Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Младежката безработица в Община Плевен към 31.05.2004 г. е /2 338 лица/ по-висока от тази в Област Плевен /5 953 лица/ или 24.8% срещу 23.6% от общия брой безработни. Безработните младежи в общината са 39.27% от общия брой безработни младежи в областта. Тези факти са впечатляващи, но сравнена с другите 10 общини от региона значимостта на Община Плевен е неоспорима като притегателен център, акумулиращ човешки ресурси в толеранса на по-ниските възрастови граници. Миграционните процеси водят до концентрация на част от населението в региона към града и това са младежи между 16 и 35 г.

С особено тежък профил е представителната извадка на дългосрочно безработните младежи. Относителният им дял в общината е 37.36% спрямо всички дългосрочно безработни младежи в Област Плевен. В съотношението дългосрочно безработните младежи към общия брой регистрирани безработни лица местните показатели също са по-високи от регионалните /в Община Плевен 15.8%; в Област Плевен 12.00%/.

Въвеждането на практика за разкриване на нови работни места при партньорско изпълнение на значими общински проекти е възможност да се изгради алтернативна система за социалната им защита.

Практика

Практиката е съфинансирана от Програма ФАР - Икономическо и Социално сближаване Насърчаване на заетостта сред младежите и Община Плевен.

Основен партньор на Община Плевен е Регионален исторически музей Плевен /РИМ/. Той осъществява организацията на подготовката и контрола по строително-ремонтните работи за възстановяване на Крепост Сторгозия , където са заети обучените младежи. Специалистите по възстановителните работи са от РИМ. Дирекция Бюро по труда е асоцииран партньор и предоставя информация за регистрираните младежи, които отговарят на предварителните характеристики на целевата група по проекта. Освен това участва активно в насочването, подбора и мотивацията на безработните младежи за включване в обучение и заетост. По време и в края на отчетния период предоставя данни за основните показатели за заетост и безработица в Община Плевен с оглед на оценката по изпълнението на проекта във връзка с постигнатите количествени и качествени резултати. Обучението на безработни младежи за придобиване на практически умения се провежда от преподаватели на Българо-германския център за професионално обучение, втори асоцииран партньор. Третият асоцииран партньор е Областната управа, която подпомага ефективното решаване на организационните въпроси и посредничи пред други институции, където преминават административни процедури.

Стъпките за осъществяване на практиката са:

І.Провеждане на работни срещи с партньорите.

І.1.В началото на проекта провеждане на среща за детайлизиране и кооридиниране на общите действия по реализация на конкретните задачи на проекта според план-графика и отделните пера на одобрения бюджет.

І.2.След приключване на практическото обучение провеждане на среща за преценка на степента на готовност на безработните младежи да участват в трудова заетост на конкретното работно място.

І.3.Среща за междинна оценка на напредъка на проекта по основните индикатори на успеха.

І.4.След завършване на стоително-ремонтните работи провеждане на среща за запознаване с резултатите от използването на наетата работна сила и качеството на извършените реставрация и консервация на Крепостта.

І.5.В края на проекта - среща за отчитане на окончателно постигнатите резултати.

ІІ.Подготовка за провеждане на обучение и заетост.

ІІ.1.Подбор и мотивиране на 20 дългосрочно безработни младежи за: у частие на 17 от тях в практическо обучение за придобиване на професионални знания и умения в строителството; участие на цялата група в трудова заетост.

ІІ.2.Договаряне на транспорт за извозване до обекта и обратно до града на обучаваните младежи за производствена практика и на работещите по възстановяване на Крепостта.

ІІІ.Провеждане на двумесечно обучение производствена практика на работно място в строителството със 17 младежи, завършили 8-ми клас, мотивирани за участие.

ІІІ.1.Практическо обучение на работно място в строителството по следните теми: Подготовка на строителната площадка; изкопни работи ; Зидарски работи и производство на бетон ; Зидарии от естествени камъни ; Облицовки и довършителни работи ; Саниране и ремонт ;

ІІІ.2.Осигуряване на стипендия за два месеца на 17-те безработни младежи, включени в практическото обучение.

ІІІ.3.Превоз на обучаваните младежи до обекта и обратно до града за провеждане на производствена практика на работно място в строителството

ІV.Подготовка за започване възстановяването на Паметник на културата с национално значение римска крепост Сторгозия в Парк Кайлъка край Плевен

ІV.1.Подготовка на тръжна документация и провеждане на търг за подизпълнител фирма-доставчик на строителни материали.

ІV.2.Актуализиране на съществуващата стара Проектосметна документация на обект Крепост Сторгозия .

ІV.3.Окончателно съгласуване на готовия Проект с Националния институт за паметниците на културата /НИПК/ към Министерство на културата

ІV.4.Доставка франко обекта на необходимите: строителни материали и инвентар.

V.Осигуряване на трудова заетост.

V.1.Наемане на 20-те безработни младежи от целевата група за срок от 8 месеца по трудов договор:

V.1.2.Последваща трудова заетост в рамките на 2 месеца за сметка на Община Плевен на друг обект, общинска собственост.

V.2.Наемане на 2 специалисти по строителство и археология /археолог, строителен техник/ и майстор-строител за срок от 6 месеца.

VІ.Възстановяване на древен археологически обект Крепост Сторгозия - продължителност 6 месеца.

VІ.1.Извършване на строително-ремонтни работи /СРР/, включително реставрация и консервация, по отделни части на Крепост Сторгозия . 

VІ.1.1.Дейности по обект Базилика :

VІ.1.2.Дейности по обект Хореум :

VІ.1.3.Дейности по обект Крепостна стена .

VІ.2.Превоз на работещите до обекта и обратно до града - два пъти дневно в продължение на 6 месеца.

VІ.3.Осигуряване охрана на труда, ТБ и медицинско обслужване.

VІ.4.Денонощна охрана на обекта в продължение на 6 месеца.

VІ.5.Провеждане на общински строителен надзор на обекта и инвеститорски контрол.

VІ.6.Свикване на Приемателна комисия след приключване възстановяването на археологическия обект.

VІІ.Популяризиране на проекта

VІІ.1.Визуална идентификация на проекта преди започване на възстановителните работи по Крепост Сторгозия:

VІІ.1.1.Изработване и поставяне на огласителни панели на подстъпите към крепостта

VІІ.1.2.И зработване и поставяне на възспоменателни табели пред обекта

VІІ.2.Организиране и провеждане на 2 пресконференции.

VІІ.2.1.В началото на изпълнението на проекта за запознаване на местната общност с идеята на проекта, планираните дейности, предвидените финансови средства и очакваните ефекти.

VІІ.2.2.В края на реализацията на проекта за информиране на широката общественост с постигнатите количествени и качествени резултати.

Резултати

■ Развитие на ефективни политики и практики за подобряване характеристиките на местния пазар на труда чрез повишаване на зетостта и намаляване на безработицата сред младежи.

■ Мобилизиран e на неизползвани социални ресурси за повишаване потенциала на вградимост на работната сила в условията на свободния пазар.

■ Подпомагане на обществени групи, намиращи се в неравностойно положение, за постигане на по-успешна личностна реализация и социална интеграция.

■ Възстановяване на паметник на културата с национално значение и включване на обекта като туристическа дестинация.

Иноватор: Десислава Иваножа
Дата на публикация: 18 април 2005
Номинации: 1
Десислава Иваножа
началник кабинет на кмета
Плевен - 5800

Tel:064/ 800 700
Fax:064/ 844 230

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]