Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Предистория
От 1980 г. в Разград се изгражда театрална сграда, която би могла да промени коренно културния и социалния облик на града. До момента е завършен грубият строеж на обекта, покривните изолации и външното архитектурно оформление. През голямата част от периода строежът е бил замразен, а от 1996 г. изграждането продължава със средства от общинския бюджет. С убеждение за голямото значение на обекта за бъдещото устойчиво развитие на района, и след проучване на потребностите на гражданите, ръководството на общината извежда като една от приоритетните си задачи за 2003 г. завършването на сградата на новия драматичен театър. Тази инициатива се подкрепя активно от младите хора, което дава допълнителна увереност за актуалността й. Идеята да се ангажира цялата гражданска общност и да се постигне максимална гражданска подкрепа е и основна цел на Кампанията за подпомагане завършването сградата на новия театър.
От 1980 г. в Разград се изгражда театрална сграда, която би могла да промени коренно културния и социалния облик на града. До момента е завършен грубият строеж на обекта, покривните изолации и външното архитектурно оформление. През голямата част от периода строежът е бил замразен, а от 1996 г. изграждането продължава със средства от общинския бюджет. С убеждение за голямото значение на обекта за бъдещото устойчиво развитие на района, и след проучване на потребностите на гражданите, ръководството на общината извежда като една от приоритетните си задачи за 2003 г. завършването на сградата на новия драматичен театър. Тази инициатива се подкрепя активно от младите хора, което дава допълнителна увереност за актуалността й. Идеята да се ангажира цялата гражданска общност и да се постигне максимална гражданска подкрепа е и основна цел на Кампанията за подпомагане завършването сградата на новия театър.
Практика
Кампанията за приобщаване на гражданите и ангажиране на фирмите към проблема с изграждането на новия театър стартира в началото на 2003 г. и има период на действие до завършването на обекта. За целта общинското ръководство ползва всички традиционни празнични срещи, проведени по случай Коледа, Нова година и Деня на града с представители на бизнеса, културните и просветни деятели, обществени организации и журналистическата колегия за обявяване и разясняване на целите на кампанията.
Изработени са няколко вида печатни материали, между които календар за 2003 г. с рекламна снимка на съоръжението и пощенска картичка И аз участвам с цени 1,20 и 5 лв., чрез закупуването на която всеки гражданин може да участва с дял според възможностите си. Дипляната Да станем съпричастни дава подробна информация за обема и възможностите на обекта, както и информация за завършените и предстоящи дейности.
Кметът на града отправя публично обръщение към гражданите и изпраща персонални писма до ръководителите на фирми. Всички средства за масова информация откриват рубрики по темата, съдържащи актуални интервюта, информация за хода на строителството и популяризиране на дарителите, независимо от обема на дарението. Подготвени са представителни билети за първото представление в новия театър, като тяхната цена е по-висока от традиционната. Поръчана е мемориална книга, в която ще бъдат записани имената на всички дарители. На фасадата на строежа се монтира електронна лента, на която ще се изписват информационни и рекламни материали. Организират се благотворителни концерти и представления с участието на популярни изпълнители. Изработени са кутии за дарения, които ще се поставят при всички културни изяви на професионалните и любителски колективи. Изгражда се информационен център в самата сграда, където гражданите могат да закупят специално изработени сувенири, и ще имат възможност да разгледат обекта. Изработени са красиви свидетелства за дарение.
Новият драматичен театър в Разград със своя впечатляващ архитектурен образ и възможности за интензивен културен живот ще допринесе за подобряване на облика на града и за повишаване на самочувствието на неговите граждани. В първите два месеца от началото на кампанията набраните средства възлизат на 1940 лв.
Кампанията за приобщаване на гражданите и ангажиране на фирмите към проблема с изграждането на новия театър стартира в началото на 2003 г. и има период на действие до завършването на обекта. За целта общинското ръководство ползва всички традиционни празнични срещи, проведени по случай Коледа, Нова година и Деня на града с представители на бизнеса, културните и просветни деятели, обществени организации и журналистическата колегия за обявяване и разясняване на целите на кампанията.
Изработени са няколко вида печатни материали, между които календар за 2003 г. с рекламна снимка на съоръжението и пощенска картичка И аз участвам с цени 1,20 и 5 лв., чрез закупуването на която всеки гражданин може да участва с дял според възможностите си. Дипляната Да станем съпричастни дава подробна информация за обема и възможностите на обекта, както и информация за завършените и предстоящи дейности.
Кметът на града отправя публично обръщение към гражданите и изпраща персонални писма до ръководителите на фирми. Всички средства за масова информация откриват рубрики по темата, съдържащи актуални интервюта, информация за хода на строителството и популяризиране на дарителите, независимо от обема на дарението. Подготвени са представителни билети за първото представление в новия театър, като тяхната цена е по-висока от традиционната. Поръчана е мемориална книга, в която ще бъдат записани имената на всички дарители. На фасадата на строежа се монтира електронна лента, на която ще се изписват информационни и рекламни материали. Организират се благотворителни концерти и представления с участието на популярни изпълнители. Изработени са кутии за дарения, които ще се поставят при всички културни изяви на професионалните и любителски колективи. Изгражда се информационен център в самата сграда, където гражданите могат да закупят специално изработени сувенири, и ще имат възможност да разгледат обекта. Изработени са красиви свидетелства за дарение.
Новият драматичен театър в Разград със своя впечатляващ архитектурен образ и възможности за интензивен културен живот ще допринесе за подобряване на облика на града и за повишаване на самочувствието на неговите граждани. В първите два месеца от началото на кампанията набраните средства възлизат на 1940 лв.
Резултати
Успешното провеждане на кампанията ще подпомогне завършването на сградата на новия театър, която създава съвременни условия за нормална творческа работа на Драматичния театър и Професионалния ансамбъл за народни песни и танци, както и възможности на града да приема големи артистични, музикални и други програми. Градът ще има възможности да приема и делови национални и международни форуми-конференции, заседания, срещи и пр.
Успешното провеждане на кампанията ще подпомогне завършването на сградата на новия театър, която създава съвременни условия за нормална творческа работа на Драматичния театър и Професионалния ансамбъл за народни песни и танци, както и възможности на града да приема големи артистични, музикални и други програми. Градът ще има възможности да приема и делови национални и международни форуми-конференции, заседания, срещи и пр.
[Номинирай]
назад