Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

В последно време един от основните приоритети в работата на местното самоуправление е привличането на инвеститорски интерес. Една от основните дейности в тази насока е провеждане на маркетинг кампания и разпространение на рекламни материали, представящи възможностите на страната и общините, техните сравнителни преимущества и икономически потенциал. Община Силистра предприема разработването на цялостна концепция за маркетинг, чиято основа дават маркетинг опитът на няколко американски общини и проведено проучване на бизнес климата в Силистра.
Практика

Първият етап през месец март 2001 включва определянето на маркетингов профил на Силистра, целите на маркетинговите материали, характеристиките на тяхната аудитория в и извън страната. Обсъден е и начинът за събиране на обратна информация.

Вторият етап предвижда разработване и реализиране на проучване за определяне на бизнес климата в града. Анализирани са мнението и препоръките на представители на 40 малки и средни предприятия и на тази основа е дефиниран маркетинг профилът на Силистра.

Маркетинговият профил е определен въз основа на:
- характеристиките на региона, които се ценят от местния бизнес - свободни обекти и индустриални зони, силни страни на промишлеността и селското стопанство, транспортната инфраструктура, комуникациите, работната сила и комуналните услуги, и бизнес атмосферата в общината.
- мисията на общината, изразена в основното послание, което тя се опитва да внуши чрез своите маркетинг усилия.
- целевата група, към която са насочени маркетинг усилията географско разположение и анализ на пазарите и връзките за доставка, специфичните ресурси на региона.

Следващият етап е да се разработи маркетинг план и да се набележат подходящи инструменти: маркетинг брошури, Интернет представяне, връзки с обществеността, реклама, директни писма и др. Маркетинг брошурата на Община Силистра е папка с кратка постоянна текстова част и приложения, които могат лесно да се актуализират. Концепцията за разработването й залага на визуалното въздействие на дизайна и фотографиите, посланията на краткия текст и доброто онагледяване на представените за закупуване обекти.

Акцентите на текста в първата част са поставени върху предимствата, които предоставя стратегическата близост на Силистра до Румъния, свободните общински обекти в непосредствена близост до пристанищната зона, квалифицираната работна ръка и подкрепата на общинската управа към евентуални инвеститори. Приложенията представят качеството на живот в общината и технически характеристики на предлаганите обекти. Отпечатването на брошурата е финансирано от програма Транзит на Уърлд Лърнинг.

По време на работно посещение в Кетъринг през май 2001 г. е обсъден текстът на брошурата, основните послания в него, подбора на фотографии и графични материали. Особено ценни за външното оформление са професионалните съвети на дизайнерските фирми НОВА и Чизано в Кетъринг.

Проектът предвижда широко обсъждане на текстовата част на брошурата. Задачата е осъществена с въвличането на седем доброволци от Корпуса на мира, местни журналисти, бизнесмени и общински съветници в етапа на редактиране.

Цялостното звучене на материалите залага на няколко много важни предимства на Община Силистра. Особено внимание се отделя на ключовото разположение на града. Важна тема в брошурата е селското стопанство. Успешните бизнес-начинания на местни хора и външни инвеститори са друго предимство, като в брошурата са посочени няколко от тях, реализиращи успешен износ. Убедително звучене на текста дава споделеният опит на Юрий Стоименов, възстановил и обновил производството на Камъшит Керамик , едно от типичните за Силистра предприятия. Иновационните подходи на общинското ръководство са друг акцент на материала.

Квалифицираният човешки потенциал е силно предимство на Силистра. В допълнителното приложение са включени характеристиките на свободните общински обекти, снабдени с добри комуникации.

Подпомогнат от експертите от Кетъринг, екипът на Дирекция Икономика разработва и реализира инвестиционен форум Силистра градът на Вашия бизнес (11.09.2001), чиято основна цел е представяне на икономическия потенциал на Силистра и маркетинг брошурата. Поканените да присъстват търговски аташета, представители на организации, подпомагащи бизнеса, побратимени градове и местни бизнесмени са първите, които получават маркетинг-брошурата за Силистра и отразяват своето мнение за нея в специалното предвидената форма за обратна информация. В допълнение основният екип по програма Техническо побратимяване разработва списък от организации и компании, на които да бъде изпратен екземпляр от нея.
Резултати

Важен резултат е утвърждаването на работата в широк екип, включващ общински специалисти от Силистра и Кетъринг, Агенция за икономическо развитие и инвестиции, Силистра; Робин Уегър и нейни колеги от Корпуса на мира; общински съветници; местни журналисти; бизнесмени; Мери Коул Лауб консултант към Отворено общество, Ню Йорк. С техническата си помощ привлечените външни партньори допринасят значително за впечатляващия външен вид и убедителното звучене на материала:

Непрекъснатата обмяна на идеи обогатяват уменията за маркетинг и опита на експертите от Дирекция Икономика . Друг резултат е разработката и успешното реализиране на бизнес-концепция при съставянето на рекламните материали, което е нов елемент в работата на общинската администрация. Повишеното самочувствие и по-ефективните контакти с бизнеса в града са също важни следствия за общинската администрация. Най-важният индикатор ще бъдат инвестициите, осъществени в региона.
Иноватор: Диана Бебенова - Николова
Дата на публикация: 19 февруари 2002
Номинации: 13
Диана Бебенова - Николова
Гл. експерт Международни програми и сътрудничество
Силистра - 7500
ул. Симеон Велики 33
Tel:(086) 214 228
Fax:(086) 22 112
http://www.ccpro.com/home/bvganev

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]