Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Идеята за разработване на маркетингова програма възниква в началото на 2000 г. като мярка, свързана с високата безработица и ниските възможности за заетост в общината. Поставена в ситуацията на управление на среда, в която липсва поминък за около 40 % от работната сила, общинската администрация разработва идеи, които в най-висока степен да постигнат привличане на външен инвестиционен интерес и финансова помощ. Недостатъчният капацитет и финансов ресурс на Общината налагат привличането на консултанти и експерти и обединяване на усилията с нестопански организации, работещи в областта на икономическото развитие и местното самоуправление. Включването на Община Видин в Програма Техническо побратимяване на ФРМС/МАГУ поставя началото на целенасочена дейност по обучение на общински специалисти в областта на маркетинга и отварянето на общината за външни инвестиции. Подписаният на 30.03.2001 г. Меморандум за сътрудничество с Уест Карълтън, Охайо,САЩ осигурява пътя на трансфер на ноу-хау в областта на маркетинга и по-точно в разработването и реализирането на маркетингова програма.
Практика

Още в началото на мандата си, кметът д-р Иван Ценов, слага началото на конкретни действия за преодоляване на информационната изолация, в която е поставена Община Видин. Недостатъчните данни, които да отразяват актуални събития и новини от региона се осъзнават като бариера пред външния свят.

Въз основа на тези нужди възниква идеята за създаване на бизнес уеб сайт. Тя започва с определянето на фондовете с информация, от които се нуждае бизнесът, туристът или гражданинът.

Проучени са около 50 сайта на частни и обществени американски организации, за да се избере най-добрия вариант. Провеждат се дискусии между експерти и граждани в Община Видин.

Сайтът се подготвя така, че всеки от собствения си офис да може да направи резервация в хотел, да избере маршрута на придвижването си, да планира времето, необходимо за пътуване. Представянето на такива данни осигурява възможност за информиран избор въз основа на собствените представи на ползвателя за качество, оптимална цена и желана услуга.

Други фондове от информация са имотите за продажба и приватизация с датите на конкурсите. За да се поддържа интереса към сайта се предвижда постоянно публикуване на събитията и новините от общината.

Подготвят се и огледални бизнес витрини. За целта са подбрани представители на местния бизнес на Уест Карълтън и Видин. С помощта на ФРМС програма Техническо побратимяване се осъществява обмен на бизнес делегации в двете общини. Като следващи стъпки се определят размяната на мостри на производствата, избор на помещение ремонт и откриване на бизнес-витрина на Уест Карълтън във Видин и откриване на витрина в Уест Карълтън на Видин.

Третата част от цялостната маркетингова програма на Община Видин, включва разработването на маркетингов профил с помощта на партньорите на Уест Карълтън.
Резултати

- Включване на бизнес страница на Видин в Интернет и уеб сайта на Уест Карълтън.
- Списък на терени и сгради общинска собственост за продажба и приватизация.
- Бизнес профил на Видин. - Две огледални бизнес витрини (щандове) на бизнеса в двете побратимени общини.
Иноватор: д-р Иван Ценов
Дата на публикация: 13 март 2002
Номинации: 0
д-р Иван Ценов
Кмет
Видин - 3700
пл. Бдинци 2
Tel:(094) 216 316
Fax:(094) 601 132
http://www.vidin.net

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]