Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Изграждане на действена комуникационна стратегия
Регионално сдружение на общини Марица
Предистория
Програмата за действена комуникационна стратегия е следствие от работната програма на всяка организация и е от особено значение за ефективността на работата й. Още преди старта на предизборната кампания за местни избори РСО Марица подготвя с помощта на Робърт Мафин, консултант към ИМС, Работна комуникационна програма, която обхваща дейностите в преходния период на смяна на общинските ръководства. Нейната основна цел е да подкрепи приемствеността между новите и старите членове на Общото събрание, да подобри организационното състояние на Сдружението и да създаде предпоставки за по-качествено развитие на услугите, без на практика да се променя мисията на организацията.
Програмата за действена комуникационна стратегия е следствие от работната програма на всяка организация и е от особено значение за ефективността на работата й. Още преди старта на предизборната кампания за местни избори РСО Марица подготвя с помощта на Робърт Мафин, консултант към ИМС, Работна комуникационна програма, която обхваща дейностите в преходния период на смяна на общинските ръководства. Нейната основна цел е да подкрепи приемствеността между новите и старите членове на Общото събрание, да подобри организационното състояние на Сдружението и да създаде предпоставки за по-качествено развитие на услугите, без на практика да се променя мисията на организацията.
Практика
С реализацията на Работна комуникационна програма, РСО Марица се опитва да подобри информираността на гражданите относно дейността си. За постигането на тази задача са определени следните основни групи за въздействие:
- журналисти;
- граждани;
- членове на Сдружението;
- партньори.
Ключовото послание към тях е: Социален ефект от дейността на РСО Марица .
Използвани са различни методи и средства:
- Кръгла маса с журналистите от региона (обсъждане на техни препоръки и изисквания);
- Пресконференции, публикации, интервюта;
- Подготовка на обръщения от името на: Общото събрание към всички новоизбрани местни власти; Общото събрание към новоизбраните членове на Общото събрание; комисиите към новите членове на работните структури;
- Изработване на рекламен презентационен материал за общините от региона;
- Изработване на сайт в Интернет и компакт диск за регион Хасково.
Темата на кръглата маса Проектите на НПО и отразяването им в медиите привлича журналистите с подробното излагане на проектите, по които работи РСО Марица , както и с дискусията за предпочитани от журналистите механизми за бъдещи контакти със Сдружението. На тази среща се картотекират и актуализират имената на медиите, адресите и телефоните за връзка. На всички журналисти са раздадени информационни и рекламни материали. Предоставяните по този начин данни не само помагат да се визуализира организацията в публичното пространство, но намаляват и възможността за груби грешки и дезинформация при представянето на текущите събития в Сдружението.
През месец септември 1999 г. се провежда семинар Ефективни връзки с медиите , който продължава темата от кръглата маса. Непосредствено след това се състоят две пресконференции. Първата е посветена на реализацията на проектите по Програма ПЛЕДЖ , а другата отразява старта на проект Мерки за борба с корупцията в дейността на местната администрация в Община Хасково, който се реализира в партньорство с Фондацията за развитие на предприемачеството.
Дейността на РСО Марица се отразява в регионалните медии в повече от десет материала за конкретни инициативи; две публикации в бюлетини на партньорски организации; проведени са три телевизионни и четири радиоинтервюта.
За да се разработи в бъдеще цялостна Комуникационна стратегия съгласно изискванията, посочени на проведеното през месец октомври 1999 г. обучение от Кенет Уйлър, консултант към ИМС, трябва да се разполага с качествени презентационни материали. Ето защо РСО Марица се съсредоточава върху създаването на такива и подобряване на информационната си политика.
С реализацията на Работна комуникационна програма, РСО Марица се опитва да подобри информираността на гражданите относно дейността си. За постигането на тази задача са определени следните основни групи за въздействие:
- журналисти;
- граждани;
- членове на Сдружението;
- партньори.
Ключовото послание към тях е: Социален ефект от дейността на РСО Марица .
Използвани са различни методи и средства:
- Кръгла маса с журналистите от региона (обсъждане на техни препоръки и изисквания);
- Пресконференции, публикации, интервюта;
- Подготовка на обръщения от името на: Общото събрание към всички новоизбрани местни власти; Общото събрание към новоизбраните членове на Общото събрание; комисиите към новите членове на работните структури;
- Изработване на рекламен презентационен материал за общините от региона;
- Изработване на сайт в Интернет и компакт диск за регион Хасково.
Темата на кръглата маса Проектите на НПО и отразяването им в медиите привлича журналистите с подробното излагане на проектите, по които работи РСО Марица , както и с дискусията за предпочитани от журналистите механизми за бъдещи контакти със Сдружението. На тази среща се картотекират и актуализират имената на медиите, адресите и телефоните за връзка. На всички журналисти са раздадени информационни и рекламни материали. Предоставяните по този начин данни не само помагат да се визуализира организацията в публичното пространство, но намаляват и възможността за груби грешки и дезинформация при представянето на текущите събития в Сдружението.
През месец септември 1999 г. се провежда семинар Ефективни връзки с медиите , който продължава темата от кръглата маса. Непосредствено след това се състоят две пресконференции. Първата е посветена на реализацията на проектите по Програма ПЛЕДЖ , а другата отразява старта на проект Мерки за борба с корупцията в дейността на местната администрация в Община Хасково, който се реализира в партньорство с Фондацията за развитие на предприемачеството.
Дейността на РСО Марица се отразява в регионалните медии в повече от десет материала за конкретни инициативи; две публикации в бюлетини на партньорски организации; проведени са три телевизионни и четири радиоинтервюта.
За да се разработи в бъдеще цялостна Комуникационна стратегия съгласно изискванията, посочени на проведеното през месец октомври 1999 г. обучение от Кенет Уйлър, консултант към ИМС, трябва да се разполага с качествени презентационни материали. Ето защо РСО Марица се съсредоточава върху създаването на такива и подобряване на информационната си политика.
Резултати
- Създадена база данни (включваща снимков материал) и рекламни брошури, които представят по атрактивен начин общините от регион Хасково. Материалът е издаден на български и английски език.
- Сайт в Интернат с адрес: http://www.haskovo.spnet.net/maritza
- Компакт диск за регион Хасково, който отразява особеностите на туризма, икономиката, културното и историческото наследство.
- За подобряване дизайна на Информационния бюлетин на РСО Марица е проведен конкурс, на който са представени пет проекта. Специална комисия, в състава на която е и г-жа Силвия Биймиш, избира най-доброто предложение. Вече е факт първият брой на променения Информационен бюлетин с нови рубрики и подобрено външно оформление.
- Създадена база данни (включваща снимков материал) и рекламни брошури, които представят по атрактивен начин общините от регион Хасково. Материалът е издаден на български и английски език.
- Сайт в Интернат с адрес: http://www.haskovo.spnet.net/maritza
- Компакт диск за регион Хасково, който отразява особеностите на туризма, икономиката, културното и историческото наследство.
- За подобряване дизайна на Информационния бюлетин на РСО Марица е проведен конкурс, на който са представени пет проекта. Специална комисия, в състава на която е и г-жа Силвия Биймиш, избира най-доброто предложение. Вече е факт първият брой на променения Информационен бюлетин с нови рубрики и подобрено външно оформление.
Иноватор: Иванка Душкова
Дата на публикация: 17 май 2000
Номинации: 7
Иванка Душкова
Изпълнителен директор
Хасково - 6300
ул. Христо Ботев 1, ет. 3; ст. 319, 320, 321; зала N5, Бизнесцентър 1
Tel:(038) 2 50 21
Fax:(038) 2 78 69
http://www.haskovo.spnet.net/maritza
Дата на публикация: 17 май 2000
Номинации: 7
Иванка Душкова
Изпълнителен директор
Хасково - 6300
ул. Христо Ботев 1, ет. 3; ст. 319, 320, 321; зала N5, Бизнесцентър 1
Tel:(038) 2 50 21
Fax:(038) 2 78 69
http://www.haskovo.spnet.net/maritza
[Номинирай]
назад