Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Поздравителен адрес до новоприетите жители на град
Габрово
Център за информация и общински услуги<br>Община Габрово
Предистория
Община Габрово може да бъде описана като "дружелюбна" община, поемаща инициативата да създаде диалог с гражданите още от момента на тяхното настаняване в града. Публичността в работата на общинската администрация дава възможност за демократизиране на работата й. Огромна стъпка в тази насока е изграденият през месец май 1999 г. Център за информация и общински услуги (ЦИОУ). В началото на 1999 г. всички заинтересовани страни стигат до убеждението, че Центърът е необходимост както за гражданите, така и за общината и всички предпоставки за неговото изграждане са налице. Основните цели за неговото изграждане са: подобряване ефективността на обслужване на гражданите, премахване на корупцията и подобряване на диалога между граждани и общински служители.
Община Габрово може да бъде описана като "дружелюбна" община, поемаща инициативата да създаде диалог с гражданите още от момента на тяхното настаняване в града. Публичността в работата на общинската администрация дава възможност за демократизиране на работата й. Огромна стъпка в тази насока е изграденият през месец май 1999 г. Център за информация и общински услуги (ЦИОУ). В началото на 1999 г. всички заинтересовани страни стигат до убеждението, че Центърът е необходимост както за гражданите, така и за общината и всички предпоставки за неговото изграждане са налице. Основните цели за неговото изграждане са: подобряване ефективността на обслужване на гражданите, премахване на корупцията и подобряване на диалога между граждани и общински служители.
Практика
Паралелно със създаването на ЦИОУ възниква и идеята на всички нови жители на град Габрово, подали заявление за постоянен адрес, да се изпраща писмо от Кмета, с което Общината ги приветства с "добре дошли" в града, благодари им затова, че са го предпочели, и им пожелава Габрово да бъде за тях всичко онова, което означава и истинското им родно място. Заедно с това писмо се изпраща и комплект от брошурите, съдържащи информация за цялостната дейност на Общината и за всички услуги, които гражданите биха могли да получат.
Тази практика е въведена с цел по-бързо ориентиране на новите жители на град Габрово, тъй като те тепърва ще започнат да посещават общинската управа и да ползват нейните услуги. По този начин всеки от тях разбира, че е приет и не е сам в това ново за него общество.
Така посрещнати, новите граждани могат да получат допълнителна увереност и ориентиране в обстановката като посетят Центъра за информация и общински услуги в Общината. Центърът е със статут на отдел и функционира като самостоятелно звено. В него са разположени десет работни места, съвременно оборудвани с компютри и всички технически средства за предлагане на качествени услуги. Бюрата на служителите са открити, без преграда към гражданите, което създава атмосфера на близост и добронамереност. Извършват се общо 63 вида услуги и се дава пълна информация по съответните направления технически дейности, стопански дейности, гражданско състояние, здравеопазване, социални услуги, жилищни нужди, общински имоти. Разработена е анкетна карта за мнения и предложения на габровци, като по този се проявява гъвкавост за по-пълно задоволяване на техните нужди и изисквания и се усъвършенства работата на служителите.
Стремежът към ефективно, бързо, качествено и комфортно обслужване, създаване на условия за прозрачност на дейността, за изключване на възможностите за корупция, помага по един убедителен начин да се промени в положителна посока общественото отношение към работата на общинската администрация. Работата в посока на промяна имиджа на общината от затворено-управленски тип към откритост и дружелюбност към гражданите се превърна в приоритет за ръководството на Община Габрово.
Паралелно със създаването на ЦИОУ възниква и идеята на всички нови жители на град Габрово, подали заявление за постоянен адрес, да се изпраща писмо от Кмета, с което Общината ги приветства с "добре дошли" в града, благодари им затова, че са го предпочели, и им пожелава Габрово да бъде за тях всичко онова, което означава и истинското им родно място. Заедно с това писмо се изпраща и комплект от брошурите, съдържащи информация за цялостната дейност на Общината и за всички услуги, които гражданите биха могли да получат.
Тази практика е въведена с цел по-бързо ориентиране на новите жители на град Габрово, тъй като те тепърва ще започнат да посещават общинската управа и да ползват нейните услуги. По този начин всеки от тях разбира, че е приет и не е сам в това ново за него общество.
Така посрещнати, новите граждани могат да получат допълнителна увереност и ориентиране в обстановката като посетят Центъра за информация и общински услуги в Общината. Центърът е със статут на отдел и функционира като самостоятелно звено. В него са разположени десет работни места, съвременно оборудвани с компютри и всички технически средства за предлагане на качествени услуги. Бюрата на служителите са открити, без преграда към гражданите, което създава атмосфера на близост и добронамереност. Извършват се общо 63 вида услуги и се дава пълна информация по съответните направления технически дейности, стопански дейности, гражданско състояние, здравеопазване, социални услуги, жилищни нужди, общински имоти. Разработена е анкетна карта за мнения и предложения на габровци, като по този се проявява гъвкавост за по-пълно задоволяване на техните нужди и изисквания и се усъвършенства работата на служителите.
Стремежът към ефективно, бързо, качествено и комфортно обслужване, създаване на условия за прозрачност на дейността, за изключване на възможностите за корупция, помага по един убедителен начин да се промени в положителна посока общественото отношение към работата на общинската администрация. Работата в посока на промяна имиджа на общината от затворено-управленски тип към откритост и дружелюбност към гражданите се превърна в приоритет за ръководството на Община Габрово.
Резултати
От началото на месец юни до края на месец ноември са изпратени общо 94 броя писма до новорегистрирани постоянни жители на гр. Габрово. Положителните резултати проличават по реакциите на гражданите, влизащи в сградата на общинската администрация. Очевидно е, че диалогът "гражданин - служител" вече е започнал. Това проличава и в попълнените анкетни карти, в които се изказват благодарности и пожелания за работа в същия дух и със същия ентусиазъм. Стратегическата цел, която ЦИОУ - Габрово си поставя, е да бъдат убедени всички, че Общината и гражданите са приятели. Резултатът от това приятелство е силната местна власт!
От началото на месец юни до края на месец ноември са изпратени общо 94 броя писма до новорегистрирани постоянни жители на гр. Габрово. Положителните резултати проличават по реакциите на гражданите, влизащи в сградата на общинската администрация. Очевидно е, че диалогът "гражданин - служител" вече е започнал. Това проличава и в попълнените анкетни карти, в които се изказват благодарности и пожелания за работа в същия дух и със същия ентусиазъм. Стратегическата цел, която ЦИОУ - Габрово си поставя, е да бъдат убедени всички, че Общината и гражданите са приятели. Резултатът от това приятелство е силната местна власт!
[Номинирай]
назад