Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Предистория
Практика
Приключи изпълнението на проект „ Медиацията в училище”, реализиран от СНЦ „ Институт за кариерно развитие”и финансиран от Дирекция „Образование, младежки дейности и спорт” към Община Варна. Проектът даде възможност на 30 ученици от три варненски училища да правят анализ на конфликта и на индивидуалния си стил на поведение в спорна ситуация, да ползват различни модели за разрешаване според спецификата на конфликта. Те получиха знания за същността на медиацията като алтернативен способ за решаване на конфликти, за нейните предимства, принципи и етапи.Чрез включването им в дейности за самопознаване и развиване на активна гражданска позиция се ангажира свободното време на младите хора по различен и интересен за тях начин. Младежите освен теоретични познания за медиацията като способ за решаване на конфликти , получиха възможност и да наблюдават реален съдебен процес във Варненски районен съд, за да отчетат основните разлики между съдебното и доброволното решаване на спорове. Учениците заснеха учебен филм с решаване на казус от училищния живот. Своите впечатления от наученото и преживяното младежите споделиха в есета. Въвеждането на медиацията в училище е начин да се намалят конфликтите, да се хуманизира учебната среда, да се въпита у подрастващите дух на толерантност и добронамереност.
Приключи изпълнението на проект „ Медиацията в училище”, реализиран от СНЦ „ Институт за кариерно развитие”и финансиран от Дирекция „Образование, младежки дейности и спорт” към Община Варна. Проектът даде възможност на 30 ученици от три варненски училища да правят анализ на конфликта и на индивидуалния си стил на поведение в спорна ситуация, да ползват различни модели за разрешаване според спецификата на конфликта. Те получиха знания за същността на медиацията като алтернативен способ за решаване на конфликти, за нейните предимства, принципи и етапи.Чрез включването им в дейности за самопознаване и развиване на активна гражданска позиция се ангажира свободното време на младите хора по различен и интересен за тях начин. Младежите освен теоретични познания за медиацията като способ за решаване на конфликти , получиха възможност и да наблюдават реален съдебен процес във Варненски районен съд, за да отчетат основните разлики между съдебното и доброволното решаване на спорове. Учениците заснеха учебен филм с решаване на казус от училищния живот. Своите впечатления от наученото и преживяното младежите споделиха в есета. Въвеждането на медиацията в училище е начин да се намалят конфликтите, да се хуманизира учебната среда, да се въпита у подрастващите дух на толерантност и добронамереност.
Резултати
Въвеждането на медиацията в училище е начин да се намалят конфликтите, да се хуманизира учебната среда, да се въpпита у подрастващите дух на толерантност и добронамереност.
Въвеждането на медиацията в училище е начин да се намалят конфликтите, да се хуманизира учебната среда, да се въpпита у подрастващите дух на толерантност и добронамереност.
[Номинирай]
назад