В подкрепа на принципа Общината при хората , като израз на откритост към обществеността и съпричастност към проблемите на гражданите и местния бизнес, се организират изнесени приемни на Кмета. Те се осъществяват по райони в Общината (Община Добрич обхваща територията само на едноименния град, тя няма в състава си кметства). Така извън работната среда - се осигурява достъпност до Кмета Детелина Николова и нейния екип за по-голям брой граждани, в близост до работното им място (или местоживеенето).
През м.февруари 2004 год. бе организирана първата изнесена приемна на Кмета Д. Николова, съвместно със заместник-кмета по икономическо развитие и евроинтеграция Г.Митева. Тя се проведе в индустриалната зона на града, на територията на бивш голям завод, в чиято база понастоящем се помещават 22 частни фирми - с различен характер на производствена дейност и специфични проблеми.
Целта на Приемната беше осъществяване на директен контакт с ръководителите на фирмите и техните служители, обмен на информация и идеи. Предварително в района бе съобщено за предстоящия приемен ден и организацията на провеждане първо с ръководителите на фирмите и във втората част с работещи в тях граждани.
Отзовалите се ръководители и представители на 15 от фирмите бяха запознати с икономическата програма на Общината, с проектите, с които в началото на мандата на новия Кметски екип Общината кандидатства за финансиране, както и тези проекти, които подготвя. Ръководителите на фирми споделиха, че информацията е изключително ценна за тях и поставиха проблеми, за които е необходимо съдействие на Общината, и които трябва да се решават в сътрудничество между Общината и частния бизнес - инфраструктурата, благоустрояването, комуналните услуги на територията на базите им.
Втората част от изнесената приемна бе с граждани, работещи в този район, по лични и обществени проблеми. Поставените въпроси бяха регистрирани, извършена е необходимата проверка и е отговорено в срок. Идеите и предложенията от гражданите се приемат с добронамереност, като се преценява възможността за приложение и очакваната ефективност.
Стартът на изнесената приемна с гражданите и бизнеса може да се тълкува и като продължение на предизборните срещи, което обикновено се практикува рядко (след избори), а е желана форма на общуване на гражданите с местната власт.
С организирането на изнесена приемна на Кмета на Общината се постигат най-малко следните резултати:
1.За гражданите и бизнеса:
- Скъсява се дистанцията между гражданите и местната власт по-видими са човешките измерения на властта;
- По-добра информираност относно управленската програма и нейното изпълнение;
- Израз на уважение към работещите - пести се тяхното време, не се налага да ползват свободен ден, за да бъдат приети;
- Увеличаване възможностите на бизнеса за участие в програми и проекти;
- Разчупва се една от формите за обслужване на гражданите;
- Увеличава се прозрачността в работата на местната власт.
2.За общинското ръководство:
- Повишава се доверието на бизнеса и гражданите в местната власт и се засилва готовността за сътрудничество;
- Получава се информация за проблемите на бизнеса и се обсъждат пътищата за съвместно решаване;
- Създават се полезни контакти и се реализират обществено-частни партньорства;
- Засилва се гражданското участие в посока да коригира, подкрепя и провокира инициативи на местната власт.
Дата на публикация: 02 януари 2005
Номинации: 4
Мария Шопова
Гл. експерт, Център за услуги и информация
Добрич - 9300
ул. България 12
Tel:058/601-209
Fax:
http://www.dobrich.org
[Номинирай]
назад