Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Предистория
Основната цел, която си поставихме със създаването на това споразумение е е по-активното родителско включване в дейността на училището. За училището е от изключителна важност да се намира правилният подход, който да въвлече повече родители в живота на училището. Насочихме първите споразумения към родителите на ученици от 1 и 2 клас, като това е подобаващ начин от началото на процеса на обучение на децата, родителите да бъдат въвлечени. Идеята е това споразумение да се прилага и в по-горните класове.
Целева група: Родители, Учители
Цели: Ангажиране на родителите. Поставяне на ясни роли и отговороности на учители и родители и приемането, че всички сме отговорни в процеса на отглеждане и възтпитание на децата.
Създаване в 4 ОУ „Димитър Петров” - Сливен на споразумение за партньорство в името на развитето на децата. Споразумението се сключва между учителите и родителите на деца от първи и втори клас. Частите на процеса бяха създаване, оформяне, и тържествено връчване на споразуменията.
Основната цел, която си поставихме със създаването на това споразумение е е по-активното родителско включване в дейността на училището. За училището е от изключителна важност да се намира правилният подход, който да въвлече повече родители в живота на училището. Насочихме първите споразумения към родителите на ученици от 1 и 2 клас, като това е подобаващ начин от началото на процеса на обучение на децата, родителите да бъдат въвлечени. Идеята е това споразумение да се прилага и в по-горните класове.
Целева група: Родители, Учители
Цели: Ангажиране на родителите. Поставяне на ясни роли и отговороности на учители и родители и приемането, че всички сме отговорни в процеса на отглеждане и възтпитание на децата.
Създаване в 4 ОУ „Димитър Петров” - Сливен на споразумение за партньорство в името на развитето на децата. Споразумението се сключва между учителите и родителите на деца от първи и втори клас. Частите на процеса бяха създаване, оформяне, и тържествено връчване на споразуменията.
Практика
Идеята се роди по време на една от регулярните срещи с екипа на училището. По време на едно от обученията по проект "Училището като център в общността" е била представена тази интересна и добра практика. След първоначалната идея се проведе фокус група с учителите, на която заедно с модератора по проекта финализирахме родителското споразумение. На първите родитески срещи за годината запознахме на родителите със съдържанието на споразумението и целите му. Последва тържествено подписване от родителските общности по паралелки и връчване на ръководството на училището.
Екип: над 12 човека
Брой участници: над 30
Идеята се роди по време на една от регулярните срещи с екипа на училището. По време на едно от обученията по проект "Училището като център в общността" е била представена тази интересна и добра практика. След първоначалната идея се проведе фокус група с учителите, на която заедно с модератора по проекта финализирахме родителското споразумение. На първите родитески срещи за годината запознахме на родителите със съдържанието на споразумението и целите му. Последва тържествено подписване от родителските общности по паралелки и връчване на ръководството на училището.
Екип: над 12 човека
Брой участници: над 30
Резултати
Основни предизвикателства: Проворкиране активността на родителите, което се преодоля чрез диалог и мотивиране в името на децата.
Елементи, които се получиха най-добре: Екипна работа от страна на учителите при съставяне на споразуменитео – творческият момент. . Въвличането на родителите с поставяне на акцент над доброто бъдеще на децата.
Постигнати цели: Все по-нарастващото доверие между родителите и учителите ; чувствата и усещанията на децата – те са щастливи, че мама и баба идват на екскурзиите и т.н.
Основни предизвикателства: Проворкиране активността на родителите, което се преодоля чрез диалог и мотивиране в името на децата.
Елементи, които се получиха най-добре: Екипна работа от страна на учителите при съставяне на споразуменитео – творческият момент. . Въвличането на родителите с поставяне на акцент над доброто бъдеще на децата.
Постигнати цели: Все по-нарастващото доверие между родителите и учителите ; чувствата и усещанията на децата – те са щастливи, че мама и баба идват на екскурзиите и т.н.
[Номинирай]
назад