Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Община Пазарджик работи съвместно с Община Уест Бенд, САЩ по проект за изграждане на Бизнес зона - Пазарджик по линия на Програмата за техническо побратимяване между български и американски общини. Прилагането на маркетингови подходи се оценява като ключ към успешното реализиране на проекта и затова общината пристъпва към разработването и прилагането на цялостен маркетингов план.
Практика

Етапите в един такъв маркетингов процес са следните: набирането на информация и изграждане на първоначална база данни; определяне на основните заинтересовани целеви групи; събиране на необходимата информация за тях; идентифициране на нуждите им чрез директен контакт; набелязване на методите за тяхното удовлетворяване; провеждане на промоционална кампания. Осигуряването на цикличност в тази логическа рамка дава възможност за реакция в съответствие с нуждите на потребителите и критериите за създаване на зоната, а също така и за контрол върху технологията на разработване и осъществяване на концепцията за бизнес зоната чрез обратна връзка със заинтересованите страни и с партньорите по Програмата.

Преди да се пристъпи към първия етап от разработването на маркетинговия план се сформира специализиран екип. В този случай се взима решение да се използва капацитета на екипа за икономическото развитие на Община Пазарджик, който се сформира в процеса на работа по проекта за изграждане на "Бизнес зона - Пазарджик". Екипът е съставен от специалисти на Община Пазарджик, Регионална агенция за икономическо развитие Пазарджик и специалисти от Община Уест Бенд (по долу в текста за по-кратко се използва думата Екип ).

Набиране на първоначална информация
Първоначалната база данни се набира с помощта на специалистите от Община Уест Бенд, които предоставят богата информация за вече изградените подобни бизнес- зони в техния град и дават своето ноу-хау за начина на изграждането им.

Определяне на целевите групи, набиране на информация за тях и идентифициране на нуждите им Като целева група е определен малкия и среден бизнес в града. Провежда се среща с представителите на малкия и среден бизнес, в която взема участие целият екип, включително и представители от Община Уест Беснд. Целта на срещата е да се получи информация какви по големина терени са нужни, за да може да се направи ефективно сегментиране на зоната, по какъв начин участницте биха желали да бъде изградена зоната дали цялата инвестиция да бъде за сметка на предприемача или първо да се изгради инфраструктурата и тогава да се продава и т.н. Получената информация е използвана при изготвянето на идейния проект на бизнес-зоната.

Провеждане на промоционална кампания
Изготвяне и отпечатване на Маркетингова брошура Съвместно с партньорите от Уест Бенд Община Пазарджик разработва структурата на брошурата, нейната визия и какви конкретни послания трябва отправя. Особено важно е да се определят най-ефективните пътища за достигане до целевите групи. В процеса на подготовка на брошурата е използвана помощта на художник и архитект, които работят главно по визията на брошурата. Брошурата е успешно разпространена и оценена високо от контактуващите с Общината специалисти и частни предприемачи, както на местно, така и на национално ниво, което дава нужната обратна информация за стартиране на следващия цикъл, приближаващ екипа максимално до финалното откриване на зоната. Този маркетингов инструмент се оказва много успешен за популяризирането на проекта.

Активен диалог с бизнес средите
Активният диалог с бизнеса е неразделна част от работата във всички етапи на разработване и осъществяване на маркетинговия план. Провеждат се специализирани срещи с представители на малкия и среден бизнес от общината още в процеса на определяне на целевите групи. По-късно, когато концепцията за изграждане на зоната е завършена, отново се провеждат срещи с представители от сферите на банковото дело и бизнеса, този път с цел представяне на концепцията за зоната и обсъждане на възможности за външно финансиране.

Подготвя се поредната среща с представители на бизнеса от гр. Пазарджик. На тази среща бизнесмените ще получат информация за условията за закупуване на терени в новата бизнес зона. Ще им бъдат представени критериите за оценка на фирмите-кандидатки, както и общата форма за кандидатстване, която ще бъде попълвана от бизнесмените.

Медийно отразяване
Организирани бяха редица медийни изяви, публикувани бяха статии в местната преса.

Уеб отразяване
В уеб страницата на Община Пазарджик бе публикувана информация за бизнес зоната.
Резултати

Въвеждането на маркетингови принципи при изграждането на Бизнес зона , Пазарджик доведе до конкретни резултати както с директен ефект максимално ускоряване на работата по зоната, така и с по-мащабно влияние върху цялостната работа на екипа на Община Пазарджик. Приетият подход вече е мултиплициран в други стратегически дейности като Изработване на нова стратегия за управление на отпадъците и изключително новаторското Издаване на Общински облигационен заем . Иновацията не налага скъпоструващи въведения, а е плод на интелектуално усилие на служителите, на ефективна работа в екип (на местно ниво и с партньорите ни) на принципа доказване-убеждаване, която се отразява и в директно спестени общински средства и време при разработването на начините за разрешаване на един наболял обществен проблем, какъвто е подпомагането на малкия и среден бизнес.
Иноватор: Любомир Велков, н-к Кабинет на кмета <br>Христо Иванов, гл. експерт икономическо развитие и проекти
Дата на публикация: 13 март 2002
Номинации: 26
Любомир Велков, н-к Кабинет на кмета <br>Христо Иванов, гл. експерт икономическо развитие и проекти

Пазарджик - 4400
бул. България 2
Tel:(034) 402 311, 402 277
Fax:(034) 44 24 95
http://www.pazardjik.net

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]