Основният предмет на всяка общинска администрация и кметствата е предоставянето на административни и технически услуги на физически и юридически лица в съответствие с пар. 1 от Допълнителна разпоредба на Административно - процесуалния кодекс.
Идеята за информационното обезпечаване на кметствата в общината възникна в контекста на: Потребността от нов подход и ново качество на административното обслужване; Осигуряването на достъп до информационни услуги; Яснота и информираност за услугите; Възможността за административно обслужване на място; Приобщаването на населението в населени места към информационно технологичната структура на Община Кубрат; Подобряване условията за работа в кметските администрации; Примера и опита на общините, реализирали вече тази идея.
Реализацията на проекта е финансирана изцяло от собствения бюджет на общината.
Началото на проекта бе поставено в края на 2005 год. На първи етап бяха включени големите кметства в общината. Целта е до края на 2006 г. да бъдат обхванати и останалите кметски администрации.
Всяка кметска администрация е оборудвана със съвременни информационни технологии: компютърни системи, принтери, скенери и др. Изградени са локални компютърни мрежи, осигурен е и пълен Интернет-достъп до световното информационно пространство.
От гледна точка на информационните източници за осигуряване на информацията и функционалното й приложение в дейностите им, във вътрешните им мрежи е внедрен Интранет информационен портал, включващ следните модули:
1. Модул "Местна нормативна уредба"
Това е основната информационна система, автоматизираща административната дейност на кметствата. В нея са включени нормативните документи и решения на Общински съвет Кубрат; информация за видовете услуги, сроковете за изпълнение; вътрешни нормативни документи на Общинска администрация - Кубрат; електронни формуляри на част от административни и технически услуги; система за отчитане изпълнението на бюджетите и др.
2. Модул "Деловодство и документооброт"
Основните възможности, предоставяни от модула, са:
- Регистриране на входни и изходни документи.
- Насочване на документа към определени длъжностни лица и формулиране на задачите им.
- Следене на състоянието на изпълнението на задачите и др.
- Регистриране на извършените услуги.
Системата обезпечава необходимите възможности за справки върху документите и изпълнението на възложените задачи, отличава се с особена строгост на следене на достъпа и поредността на извършваните операции.
- По-голямата част от кметствата са оборудвани със съвременни информационни технологии;
- Издигане на по-високо и качествено ниво на административно обслужване;
- Изградена Интранет информационна система за нормативните актове и решения на Общински съвет Кубрат, вътрешни правилници; система за отчитане на изпълнението на бюджетите и др.
- Инсталирани автоматизирани информационни системи за деловодство и документооборот;
- Обучени служители за работа с програмните продукти Microsoft Windows XP и Microsoft Office 2003 по линията на МДААР;
- Осигурен Интернет-достъп и електронни пощи;
- Изградени Интранет-страници на кметствата Равно и Севар - http://www.kubrat.bg/ravno.html и http://www.kubrat.bg/sevar.html;
- Осигуряване на възможност за електронен обмен с някои кметства в общината.
Дата на публикация: 08 септември 2006
Номинации: 2
Бюлент Адемов
Директор на Дирекция "Aдминистративно - правно и информационно обслужване"
Кубрат - 7300
ул. Княз Борис I 1
Tel:0838 / 72020
Fax:0838 / 73205
http://www.kubrat.bg
[Номинирай]
назад