Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

През 1998 г. Община Благоевград се включва в Програма за техническо побратимяване между български и американски градове на ФРМС/МАГУ, като сключва споразумение за сътрудничество и работа по съвместни проекти с град Обърн, щата Алабама, САЩ. Основният проект, разработен по тази програма през първия етап от нейното осъществяване (1998-2000), e Изготвяне на стратегически план за развитието на община Благоевград до 2015 г. в областите: урбанизация и инфраструктура; икономическо развитие; екология и управление на отпадъците . Работната група по икономика, в своето виждане за развитието на икономическата среда в общината, определя като първостепенна задача създаването на благоприятни условия за привличане на чуждестранни инвестиции.

Като необходимо условие и първа стъпка за решаването на тази задача e определено създаването на информационен материал за общината, който да обобщава съществуващата многообразна и разнородна информация, да я структурира целенасочено, така че да изтъква предимствата и благоприятните възможности на общината не сами по себе си , а с оглед на предполагания интерес от страна на потенциалните бизнес-партньори и инвеститори, т.е. да се изработи Маркетингов профил на Община Благоевград .
Практика

Първият и най-съществен етап е изработването на идейния проект за маркетингов профил. Идеята за промяната на философията на представянето на общината и обръщането на информацията от гледна точка на интереса на потенциалния чуждестранен инвеститор възникна вследствие запознаване с маркетинговия профил на партньорите от град Обърн, както и практиките на редица други градове от САЩ като модел на подобен електронен документ.

Втората стъпка е изготвяне на структурата на маркетинговия профил, което се осъществява с експерта по Икономическо планиране на град Обърн, г-н Ед Гарднър. Създава се работна група от общински експерти от всички основни области, включени в маркетинговия профил, с участието на специалиста по информационни технологии, която обсъжда първоначалния проект и приема окончателен вариант на структурата.

Третият етап е набиране на необходимата информация за запълване изградената структура на маркетинговия профил. Всеки от експертите събира и обработва информацията в своята област.

Четвъртата стъпка е редактиране на информацията, постъпила от различните експерти и оформяне на единен цялостен стил на езика на документа. Сбитият, кратък и ясен стил на изказ има важно функционално значение. Препоръчителен елемент на този етап е превод на материала на английски език.

Петият и последен етап е качването на файла с маркетинговия профил на уеб- страницата и оформянето му като електронен документ от специалистите по информационни технологии на общината.

Бъдещото развитие на електронния маркетингов профил е насочено към подходящо графично оформяне и свързване с останалата част от информацията, съществуваща на Интернет-страницата на общината, както и с периодично актуализиране на информацията в него.

За разлика от съществуващите до този момент и използвани широко в практиката различни видове рекламни брошури и материали, Маркетинговият профил на Община Благоевград носи следните новаторски характеристики:

Съдържанието на профила е подбрано от гледна точка на интереса на чуждия инвеститор. Най-подробна информация се дава по отношение на икономическите характеристики работна сила, квалификация на работната сила, данъци и такси, законодателни изисквания за опазване на околната среда и др. Информацията за инфраструктурата транспортни връзки, телекомуникации, енерго и водоснабдяване включва само необходимото за потенциален потребител съществуващи услуги, начин за включване и/или ползване на дадената услуга, полезни контакти. Общата информация и информацията за качеството на живот са съпътстващи и подбрани главно от гледна точка на възможностите за добро прекарване на свободното време при краткотраен престой или за осигуряване пълноценен живот на семейството при постоянно пребиваване на чужди граждани. За по-подробна информация относно култура, изкуство, история са осигурени препратки или контакти.
Резултати

Mаркетинговият профил повишава капацитета за привличане на чуждестранни инвеститори. Към него е проявен интерес от почти всички общини в България. Проектът вече е репликиран успешно в Община Сливен, където на базата на тристранно партньорство между град Обърн и двете български общини беше повторен целият процес и беше разработен маркетингов профил на Сливен.

Маркетинговият профил на Благоевград е първият подобен материал, разработен като електронен документ. Електронният вариант, сравнен с традиционните брошури, има следните предимства:
Непосредствен достъп по всяко време на всеки потребител, независимо в коя точка на света се намира;
Практически неограничен брой хора, които могат да ползват информацията;
Възможност за периодично и постоянно актуализиране на информацията (икономическата информация в традиционните брошури, дори когато съществува, остарява много по-бързо, отколкото се изчерпва наличното количество отпечатани екземпляри);
Възможност за включване на многократно по-голям обем информация отколкото в традиционната брошура чрез препратки и връзки с други адреси.

Практически нищожни разходи за създаването и актуализирането на страницата в сравнение с твърде скъпия печат на рекламни брошури.
Иноватор: Теменужка Стамболиева
Дата на публикация: 13 март 2002
Номинации: 16
Теменужка Стамболиева
Главен експерт Протокол
Благоевград - 2700

Tel:(073) 2 3583
Fax:(073) 2 3583
http://www.blgmun.com

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]