Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Община Силистра предлага на гражданите около 100 вида услуги, които до 1996 г. се извършват без използването на съвременни технологични средства. Необходимостта от осигуряване на качествени и бързи услуги по гражданско състояние налагат изграждане на локална мрежа към управление ГРАО и компютризация на 6 работни места. През 1997 г. бе въведена локална мрежа, обслужваща нуждите на счетоводната дейност. С цел намаляване времето за изпълнение на услугите през 1998 г. заработват нови 8 работни станции. В продължение на постигнатото до този момент през 1999 г. са закупени 10 нови компютъра. Новоизбраното през 1999 г. ръководство възприема нов стил на работа, целящ промяна на отношението към гражданите, които да бъдат възприемани не само като данъкоплатци, а като клиенти на общински услуги, заслужаващи коректно и любезно отношение.
Практика

Общинското ръководство съставя програма за Оценка на нуждите на общността в Силистра , с цел проучване необходимостта от изграждане на център за общински услуги. Формиран е работен екип, който да оцени нуждите на гражданите във връзка с административното им обслужване и да предложи проект за преодоляване на проблемите.

С помощта на местните медии е планирана и проведена разяснителна кампания сред гражданството за запознаване с работата на вече изградените центрове за общински услуги. Проведена е дискусия и с общинските служители на тема Общината - идентичност и репутация. Гражданите - клиенти и данъкоплатци .

След приключване на информационната кампания е проведено проучване сред гражданите посетили общинска администрация от 17 до 31 януари. От анализа на получените отговори става ясно, че гражданите виждат слабостите на общинската администрация в нелюбезното обслужване, загубата на време, причинена от ходене от врата на врата и дългата процедура по извършване на услугата. Те считат, че съсредоточаването на услугите само в една част от общинската сграда и внедряването на по-добра технология за автоматизиране изпълнението на заявката ще подобри отношението им към местното самоуправление.

Работната група разглежда и анализира постигнатото в Община Силистра във връзка с подобряване начина на предлагане и извършване на общинските услуги. Проведени са интервюта с общински служители с цел събиране информация за технологичните връзки между управленията за изпълнение на заявка. Изготвен е каталог на общинските услуги, въз основа на който се извършва и предпроектното проучване за необходимите работни места в центъра. Разработен е идеен проект за изграждане на центъра във фоайето на общинската сграда. За партньори са привлечени местни фирми, които помагат с проект за подвижното оборудване, окабеляването на сградата и проект за визуални комуникации.
Резултати

Процесът на утвърждаване имиджа на общината от затворено-управленски към открито-дружелюбен стил се превърща в приоритет в програмата на Община Силистра. С този проект се постига:
- Бърз и ефективен достъп до всички общински услуги;
- Съкращаване на времето за извършване на услугата, получаване на качествени услуги;
- Независимост на административната услуга от личността на изпълнителя, превенция на корупцията;
- Директен граждански контрол при получаване на услугата;
- По-добра репутация на общинската администрация;
- Промяна на представата за местната власт сред гражданите.
Иноватор: Диана Бебенова - Николова
Дата на публикация: 05 май 2001
Номинации: 12
Диана Бебенова - Николова
Гл. експерт Международни програми и сътрудничество
Силистра - 7500
ул. Симеон Велики 33
Tel:(086) 214 228
Fax:(086) 22 112
http://www.ccpro.com/home/bvganev

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]