Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

В съвременната действителност на фона на цялата обществена криза – обедняване, безработица, престъпност, упадък на морални ценности и липсата на чувство за сигурност младите хора търсят заместители. В младежка възраст най-често се прибягва към консумацията на алкохол, тютюн, дрога и това довежда до редица други негативни явления. Най- често, за децата лишени от родителска грижа и контрол улицата става доми за много от тях и те стават извършители на редица правонарушения, бягство и отпадане от училище и не могат да се интегрират в обществото. Ето защо децата от тези рискови групи трябва да бъдат обхванати, като с тях се извърши целенасочено и дълготрайна работа в посока на правилно възпитание и развитие. Работата се налага, тъй като болшинството от децата с поведенчески отклонения са предимно от семейства от ромски етнос.

Практика

Реализацията на проекта започна през месец Юни 2004 година и приключи месец Септември 2004 година. Бяха обхванати 90 деца от следните целеви групи:

-          деца в неравностойно положение от 7-16 години от цялата община;

-          деца с девиантно поведение – 7-16 години от цялата община

Включването на тези целеви групи в извън училищни форми на работа има за цел изява в група и индивидуално, приучване към трудови навици, развитие на интелект, сръчност и умения, вземане на решения, умение за претворяване на творческите идеи и не на последно място формирането на цялостно поведение в ученическия колектив и обществото.

Основната задача на проекта бе формиране на бъдещи достойни граждани като дълг към обществото, ръководейки се от социалните нужди и педагогически цели на времето. За осъществяване на тази основна задача бяха набелязани следните подзадачи и практически дейности.

1.    Посредством изкуство и естетическо възпитание, чрез развлекателни спортни игри да се намерят начини и средства за преодоляване на негативните емоции, отрицателни последствия и стресови състояния у децата в неравностойно положени.

Езикът на изкуството е универсалният език за общуване на всички хора по света. Заниманията със живопис, мода и дизайн поставят позитивни основи у подрастващите, подхранват самочувствието и самосъзнанието им за пълноценност.

Изработени бяха плакат – колаж, като най-лесно и достъпно изразно средство на художествени умения, знания и творчески идеи на децата; Рисунка върху текстил и друг материал, като пълна свобода на действие за изява на творческата фантазия на целевите групи; рисунка на дадена тема с цел показване на умения за цветово съчетание и придаване на цветови нюанси на модела в рисунката; изработване на апликации на сувенири и пана за украса; аранжиране и отглеждане на цветя с полагане на грижа за цветята и умения да се аранжира битов кът, маса и др.

2.         За осъществяването на ползотворен учебен процес както в училищата, така и извън тях се заложи на целенасочени творчески и трудови усилия като: четене на художествена и научна литература, анализиране на събития, явления и факти от различни сфери на образованието, заложени в учебния план.

Предвидено бе запознаване с църквата като институция и религиите по света. Очертана бе и ролята на медиите како в обществения живот, така и в живота на отделния човек.

Физическото възпитание и спортът като част  от нравственото възпитание бе застъпено със следните теми: “Образцова спортна публика” и “Бъди спортсмен”. Целевите групи на проекта посетиха Конната база в с. Бутан, където нейният управител и треньор по конна езда им изнесе беседа по горепосочените теми. След това на стадиона се проведе турнир по футбол за момчетата и народна топка за момичетата. На всички участници бяха раздадени награди.

Резултати

Голяма част от децата участвали в проекта осъзнаха ролята на училището в живота им. В следствие на дейностите те коригираха своето поведение и отношение към околните.

Сътрудниците на ЦПВРД заложиха на творческите изяви, като терапия за наранената и неукрепнала психика на децата и формирането им като бъдещи достойни граждани.

 

 

За повече контакти се обръщайте към:

 

Анна Костова Иванова

Началник на отдел „Международни проекти и енергийна ефективност”

Гр. Козлодуй 3320

Ул. Христо Ботев №13

0973 85 812

0886 776624

[email protected]

[email protected]

www.kozloduy.acstre.com

 

Иноватор: ros
Дата на публикация: 09 май 2009
Номинации: 1
ros

-

Tel:
Fax:

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]