Присъединяването на България към ЕС е едно от най-големите предизвикателства пред страната и българското общество през последните години. За да успее България да реализира ползите от членството си в ЕС, всеки българин трябва да разбере, че евроинтеграцията е ангажимент не само на управляващите, а и на всички слоеве на българското общество. Липсата на достатъчно информация за ползите и предизвикателствата на членството в ЕС е причина за ниския процент на хора, които считат, че е необходимо да предприемат действия, за да бъдат подготвени за изискванията и новите възможности, свързани с бъдещото членство .
Целевата група на проекта Европа - по-близо до гражданите на Хасково бяха жителите и посетителите на града по време на неговото изпълнение. Населението на града наброява 81 936 души, 64% от които са в трудоспособна възраст и предстои да работят в нова среда след присъединяването на България към ЕС през 2007 г. За да се реализират успешно и да бъдат конкурентноспособни в европейската конюнктура, тези граждани трябва да бъдат наясно с предимствата и предизвикателствата на членството.
Проектът Европа - по-близо до гражданите на Хасково постигна целите си чрез:
- Разработване на клип с информация за: хронологията на отношенията между България и Европейския съюз; промените, които ще настъпят в България след 1 януари 2007 г.; Европейския съюз, неговите символи и институции и техните функции;
- Излъчван е на разработения клип за ЕС в продължение на един месец по мрежа видео-екрани, разположени на три ключови места в центъра на гр. Хасково;
- Издаване на брошура с кратка информация за проекта и ЕС, разпространена сред жителите на крайните квартали на града. Целта беше да се привлече вниманието на хората към изпълнението на проекта и да се представи кратка информация за ЕС на гражданите, които нямат възможност да се запознаят с текстовете, излъчвани в центъра.
Атрактивният начин за представяне на информацията, както и достъпният и разбираем от масовия гражданин език привлякоха вниманието на хората. Още със стартирането на проекта пред видео-екраните се събираха граждани, за да се запознаят със съдържанието на клипа.
Според направени проучвания от страна на медиите в града след многократното излъчване на клипа в центъра на града хората определено смятат, че са получили отговори на много от въпросите, които са имали по отношение на българското членство в Европейския Съюз.
[Номинирай]
назад