Силата винаги е в мнозинството. Развитието на туризма не прави изключение от това правило. За да бъде конкурентноспособна дадена дестинация, всички действащи лица, имащи отношение към нея, трябва с общи усилия да идентифицират онези елементи, които определят облика й и я правят атрактивна за посетителите. Всяка година в радиус от 35 до 70 км около Добрич почиват над 560 000 туристи, но едва от 3 до 7 % от тях посещават града ни. Град Добрич има потенциал за развитие на туризма, но няма визия на туристически център. Липсват информационен туристически център и материали, които да насочват госта на Добрич към неговите забележителности.
Една от основните мерки за привличане интереса на туроператорите към град Добрич и превръщането му в атрактивна туристическа дестинация е създаването на интегриран туристически продукт, който да представя конкурентните предимства и възможности на града.
Във връзка с това в началото на месец юни т.г. Дирекция Икономическо развитие и евроинтеграция при Община град Добрич инициира открити срещи с представители на фирми, хотели, ресторанти, културните институти, които са заинтересовани от създаването на интегриран туристически продукт, представящ културно-историческото наследство, уникалността на Добрич, природните му забележителности. Обсъди се необходимостта от обединяване усилията на Общината, местния бизнес и културните институти, за да може такъв продукт да се популяризира сред туроператорите и да предизвика техния интерес към Добрич като туристическа дестинация.
Инициативата бе посрещната с определен интерес във всяко от трите обсъждания участваха по около 30 души. Поканата за участие се оказа сполучлива като подход единствено чрез медиите, до всички заинтересовани страни. По време на дискусиите се откроиха акцентите, на които да се заложи при туристическата реклама на Добрич. Един от акцентите е съществуващият имидж на града ни, свързан с хляба, с равната плодородна добруджанска земя... Беше направен маркетингов анализ и на очакванията на туристите, посещаващи града ни. Бяха разработени туристически маршрути, бе обсъдено необходимото присъствие на Добрич в Интернет. Възникнаха множество предложения за привличане на гостите, за улесняване и разнообразяване на техния престой.
В хода на дискусиите бяха дефинирани краткосрочни и дългосрочни цели и се обособиха пет работни групи, които разработват Общинска програма за развитие на туризма, съгласно промените в Закона за туризма. В цялостната дейност активно участват не само заинтересованите страни, но и регистрираният и институционално укрепващ Обществен съвет по туризъм.
До приемането от Общински съвет на Програмата за развитие на туризма, общинска администрация започна реализацията на конкретни мероприятия, изведени при обсъжданията като най-належащи, свързани с рекламата на туристически обекти на територията на Общината.
Бе изготвено задание и възложена изработката на две табла с картата на Добрич и акценти върху най-атрактивните културни и исторически забележителности като обекти за посещение. Таблата са монтирани на централния градски площад Свобода и на входа към пешеходната зона, а информацията на тях е на български и английски език. Бяха изготвени и информационна брошура и рекламни материали за туристическия потенциал на Добрич.
Мероприятията са финансирани (след обсъждане и взето решение на Общински съвет през м.юли т.г.) с набраните средства по чл. 16 ал. 2 на Закона за туризма.
- Диалогът между Общината, бизнеса и културните институти придоби реални измерения с обединяване туристическия потенциал на град Добрич за създаване на интегриран туристически продукт;
- Монтирани са две информационни табла в центъра на град Добрич, които съдържат картата на града и информация за всички забележителности;
- Издадени са информационна брошура и рекламни материали за туристическия потенциал на град Добрич;
- Създаден е Обществен съвет по туризъм, който започна работа по изготвянето на Общинска програма за развитие на туризма.
Желанието на общинското ръководство да направи града привлекателен като туристическа дестинация посредством обединяване усилията и ресурсите и използването на всички възможности ще бъде подкрепено с приемането и изпълнението на подготвяната Програма за развитие на туризма. Осъществяването на тази идея представлява стъпка към изграждане визията на град Добрич като икономически, търговски и туристически град.
Дата на публикация: 21 октомври 2004
Номинации: 12
Галина Митева
Зам.-кмет по икономическо развитие и евроинтеграция
Добрич - 9300
ул. България 12
Tel:058/ 601 208
Fax:058/ 600 166
http://www.dobrich.org
[Номинирай]
назад