Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

В съответствие с управленската програма Хората са богатството на България , плана за изпълнение на Стратегията за модернизиране на държавната администрация От присъединяване към интегриране и стратегия за развитие на община Средец за период 2002 г. 2006 г., работата на кмета и неговия екип е насочена изцяло към гражданите, като една от стратегическите цели в управлението за 2004г. е усъвършенстване на административното обслужване и създаване на подобрена институционална среда..

По инициатива на Фондация за реформа в местното самоуправление /ФРМС/ и Инициатива местно самоуправление /ИМС/ стартира кампания за прозрачност на дейността на общините. Община Средец е определена за пилотна и е включена в демонстрационния екип.

Практика

Обществото има право да очаква висококачествени административни услуги. Създаването на Харта за правата на потребителя е стъпка в посока на удовлетворяване на високите изисквания на обществото към администрацията, защото тя отразява ключови за подобряване качеството на обслужване въпроси.

Основната цел на Хартата за правата на потребителя е да подобрява достъпа до административни услуги и да насърчава повишаване на качеството. Това се постига чрез насърчаване участието на клиентите и служителите при обсъждане на услугите, начина им на предоставяне, необходимото качество и стандартите за изпълнение. Хартата сама по себе си не е юридически документ и не създава юридически права. Но тя помага на клиентите да разбират и защитава правата си по-добре, както и да изискват по-добро обслужване, например, чрез подаване на предложение или оплакване. Хартата подпомага също и работата на служителите от администрацията чрез по-ясното дефиниране на предоставяните от нея услуги.

Хартата за правата на потребителя е средство за изграждане на партньорство между администрацията като доставчик на услуги и гражданите и бизнеса, които ползват тези услуги, като всяка от страните има определени права, така и задължения.

Хартата за правата на потребителя на административни услуги е:

Ясен и леснодостъпен документ, който ни информира за предоставяните от община Средец услуги, стандартите на обслужване, които от една страна клиентите могат да очакват, а от друга служителите добре познават и спазват;

С ясни и точни указания какво може да предприеме клиента, ако декларираните стандарти не се изпълняват и/или той не е удовлетворен от обслужването;

Широко публикуван документ, така че община Средец да бъде публично отговорна пред клиентите за спазване на декларираните стандарти.

Глава I и глава II дават информация за кмета. Кметът организира провеждането на политиката на общината на основа Конституцията, законите и актовете на Общинския съвет, осъществява изпълнителната власт, оглавява общинската администрация и е важен фактор в осъществяването на самоуправлението.

Глава III регламентира правото на гражданите да отправят искания, молби или жалби до община Средец, а в глава IV е представена процедурата по обжалване на административните актове.

Глава V дава информация за достъпа до обществена информация предоставяне или отказ за достъп, а глава VI е посветена на Закона за защита на личните данни.

В глава VII са представени принципи и стандарти на административното обслужване. Стандартите на обслужване не са постоянни във времето те могат да се преразглеждат, актуализират или променят ако това е необходимо.

Една част от бъдещите подобрения на административното обслужване, свързани с разширяване на комуникационните канали за достъп до информация и услуги са представени в глава VIII .

Резултати

Приемането и разпространяването на Хартата за правата на потребителя е доказателство, че общинска администрация гр. Средец се стреми:

да осигури на всички свои клиенти справедливо, безпристрастно, прозрачно и достъпно обслужване;

да повиши качеството на предлаганите от общината услуги;

да подобри публичния образ на община Средец като институция;

да утвърждава сътрудничеството между гражданския сектор и местната власт.

Иноватор: Тодор Пройков
Дата на публикация: 10 януари 2005
Номинации: 2
Тодор Пройков
Кмет
Средец - 8300
пл. Г. Димитров 3
Tel:05551/2118
Fax:: 05551/4809

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]