Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Предистория
Провеждане на работа с деца през лятото преди постъпването им в първи клас, под формата на игри и творчески занимания. Тренинг и родителска среща с родителите през юли и август. Част от проекта „Заедно постигаме повече“, финансиран по „Училището като център в общността“.
Цели: По-плавен преход от детската градина към училище. По-безболезнено адаптиране, взаимно опознаване, подпомагане на родителите във възпитанието на децата. Да опознаем отрано учениците, за да можем през септември да почнем реалната работа. Да подпомогнем родителите, да се подготвят отрано, да не се притесняват.
Провеждане на работа с деца през лятото преди постъпването им в първи клас, под формата на игри и творчески занимания. Тренинг и родителска среща с родителите през юли и август. Част от проекта „Заедно постигаме повече“, финансиран по „Училището като център в общността“.
Цели: По-плавен преход от детската градина към училище. По-безболезнено адаптиране, взаимно опознаване, подпомагане на родителите във възпитанието на децата. Да опознаем отрано учениците, за да можем през септември да почнем реалната работа. Да подпомогнем родителите, да се подготвят отрано, да не се притесняват.
Практика
В края на май децата от детската градина във Вълчи дол идват в училище.
Следва запознаване с децата.
Среща в детската градина с родителите на бъдещите първокласници, запознаване с идеята за подготвителното училище.
В средата на юни - покана за родителска среща.
В края на юни - родителска среща, разясняване на идеята и раздаване на анкети.
Юли - август - лятно училище „Аз уча, творя, играя“.
Края на август - Тренинг с родители „У дома има първокласник“.
Начало на септември - Ден на майстора – родителите участват в освежаване на класната стая, украса, материали.
Последващи дейности - Интерактивна родителска среща.
Екип: 2-3 човека
Брой участници: над 30
В края на май децата от детската градина във Вълчи дол идват в училище.
Следва запознаване с децата.
Среща в детската градина с родителите на бъдещите първокласници, запознаване с идеята за подготвителното училище.
В средата на юни - покана за родителска среща.
В края на юни - родителска среща, разясняване на идеята и раздаване на анкети.
Юли - август - лятно училище „Аз уча, творя, играя“.
Края на август - Тренинг с родители „У дома има първокласник“.
Начало на септември - Ден на майстора – родителите участват в освежаване на класната стая, украса, материали.
Последващи дейности - Интерактивна родителска среща.
Екип: 2-3 човека
Брой участници: над 30
Резултати
Основни предизвикателства: Първоначалната плахост на родителите. Не очакваха, че се иска мнението им. Интерактивните формати бяха непривични в началото. Постепенното навлизане, индивидуални контакти. Трудностите с транспорта за някои деца.
Елементи, които се получиха най-добре: На интерактивната родителска среща – видима разлика при родителите, посещавали подготвителното училище. Творческите занимания бяха особено успешни – напр. кулинарни.
Постигнати цели: Постигнахме по-добра и бърза адаптацията. Успехите проличавха в по-нататъшната работата с децата. По-бързо навлизане в ученето, спазване на правила и пр.
Лице за контакт:
Мариана Душкова Иванова
[email protected]
Основни предизвикателства: Първоначалната плахост на родителите. Не очакваха, че се иска мнението им. Интерактивните формати бяха непривични в началото. Постепенното навлизане, индивидуални контакти. Трудностите с транспорта за някои деца.
Елементи, които се получиха най-добре: На интерактивната родителска среща – видима разлика при родителите, посещавали подготвителното училище. Творческите занимания бяха особено успешни – напр. кулинарни.
Постигнати цели: Постигнахме по-добра и бърза адаптацията. Успехите проличавха в по-нататъшната работата с децата. По-бързо навлизане в ученето, спазване на правила и пр.
Лице за контакт:
Мариана Душкова Иванова
[email protected]
[Номинирай]
назад