За да отговори на европейските изисквания за съвременно обслужване на гражданите на 23 март 2001 г. Община Разград стартира дейността на Фронт офиса. Неговата поява ускорява изграждането на Единна информационна система в общинската администрация. Извървян е продължителен път на миграция на 23 програмни продукта, автоматизиращи дейността по административното обслужване на гражданите. За работа с избраната платформа и единна информационна база се конвертират акумулираните масиви с данни. Събирана и съхранявана от десетилетия върху хартиени регистри информация се прехвърля на електронен носител, като по този начин се спасяват от разпад някои от архивите в хартиен вид. Създадени са 6 универсални и автономни работни места, чрез които се реализира идеята за административно и техническо обслужване на гражданите по схемата Едно гише .
Водено от стремежа си към ефективно, бързо и качествено обслужване на гражданите общинското ръководство усъвършенства дейността на открития през 2001 г. Фронт офис, като въвежда обслужване по схемата Едно гише . Създадени са шест универсални и автономни работни места, като на всяко едно от тях се приемат и връчват документите за предлаганите в офиса 170 вида общински услуги, касаещи работата на почти всички отдели и дирекции. Електронните образци на всички бланки и формуляри се попълват от информационната система. Гражданите се запознават със съдържанието им и при липса на възражения саморъчно полагат подписа си върху отпечатаните хартиени формуляри. С този акт стартира процесът по извършване на заявената услуга. Преписките по всички заявени от гражданите услуги се придвижват служебно. Регистрираната в информационната система заявка за услуга се нарежда като чакаща за реакция от страна на служителите в съответната дирекция от Бек офиса. В нормативно определения за извършването й срок следват действия по всеки определен казус. След преценка на длъжностното лице, че няма пречки услугата да бъде оказана, същата се извършва. Удовлетворява се електронната заявка за услугата. Подготвят се и се издават необходимите документи, които автоматично получават уникален изходящ номер. Статусът на преписката от чакащ се променя на обработен , с което приключва процесът по извършване на услугата. Резултативните документи се връчват на гражданина във Фронт офиса.
Автоматизирано се попълват и издават всички касови квитанции за платени такси, които заместват традиционните таксови марки и са одобрени от Териториалната данъчна дирекция. Въведен е модул за автоматично издаване на всички банкови платежните нареждания към бюджета и обслужващата банка, касаещи контрагентите на общината.
Технологичното решение е хетерогенна LAN /Локална компютърна мрежа/, използваща средата на операционните системи Windos 2000 Server, Novell Netware и Linux . Изградената Web базирана Интранет информационна система има за основа СУБД / Система за управление на база данни/ Oracle 8i . Интерфейсът за връзка с данните е реализиран чрез ASP (Active server page) екранни форми, които се визуализират с Web браузъра Internet Explorer на работещите станции във Фронт и Бек офисите. Заявките към базата данни са чрез SQL (Structure query language) .
Следваща стъпка в усъвършенстването на административното обслужване е пускането в действие през месец април 2004 г. на Гише на предприемача . То ще оказва съдействие на представителите на бизнеса, като им предоставя информация и ги консултира за различни техни инициативи. Фирмите ще имат възможност да получават информация за местонахождението, начините и средствата за контакт с всички ведомства, имащи отношение към тяхната дейност, както и за условията и откритите процедури за кандидатстване по проекти на ЕС, Световната банка, ФАР и други донорски организации. След изграждането на Регионална информационна система в Разград, която ще свързва всички местни и регионални институции и комунални фирми, представителите на бизнеса ще получават комплексни услуги, касаещи тяхната дейност.
Нова организация на съхранение на документи и данни и връзка между тях;
- Отвореност, с възможности за допълване и развитие;
- Оптимизиран процес на предоставяне на услуги;
- Ясени правила и точен регламент и координация между отделите;
- Бърза и ефективна работа в 95% от случаите услугата се извършва преди крайния законовоопределен срок;
- Увеличаване прозрачността в работата на администрацията ;
- Елиминиране на възможни корупционни практики;
- Снижена е ролята на фактора субективност при извършване на услугите;
- Освобождава се време на служителите от Бек офиса за експертна, методологическа и контролна дейност.
[Номинирай]
назад