Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Предоставяне на общински услуги и информация за граждани на изнесени работни места по квартали в град Добрич
Община град Добрич
Предистория
Ръководството на Община град Добрич осъществи редица мерки за подобряване обслужването на гражданите чрез изградения Център за услуги и информация на граждани и неговия Филиал за услуги по гражданско състояние (и двата се намират в центъра на града). Предвид отдалечеността на някои жилищни райони възникна въпросът да потърсим алтернатива за улесняване на достъпа до услугите, като вместо хората да идват в Общината, тя да отиде при тях.
Ръководството на Община град Добрич осъществи редица мерки за подобряване обслужването на гражданите чрез изградения Център за услуги и информация на граждани и неговия Филиал за услуги по гражданско състояние (и двата се намират в центъра на града). Предвид отдалечеността на някои жилищни райони възникна въпросът да потърсим алтернатива за улесняване на достъпа до услугите, като вместо хората да идват в Общината, тя да отиде при тях.
Практика
Още през 2002 г. секретарят на Общината инициира стъпки за обществено - частно партньорство в процеса на подобряване на административното обслужване на физически и юридически лица. В резултат в Община град Добрич постъпи предложение от Информационно обслужване АД за сътрудничество. Проведоха се срещи между ръководствата и екипи от специалисти от двете институции за изясняване и договаряне на предложението. През април 2003 г. бе подписан договор за съвместна дейност между Информационно обслужване АД и Община град Добрич. В първия етап са определени 18 услуги, които да бъдат извършвани на изнесените работни места в кварталите. С приложения към договора са регламентирани технологията за изпълнение на услугите и технологията за събиране на такси. По този начин гражданите могат да бъдат обслужени по местоживеене, в следните направления по видове услуги:
- общинска собственост и приватизация;
- териториално устройство;
- гражданско състояние;
- търговия;
- административно и информационно обслужване;
- плащане на такси.
Служителите от Информационно обслужване АД преминаха 10-дневно обучение в Центъра за услуги и информация в Общината. Те бяха запознати с казуси и проблеми по преписките към заявленията за услуги и отработиха приемането и регистрацията на документите. Технически бяха извършени следните действия:
1. Изградена бе комуникация с изнесените работни места за създаване на технологични предпоставки за обмен на данни, чрез оптичния кабел на държавната администрация;
2. На изнесените работни места по кварталите бе инсталирана информационната система за услугите, която работи в общинската администрация, в т.ч. ПП Гише на предприемача .
Освен консултации и приемане на документи, се осигурява и помощ за хората, които имат затруднения при попълването на заявленията и подготовката на документи. Информационно обслужване АД предоставя и конкретен документ Актуално съдебно състояние на фирма , който се изисква, например, при регистрация на търговски обект.
В офисите в кварталите беше предоставен набор информационни материали и заявления за всички услуги, предоставяни в Общината. Това ориентира гражданите какви са изискванията и необходимите документи за извършване на услугите.
Съгласно договора за сътрудничество Община град Добрич предостави помещение в сградата си за извършване на услугата Издаване на удостоверение за електронен подпис от Информационно обслужване АД-клон Добрич. Това ще допринесе за постигане на реални резултати в изпълнение на държавната политика за въвеждане на електронно управление.
Още през 2002 г. секретарят на Общината инициира стъпки за обществено - частно партньорство в процеса на подобряване на административното обслужване на физически и юридически лица. В резултат в Община град Добрич постъпи предложение от Информационно обслужване АД за сътрудничество. Проведоха се срещи между ръководствата и екипи от специалисти от двете институции за изясняване и договаряне на предложението. През април 2003 г. бе подписан договор за съвместна дейност между Информационно обслужване АД и Община град Добрич. В първия етап са определени 18 услуги, които да бъдат извършвани на изнесените работни места в кварталите. С приложения към договора са регламентирани технологията за изпълнение на услугите и технологията за събиране на такси. По този начин гражданите могат да бъдат обслужени по местоживеене, в следните направления по видове услуги:
- общинска собственост и приватизация;
- териториално устройство;
- гражданско състояние;
- търговия;
- административно и информационно обслужване;
- плащане на такси.
Служителите от Информационно обслужване АД преминаха 10-дневно обучение в Центъра за услуги и информация в Общината. Те бяха запознати с казуси и проблеми по преписките към заявленията за услуги и отработиха приемането и регистрацията на документите. Технически бяха извършени следните действия:
1. Изградена бе комуникация с изнесените работни места за създаване на технологични предпоставки за обмен на данни, чрез оптичния кабел на държавната администрация;
2. На изнесените работни места по кварталите бе инсталирана информационната система за услугите, която работи в общинската администрация, в т.ч. ПП Гише на предприемача .
Освен консултации и приемане на документи, се осигурява и помощ за хората, които имат затруднения при попълването на заявленията и подготовката на документи. Информационно обслужване АД предоставя и конкретен документ Актуално съдебно състояние на фирма , който се изисква, например, при регистрация на търговски обект.
В офисите в кварталите беше предоставен набор информационни материали и заявления за всички услуги, предоставяни в Общината. Това ориентира гражданите какви са изискванията и необходимите документи за извършване на услугите.
Съгласно договора за сътрудничество Община град Добрич предостави помещение в сградата си за извършване на услугата Издаване на удостоверение за електронен подпис от Информационно обслужване АД-клон Добрич. Това ще допринесе за постигане на реални резултати в изпълнение на държавната политика за въвеждане на електронно управление.
Резултати
С предоставянето на общински услуги чрез изнесени работни места се постигат следните резултати:
1. Гражданите, в частност потенциално неравностойните групи от отдалечените райони на града, са допълнително улеснени в достъпа до административните услуги на Община град Добрич. Паралелно с плащането на задълженията към Енергоснабдяване и ВиК те могат да получат информация и обслужване по направленията на дейност на Общината.
2. Партньорството на Община град Добрич с Информационно обслужване АД е стъпка към реализиране на целта за осигуряване на комплексно обслужване от различни институции на граждани и юридически лица.
С предоставянето на общински услуги чрез изнесени работни места се постигат следните резултати:
1. Гражданите, в частност потенциално неравностойните групи от отдалечените райони на града, са допълнително улеснени в достъпа до административните услуги на Община град Добрич. Паралелно с плащането на задълженията към Енергоснабдяване и ВиК те могат да получат информация и обслужване по направленията на дейност на Общината.
2. Партньорството на Община град Добрич с Информационно обслужване АД е стъпка към реализиране на целта за осигуряване на комплексно обслужване от различни институции на граждани и юридически лица.
Иноватор: Севдалина Иванова
Дата на публикация: 01 септември 2003
Номинации: 15
Севдалина Иванова
Ръководител Център за услуги и информация на граждани
Добрич -
ул. България 12
Tel:(058) 600-001 до 004, вътр. 235
Fax:
http://www.dobrich.org
Дата на публикация: 01 септември 2003
Номинации: 15
Севдалина Иванова
Ръководител Център за услуги и информация на граждани
Добрич -
ул. България 12
Tel:(058) 600-001 до 004, вътр. 235
Fax:
http://www.dobrich.org
[Номинирай]
назад