Кметът на Добрич Детелина Николова и екипът й предприеха развитие на съществуващите и редица нови стъпки за усъвършенстване административното обслужване не само на гражданите, но с акцент и върху бизнеса.
За полезно и интензивно взаимодействие и сътрудничество с местния бизнес спомагат: действащ Общински гаранционен фонд за малки и средни предприятия, действащ Консултативен съвет по икономическо развитие към Кмета на Общината, изнесени Приемни на Кмета в индустриалната зона на града, Гише на предприемача в Центъра за услуги и информация, провеждане на публични обсъждания по приоритетни общински въпроси, електронен бюлетин Партньори , създаване маркетингови профили на фирми и т.н.
Етиката при деловото общуване е потребност и задължение, което предопределя развитието на определен тип взаимоотношения. В развитите държави е изградена широка система за поддържане на етични стандарти на организациите. Осигуряват се обучения на служителите, които целят да подпомогнат етичната и комуникативната им чувствителност. Община Добрич предприе действия за повишаване административния капацитет на персонала си, за обезпечаване на повече информация, отчетност и прозрачност за работата на Общината и в административното обслужване. За да бъде ясно регламентирано отношението към представителите на бизнеса, по инициатива на зам.-кмета по икономическо развитие и евроинтеграция Г.Митева, сред нормите се наложи Етичният кодекс за работа с бизнеса.
Разработването му е част от изпълнението на проекта Местно икономическо развитие и маркетинг на българските общини в ІV-та фаза на Програма Техническо побратимяване на ААМР.
Етичният кодекс бе представен за пръв път по време на работна среща на Кметския екип с Консултативния съвет по икономическо развитие към Кмета. Предприемачите приеха позитивно и подкрепиха изцяло предложените етични принципи. Един от важните акценти, който според тях определя новия документ като стойностен и необходим за подобряване на комуникацията между общинската администрация и бизнеса, е изведеният принцип на конфиденциалност при получаване на бизнес - информация, засягаща стратегически цели, финансови параметри и др. Документът илюстрира желанието на Общината да изгражда условия за коректни пазарни отношения, утвърждаване принципите на лоялната конкуренция, съобразяване с изискванията на добрите обичаи, утвърдени в стопанските взаимоотношения, създаване на публично - частни партньорства в полза на местната общност и предприемане на всички необходими действия за устойчиво функциониране и развитие на местната икономика.
Документът беше оповестен и раздаден на представителите на медиите на редовна кметска оперативка през м.май т.г.
Той е изложен в Центъра за услуги и информация (изпреварвайки Хартата на клиентите), с което декларираме публично ангажиментите и етичните норми, които поемаме в обслужване на клиентите от бизнес-сектора.
Етичният кодекс е включен и в длъжностните задължения на служителите в общинска администрация. Срещу личен подпис всеки работещ в Община град Добрич е запознат с правилата и етичните принципи, които трябва да спазва във взаимодействието с представители на стопанските субекти.
При осъществяване на дейностите в сферата на местното икономическо развитие служителите от Общината се ръководят от следните принципи:
1. Осигуряват точна и надеждна информация и свободен достъп до нея на всички заинтересовани страни в общността, като съдействат за прилагане на принципите на свободната конкуренция.
2. Изпълняват задълженията си компетентно и законосъобразно, не разпространяват конфиденциална информация или информация, до която са имали достъп, вследствие на изпълнението на задълженията си.
3. Ръководят се от интересите на общността за развитие в икономическо и социално отношение и не допускат лично облагодетелстване или облагодетелстване на трети лица.
4. Не допускат конфликт на интереси поради участието си в политически партии, частни сдружения и фирми, и не правят публично достояние личната си обвързаност, когато може да възникне конфликт на интереси.
5. Не следва да представляват интересите на трета страна, освен ако нямат изрично пълномощно или указание от страна на Общината.
6. Не допускат прояви на корупционни практики.
- Подобрява се административното обслужване и е нова стъпка към изграждане на "етична" администрация, адекватна на предизвикателствата, произтичащи от предстоящото членство на България в Европейския съюз;
- Усъвършенстват се механизмите за подобряване на диалога местна власт бизнес и се повишава доверието на бизнеса към местната власт;
- Формулирани са ясни процедури и правила за съвместна работа и сътрудничество с бизнеса;
- Дефинирани са основни приоритети, визията за икономическото развитие на Добрич и са определени ангажиментите и ролята на местните власти.
[Номинирай]
назад