Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Изграждане на Център за информация и общински услуги
Община Белослав
Предистория
Усъвършенстването на предлаганите услуги за населението е приоритет в работата на общинската администрация. В подкрепа на тази теза ръководството на Община Белослав търси нови форми за подобряване административното обслужване на гражданите. Натрупаният опит на други общини, както и подкрепата на ФРМС спомогнаха за изясняване целите при осъществяване на идеята за изграждане на Център за информация и общински услуги.
Усъвършенстването на предлаганите услуги за населението е приоритет в работата на общинската администрация. В подкрепа на тази теза ръководството на Община Белослав търси нови форми за подобряване административното обслужване на гражданите. Натрупаният опит на други общини, както и подкрепата на ФРМС спомогнаха за изясняване целите при осъществяване на идеята за изграждане на Център за информация и общински услуги.
Практика
В Центъра за информация и общински услуги (ЦИОУ) се предоставят 110 вида услуги с помощта на четири работни места:
- Общо деловодство, информация и жалби
- Общинска собственост, ТСУ, търговия и транспорт
- Гражданско състояние и ЕСГРАОН
- Каса.
Разположението на Центъра във фоайето на сградата допринася за максималната му функционалност и предполага европейско обслужване на гражданите, чрез приятна и комфортна обстановка и вежливо обслужване от страна на служителите.
За осъществяване на връзка между ЦИОУ и функционалните отдели на общинска администрация е изградена единна информационна система, позволяваща пълен контрол върху документооборота. Техническото обезпечаване е на базата на 33 компютърни станции, свързани в локална компютърна мрежа. Инсталирани и работещи са програмни продукти на Акстър , включващи отделни модули за система за документооборот, актуване на общински имоти, цифров кадастър, наеми на общински обекти, лицензионни и регистрационни режими и каса.
Изключително внимание се отделя на откритостта в обслужването на гражданите. За тази цел се изработени 4 вида брошури с информация за видовете услуги, необходимите документи, сроковете и таксата за услугата. Същата информация с подробно описание на функциониращия Център и снимков материал са поместени в Интернет-страницата на Община Белослав www.obstinabeloslav.hit.bg . На специално обособеното информационно табло са поставени всички Наредби на Общински съвет - Белослав, информация за предстоящи търгове и конкурси, приватизационни сделки и различни обявления.
Съвместното сътрудничество с ФРМС във връзка с усъвършенстване на обслужването продължава и с предстоящото изграждане на Гише на предприемача. Чрез него ще се предостави подробна информация за административните процедури на общинско, регионално и централно ниво.
В настоящия момент е разработен проект за разширяване на Центъра за информация и общински услуги посредством изнесени работни места в отделните кметства. Малкият брой населени места в Община Белослав улеснява изключително много процеса по реализиране на система за автоматизирано обслужване на населението по места. Това ще допринесе за по-бързо, качествено и ефикасно обслужване, спестявайки време и средства на гражданите извън град Белослав.
В Центъра за информация и общински услуги (ЦИОУ) се предоставят 110 вида услуги с помощта на четири работни места:
- Общо деловодство, информация и жалби
- Общинска собственост, ТСУ, търговия и транспорт
- Гражданско състояние и ЕСГРАОН
- Каса.
Разположението на Центъра във фоайето на сградата допринася за максималната му функционалност и предполага европейско обслужване на гражданите, чрез приятна и комфортна обстановка и вежливо обслужване от страна на служителите.
За осъществяване на връзка между ЦИОУ и функционалните отдели на общинска администрация е изградена единна информационна система, позволяваща пълен контрол върху документооборота. Техническото обезпечаване е на базата на 33 компютърни станции, свързани в локална компютърна мрежа. Инсталирани и работещи са програмни продукти на Акстър , включващи отделни модули за система за документооборот, актуване на общински имоти, цифров кадастър, наеми на общински обекти, лицензионни и регистрационни режими и каса.
Изключително внимание се отделя на откритостта в обслужването на гражданите. За тази цел се изработени 4 вида брошури с информация за видовете услуги, необходимите документи, сроковете и таксата за услугата. Същата информация с подробно описание на функциониращия Център и снимков материал са поместени в Интернет-страницата на Община Белослав www.obstinabeloslav.hit.bg . На специално обособеното информационно табло са поставени всички Наредби на Общински съвет - Белослав, информация за предстоящи търгове и конкурси, приватизационни сделки и различни обявления.
Съвместното сътрудничество с ФРМС във връзка с усъвършенстване на обслужването продължава и с предстоящото изграждане на Гише на предприемача. Чрез него ще се предостави подробна информация за административните процедури на общинско, регионално и централно ниво.
В настоящия момент е разработен проект за разширяване на Центъра за информация и общински услуги посредством изнесени работни места в отделните кметства. Малкият брой населени места в Община Белослав улеснява изключително много процеса по реализиране на система за автоматизирано обслужване на населението по места. Това ще допринесе за по-бързо, качествено и ефикасно обслужване, спестявайки време и средства на гражданите извън град Белослав.
Резултати
С откриването на Център за информация и общински услуги бе въведен нов подход за работа с граждани.
Постигна се: - намаляване на субективния фактор при обслужването;
- увеличаване доверието на гражданите към общинска администрация;
- подобряване качеството и съкращаване времето за обслужване;
- получаване на обратна информация от гражданите;
- получаване конкретна информация за нивото и обхвата на обслужване, вида и обема на проблемите.
Осъществявайки на практика стремежа на общинска администрация към по-голяма прозрачност и откритост при работа с граждани и прилагайки нов превантивен механизъм срещу злоупотреби със служебното положение, бе постигната основната цел затвърждаване убеждението на гражданите, че общинска администрация работи за техните желания и потребности.
С откриването на Център за информация и общински услуги бе въведен нов подход за работа с граждани.
Постигна се: - намаляване на субективния фактор при обслужването;
- увеличаване доверието на гражданите към общинска администрация;
- подобряване качеството и съкращаване времето за обслужване;
- получаване на обратна информация от гражданите;
- получаване конкретна информация за нивото и обхвата на обслужване, вида и обема на проблемите.
Осъществявайки на практика стремежа на общинска администрация към по-голяма прозрачност и откритост при работа с граждани и прилагайки нов превантивен механизъм срещу злоупотреби със служебното положение, бе постигната основната цел затвърждаване убеждението на гражданите, че общинска администрация работи за техните желания и потребности.
[Номинирай]
назад