Проектът „Партньорството между гражданите и общината – гаранция за прозрачност и отчетност” е реализиран от Фондация „Женски алианс за развитие”, финансиран е по Оперативна програма „Административен капацитет” и е съфинансиран от Европейски социален фонд.
Проектът се управлява от Фондация „Женски алианс за развитие” съвместно с партньори: общините Струмяни, Ихтиман, Монтана и Белене.
Обща цел на проекта: Развитие на капацитета и практическите умения на структурите на гражданското общество в четири български общини да разработват и прилагат модели и методи за граждански мониторинг при предоставянето на прозрачни, достъпни и ефективни технически услуги за гражданите в партньорство с администрацията.
Основни дейности по проекта:
1. Създаване на местни партньорски групи от заинтересовани СГО.
2. Проучване на добри практики в България и ЕС при предоставяне на технически услуги в общините.
3. Първоначално обучение.
4. Създаване на партньорска мрежа и интернет-сайт с добри практики.
5. Работа на терен – изпълнение на 6-месечните планове за действие:
- Оценка на съществуващите нужди от подобряване на прозрачността при предоставяне на технически услуги във всяка от 4-те общини.
- Втора обща среща на партньорите за отчитане напредъка по проекта, актуализиране на плановете за действие и обмяна на опит между участниците от отделните общини.
- Реализиране на планираните дейности за оптимизиране на административните услуги в 4-те общини.
- Организиране на кръгли маси в четирите общини на тема „Партньорството - СГО – общинска администрация за постигане на по-прозрачни технически услуги в нашата община” и обучение за местни медии.
- Изработване и разпространение на Наръчник за клиентите на технически услуги – „От А до Я за техническите услуги в община Ихтиман”
- Ден на отворените врати в 4-те общини.
6. Разработване на стратегии за по-нататъшно развитие за подобряване на техническите услуги в 4-те общини.
7. Организиране и провеждане на заключителна конференция за промотиране на резултатите и добрите практики по проекта.
Гражданското общество имаше активно участие. То провеждаше анкети с гражданите за удовлетвореността на гражданите от техническите услуги, съдействаше при организирането на кръглата маса, участваше в срещите между четирите общини.
В анкетите гражданите даваха предложения за повишаване качеството на предоставяните услуги. Те бяха взети под внимание от ръководството на общината. Едно от повтарящите се изисквания на гражданите беше да се подават и проследява движенето на заявленията в сайта на общината. Общината разработи и спечели проект по ОПАК, чрез който това ще се осъществи.
Срещите, организирани по време на проекта, създадоха атмосфера на конструктивни разговори, в които гражданите поставяха своите изисквания, административните служители – своите. Гражданите разбраха, че за издаването на скица за строеж например са необходими набор от документи. Обвиненията за забавяне не са реални, защото в повечето случаи причината за това са непълният набор, предоставен на администрацията.
Бяха посетени и бе обменен опит с общински администрации в в Банско, Монтана и Велико Търново.
Бе изграден местен капацитет в 4 общини, бе обменен опит и бяха дадени нови идеи за сътрудничество между община и граждански сектор, за да бъде постигната по-голяма прозрачност в работата на местните власти.
[Номинирай]
назад