В Община Мездра и през миналия управленски мандат 1999/2003 г. и през настоящия мандат се работи в обстановка на откритост и прозрачност, на пълна информираност на гражданите и отчетност пред населението, на широко отразяване в медиите на свършеното и предстоящите задачи.От тук голямото доверие на гражданите в местната власт, което се изрази и в резултата от изборите през октомври 2003 г. 78% от гласувалите за кмета Иван Аспарухов още на първия тур. А това е една достойна оценка и за целия му екип.
Ето някои от примерите за открито и прозрачно управление:
- Седмични приемни на общинското ръководство и годишни /изнесени/ приемни на кмета в 27-те села на общината;
- Годишни отчети пред населението, отчет за изпълнението на Стратегията за развитие на Община Мездра и Програмата за управление през мандат 1999-2003, отразени широко от местните медии, както и новата управленска програма;
- Център за услуги и информация на гражданите , който работи от 1 ноември 200 2 г.;
- Активен диалог с представителите на бизнеса: функциониращо Гише на предприемача, приети общински преференции за предприятия и фирми, разкриващи нови работни места, създаден Общински гаранционен фонд за малки и средни предприятия, учредено Сдружение с нестопанска цел За икономическо развитие в община Мездра ;
- Учредени още през 2000 г . Обществени съвети, като помощни консултативни органи към кмета на общината в съответните области;
- Открити за гражданите и медиите заседания на Общинския съвет;
- Публично обсъждане на Бюджет 2004 на 11 март 2004 г., с широко участие на гражданите, местните и регионални медии, представители на синдикатите, образованието, културата, здравеопазването, бизнеса.
След получаване на Въпросника в началото на м. февруари 2004 г. под ръководството на секретаря на на Община Мездра беше сформиран екип от: председателя на Общинския съвет, 3-та зам.председатели на ОбС, гл.счетоводител/директор на Дирекция АПИО, ФСД и УС , директор на Дирекция ТСУ, СА и ОбС , началник отдел Бюджет, анализи и контрол и н-к отдел Общинска собственост . Всеки от участниците в екипа в продължение на две седмици работеше самостоятелно по съответните раздели на Въпросника. След това Председателството на Общинския съвет обобщи раздел 1 на Въпросника, а екипът на Общинската администрация останалите раздели. Последва среща на целия екип, с подробно обсъждане на всяка предложена процедура и практика от Въпросника, докато се стигна до единно становище, което беше разгледано от Общинското ръководство.
В духа на прозрачност и откритост решихме да публикуваме попълнения Въпросник на Интернет-страницата на Община Мездра: www.mezdra.dir.bg . Изготвихме по него и специална брошура, която е на разположение на нашите съграждани в Центъра за услуги и информация.
Изготвихме и анализ на резултатите от реализираните в Община Мездра практики и процедури, които са 73% от предложените във Въпросника. Определено смятаме, че това е един доста добър резултат. Още в процеса на обсъждането се родиха и идеи за нови практики. Ето някои от тях:
- изнесени заседания на Общинския съвет в населените места на общината, с приемни на Председателя на ОбС и общинските съветници, по предварително обявен график;
- изнесени приемни на Кмета на общината освен традиционните по селата, приемни по квартали в града и тематични приемни по съсловия/ напр. за младите хора в Младежкия дом, с дейци на културата в Читалището, с представители на образованието, по въпроси на здравеопазването и т.н./
- всяко тримесечие провеждане на общински радиотелевизионен форум Кметът отговаря с широка медийна разгласа и с възможност за задаване на въпроси предварително и в самия ден на форума;
- иницииране създаването на Градски ученически /младежки/ парламент;
- избиране на Обществен посредник/ към момента се изготвя
- Правилник за организацията и дейността на Обществения посредник на територията на Община Мездра/ ;
- организиране поне два пъти годишно Ден на отворените врати / по време на традиционните празници на културата Мездра-май и за Деня на българската община 12 октомври с възможност за всички желаещи граждани да се запознаят с ежедневната работа на администрацията и да поработят като общински служители;
- един път в годината организиране Ден на младите общинари , през който ученици от горните класове да поемат функциите на ръководители и експерти в общинската администрация ;
- много сериозно работим по въпроса за предлагане на on - line услуги на гражданите / технически и софтуерно сме обеспечени;
- внедрен е и се използва в община Мездра софтуер с отворен код, предстои инсталирането на втори файлов и WEB -сървър, което ще ни позволи да предлагаме услуги по електронен път, работим по съвместен проект с Областна администрация-Враца за създаване на Регистър на актовете за държавна и общинска собственост и обмен на информацията по електронен път, софтуерът, който ще обслужва on - line услугите, се разработва от IT специалистите на общината /.
разширяване партноьрството с неправителствени организации.
Сигурно в бъдеще ще разработим и цялостна Програма за подобряване работата си в областта на прозрачността на управлението, която ще бъде отворена за нови идеи и практики.
Очакваме да постигнем стандартите за успех на демократичното местно самоуправление: прозрачност, отчетност, информираност на гражданите и качествени услуги за тях, справедливост и честност . Очакваме повишаване на доверието на гражданите в местната власт и активна гражданска позиция по най-важните въпроси от развитието на общината.
Дата на публикация: 08 септември 2004
Номинации: 4
Нина Данколова
Секретар
Мездра -
ул."Христо Ботев" 27
Tel:(0910) 9 25 21
Fax:(0910) 9 25 23
http://www.mezdra.dir.bg
[Номинирай]
назад