Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория
Фондация „Европейски институт” работи активно в областта на местното социално и икономическо развитие в региона на област Плевен. Надграждайки постигнатите резултати при изпълнението на проект „Планиране на местното икономическо развитие на област Плевен” и проект „Планиране на местното икономическо развитие на община Долна Митрополия”, изпълнени през 2006 и 2007 г., Европейският институт анализира нуждите на общината от подкрепа на предприемачеството и малкия и среден бизнес. Въз основа на изготвения анализ за нуждите от информация, консултации и обучение е разработен и настоящият проект.
Практика
Бенефициенти, към които е ориентиран Виртуалният бизнес инкубатор:
 
Бенефициенти на проекта са обособени в две групи – безработни лица и микро/малки предприятия.
 
В рамките на проекта ще бъдат консултирани 30 безработни лица (1/2 от общия брой бенефициенти) с регистрация в ДБТ Долна Митрополия и 30 микро и малки предприятия, отговарящи на изискванията за подбор на бенефициенти.
 
Безработните лица, които ще участват в осъществяването на проекта ще бъдат избрани чрез съответната процедура, съвместно с ДБТ Долна Митрополия.
 
ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ПОДБОР НА ПРЕДПРИЯТИЯ
 
Участващите в проекта микро и малки предприятия трябва да са започнали самостоятелен бизнес след 1 януари 2006 г. в секторите Селско стопанство, Услуги и Производство. Те трябва да се ангажират с разкриването на нови работни места (минимум 1) за регистрирани в ДБТ безработни лица и тези работни места, трябва да бъдат поддържани поне до края на настоящия проект.
 
ПРЕДОСТАВЯНИ УСЛУГИ НА БЕНЕФИЦИЕНТИТЕ
 
В рамките на проекта ще бъдат предоставени следните пакети от основни консултантски и експертни услуги, проектирани в съответствие с интересите и нуждите на двете категории бенефициенти:
>>            за безработни лица:
-                       регистрации и други административни и правни консултации, план за проучване на местния и регионален пазар и помощ при осъществяване на проучването (източници на информация, методи за обработка и анализ на информацията), подготовка на бизнес план за кандидатстване за финансиране от микро-кредитиращи организации, вкл. по мерки за насърчаване на предприемачеството на АЗ:
-       На безработни лица може да се предоставят средства за разходи за започване на самостоятелна стопанска дейност като микропредприятие по Закона за малките и средните предприятия по одобрен от териториалното поделение на Агенцията по заетостта бизнес проект, съгласно изискванията на ЗНЗ;
-       На безработни лица, след одобряване на бизнес проект за земеделска дейност от поделенията на Агенцията по заетостта, може да се предоставят средства за разходи, направени за обработване на площите, за семена и посадъчен материал, за торове и препарати за растителна защита по бизнес проектa и за закупуване на селскостопански животни, включително пчелни семейства, буби, риби и зарибителен материал, както и необходимата за отглеждането им техника, пчеларски инвентар и лекарствени препарати.
>>            за предприятия:
 - оценка на нуждите от консултации, оценка на подходящите източници на финансиране и оценка на административното и целевото им съответствие със състоянието на бенефициента, изготвяне на рамка за събиране на информация за подготовка на проектно предложение за финансиране по оперативните програми или за изготвяне на кредитна обосновка за получаване на микрокредит или банков кредит, изготвяне на бизнес план за кандидатстване за финансиране; административни и правни консултации, план за проучване на местния и регионален пазар и помощ при осъществяване на проучването (източници на информация, методи за обработка и анализ на информацията).
 
В зависимост от нуждите на бенефициентите ще бъдат предоставени и допълнителни услуги, включващи рамка за изготвяне на комуникационен план и/или план за реклама и връзки с обществеността; консултиране за въвеждане на системи за управление на качеството; консултиране по въпросите на технологичното обновяване, план за развитие на човешките ресурси.
 
Пакетите от услуги са придружени от предоставяне на специализирано обучение в серия обучителни семинари, включващи представяне на основните елементи на предприемачеството, бизнес управлението и бизнес планирането, достъп до информационни ресурси за развитие на бизнеса и методи за анализ на информацията, развиване на умения за бизнес и продуктово позициониране, източници на финансиране и подготовка на документи за кандидатстване за финансиране, специфични умения за постигане на икономическа устойчивост на бизнеса – маркетинг, реклама, технологии, управление на качеството.
 
Индикатори за ефективност на проекта
 
Планираната ефективност при изпълнението на проекта отговаря на изискванията за постигнати минимални стойности на индикаторите за ефективност, а именно:
-            най-малко 5 (15%) от обслужени 30 безработни лица да са започнали собствен бизнес;
-            най-малко 21 (70%) от обслужени 30 предприятия да са функциониращи в края на срока на договора.
 
Екип по проекта
 
Проектът се изпълнява от Европейски институт, който е неправителствена организация, основана през април 1999 г. в отговор на стремежа на България за ускоряване процеса на подготовка за присъединяване към Европейския съюз.
 
Екипът по проекта ще работи съвместно с представители на:
-            Дирекция „Бюро по труда”, гр. Долна Митрополия;
-            Общинска администрация Долна Митрополия;
-            Местния бизнес и неправителствения сектор.
 
Срок за реализация на проекта
 
Проектът се осъществява за период от 8 месеца – декември 2007 – юли 2008 г.
 
 
 
За повече информация: Огнян Бояджиев, Експерт Връзки с обществеността по проект ВБИ, Европейски институт www.europeaninstitute.bg, [email protected]0 888 209 453.
Резултати
Подкрепата за осъществяване на предприемачески потенциал и готовността на жителите на община Долна Митрополия да стартират собствен бизнес може да окаже значителен положителен ефект в области на икономическата активност, в които общината и регионът имат потенциал, а до момента не са предизвикали интерес на външни инвеститори. В същото време този процес оказва положително въздействие върху създаване на икономически продукт, повишаване заетостта в района, както и върху генериране на инвестиционна активност и повишаване на квалификацията на трудовия ресурс.
 
Подкрепата за предприемаческия дух и стартирането на нов бизнес ще осигури както разширяване на икономическата база, така и повишаване на познанията и квалификацията на населението, а също и оползотворяване на наличния потенциал на трудовия ресурс в общината.
Иноватор: ros
Дата на публикация: 08 януари 2008
Номинации: 2
ros

-

Tel:
Fax:

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]