За формирането на активна гражданска позиция у младите хора са необходими знания и умения, които са слабо застъпени в учебния процес. С настоящия проект желаехме да повишим капацитета на учениците в областите: околна среда и устойчиво развитие, права и лидерство. Да ги превърнем от пасивни в активни участници в живота на местните общности, допринасящи за устойчивото развитие на страната ни.
Очаквахме: 240 ученици да повишат своя капацитет; да бъдат проведени информационни кампании за устойчиво развитие на местно ниво; над петстотин ученици от цялата страна да изявят своите творчески способности в конкурсите с екологична тематика; да се изготви и приеме Декларация, относно повишаване на детското и младежко участие в политиките за устойчиво развитие на местно ниво с препоръки към съответните власти.
Проектът изпълни специфичните си цели - повишаване на приноса на Екопарламента за опазването на биоразнообразието и застрашените видове (на всички нива) и приобщаване на нови съмишленици към нагласите и дейностите за опазване на околната среда и устойчивото развитие, чрез включване в проекта на представители от нови клубове.
Чрез проекта се създаде база данни за ученическите екоклубове в страната - нещо, което не е правено до сега, а е необходимо и може да се ползва от институции и НПО. Проектът повиши капацитета на ученици и учители от екоклубовете, участващи в обученията и създаде условия за изява на творческите способности на децата и младежите в 4-те направления, обогатявайки знанията им в областта на биоразнообразието.
Участието във всички проектни дейности се основаваше на принципа на доброволно участие, адейностите бяха планирани и осъществявени в логическа последователност.
При обученията бяха комбинирани традиционни с интерактивни форми на учене. Младежите бяха слушатели и едновременно с това работиха в групи, участваха в дискусии, тренинги и ролеви игри, решаваха казуси. Резултатите от Обучителните сесии бяха разпространени в местните общности по методите „Връстници обучават връстници” и „Деца обучават родители”.
Основните целеви групи – деца и младежи, както и допълнителните – местни общности (ръководители на екоклубове, учители, директори, родители и др.) и служители в публичната администрация (еколозите от общините) участваха активно в дейностите по проекта и заедно организираха информационните кампании за устойчиво развитие.
Проектът обогати всички участници в него със знания и умения, с контакти и информация, с идеи и положителен опит. Направи участниците по-уверени в себе си и по-активни в социалния живот. По време на проекта се създадоха приятелства и партньорства, които са в основата на бъдеща съвместна дейност.
Партньорът ни осигури мултиплициране на идеите на проекта и осигури дейностите с обучители и оценители.
Интернет страница на проекта: http://ecoparliament.com/projects_05.htm
[Номинирай]
назад