Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Проектът „Партньорството между гражданите и общината – гаранция за прозрачност и отчетност” е  реализиран от Фондация „Женски алианс за развитие”, финансиран е по Оперативна програма „Административен капацитет” и е съфинансиран от Европейски социален фонд.

Проектът се управлява от Фондация „Женски алианс за развитие” съвместно с партньори: общините Струмяни, Ихтиман, Монтана и Белене.

Обща цел на проекта: Развитие на капацитета и практическите умения на структурите на гражданското общество в четири български общини да разработват и прилагат модели и методи за граждански мониторинг при предоставянето на прозрачни, достъпни и ефективни технически услуги за гражданите в партньорство с администрацията.

Практика

Основни дейности по проекта:

1. Създаване на местни партньорски групи от заинтересовани СГО.

2. Проучване на добри практики в България и ЕС при предоставяне на технически услуги в общините.

3. Първоначално обучение.

4. Създаване на партньорска мрежа и интернет-сайт с добри практики.

5. Работа на терен – изпълнение на 6-месечните планове за действие:

  • Оценка на съществуващите нужди от подобряване на прозрачността при предоставяне на технически услуги във всяка от 4-те общини.
  • Втора обща среща на партньорите за отчитане напредъка по проекта, актуализиране на плановете за действие и обмяна на опит между участниците от отделните общини.
  • Реализиране на планираните дейности за оптимизиране на административните услуги в 4-те общини.
  • Организиране на кръгли маси в четирите общини на тема „Партньорството - СГО – общинска администрация за постигане на по-прозрачни технически услуги в нашата община” и обучение за местни медии.
  • Изработване и разпространение на Наръчник за клиентите на технически услуги – „От А до Я за техническите услуги в община Ихтиман”
  • Ден на отворените врати в 4-те общини.

6. Разработване на стратегии за по-нататъшно развитие за подобряване на техническите услуги в 4-те общини.

7. Организиране и провеждане на заключителна конференция за промотиране на резултатите и добрите практики по проекта.

Гражданското общество имаше активно участие. То провеждаше анкети с гражданите за удовлетвореността на гражданите от техническите услуги, съдействаше при организирането на кръглата маса,  участваше в срещите между четирите общини.

В анкетите гражданите даваха предложения за повишаване качеството на предоставяните услуги. Те бяха взети под внимание от ръководството на общината.  Едно от повтарящите се изисквания на гражданите беше да се подават и проследява движенето на заявленията в сайта на общината. Общината разработи и спечели проект по ОПАК, чрез който това ще се осъществи.

Срещите, организирани по време на проекта, създадоха атмосфера на конструктивни разговори, в които гражданите поставяха своите изисквания, административните служители – своите. Гражданите разбраха, че за издаването на скица за строеж например  са необходими набор от документи. Обвиненията за забавяне не са реални, защото в повечето случаи причината за това са непълният набор, предоставен на администрацията.

Бяха посетени и бе обменен опит с общински администрации в в Банско, Монтана и Велико Търново.

Резултати

Бе изграден местен капацитет в 4 общини, бе обменен опит и бяха дадени нови идеи за сътрудничество между община и граждански сектор, за да бъде постигната по-голяма прозрачност в работата на местните власти.

Прикачени файлове:
JAR_Dobri_praktiki.pdf
Иноватор: ros
Дата на публикация: 03 юни 2010
Номинации: 1
ros

-

Tel:
Fax:

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]