В съответствие с управленската програма Хората са богатството на България , плана за изпълнение на Стратегията за модернизиране на държавната администрация От присъединяване към интегриране и стратегия за развитие на община Средец за период 2002 г. 2006 г., работата на кмета и неговия екип е насочена изцяло към гражданите, като една от стратегическите цели в управлението за 2004г. е усъвършенстване на административното обслужване и създаване на подобрена институционална среда..
По инициатива на Фондация за реформа в местното самоуправление /ФРМС/ и Инициатива местно самоуправление /ИМС/ стартира кампания за прозрачност на дейността на общините. Община Средец е определена за пилотна и е включена в демонстрационния екип.
Обществото има право да очаква висококачествени административни услуги. Създаването на Харта за правата на потребителя е стъпка в посока на удовлетворяване на високите изисквания на обществото към администрацията, защото тя отразява ключови за подобряване качеството на обслужване въпроси.
Основната цел на Хартата за правата на потребителя е да подобрява достъпа до административни услуги и да насърчава повишаване на качеството. Това се постига чрез насърчаване участието на клиентите и служителите при обсъждане на услугите, начина им на предоставяне, необходимото качество и стандартите за изпълнение. Хартата сама по себе си не е юридически документ и не създава юридически права. Но тя помага на клиентите да разбират и защитава правата си по-добре, както и да изискват по-добро обслужване, например, чрез подаване на предложение или оплакване. Хартата подпомага също и работата на служителите от администрацията чрез по-ясното дефиниране на предоставяните от нея услуги.
Хартата за правата на потребителя е средство за изграждане на партньорство между администрацията като доставчик на услуги и гражданите и бизнеса, които ползват тези услуги, като всяка от страните има определени права, така и задължения.
Хартата за правата на потребителя на административни услуги е:
Ясен и леснодостъпен документ, който ни информира за предоставяните от община Средец услуги, стандартите на обслужване, които от една страна клиентите могат да очакват, а от друга служителите добре познават и спазват;
С ясни и точни указания какво може да предприеме клиента, ако декларираните стандарти не се изпълняват и/или той не е удовлетворен от обслужването;
Широко публикуван документ, така че община Средец да бъде публично отговорна пред клиентите за спазване на декларираните стандарти.
Глава I и глава II дават информация за кмета. Кметът организира провеждането на политиката на общината на основа Конституцията, законите и актовете на Общинския съвет, осъществява изпълнителната власт, оглавява общинската администрация и е важен фактор в осъществяването на самоуправлението.
Глава III регламентира правото на гражданите да отправят искания, молби или жалби до община Средец, а в глава IV е представена процедурата по обжалване на административните актове.
Глава V дава информация за достъпа до обществена информация предоставяне или отказ за достъп, а глава VI е посветена на Закона за защита на личните данни.
В глава VII са представени принципи и стандарти на административното обслужване. Стандартите на обслужване не са постоянни във времето те могат да се преразглеждат, актуализират или променят ако това е необходимо.
Една част от бъдещите подобрения на административното обслужване, свързани с разширяване на комуникационните канали за достъп до информация и услуги са представени в глава VIII .
Приемането и разпространяването на Хартата за правата на потребителя е доказателство, че общинска администрация гр. Средец се стреми:
да осигури на всички свои клиенти справедливо, безпристрастно, прозрачно и достъпно обслужване;
да повиши качеството на предлаганите от общината услуги;
да подобри публичния образ на община Средец като институция;
да утвърждава сътрудничеството между гражданския сектор и местната власт.
[Номинирай]
назад