След изграждане на Центъра за информация и обслужване на гражданите в Община Ботевград стремежът бе работата му да се усъвършенства с нови възможности. Съществуващата техника позволи да развием започнатото, като дадем възможност на гражданите да правят справки по подадени от тях преписки чрез интернет.
Деловодната система с която работи общинска администрация непрекъснато се усъвършенства. В същото време административното обслужване, съгласно приетата държавна стратегия за Е-община, се развива като стремежът е да се спестят усилията на гражданите по получаване на определени услуги. Всяка подадена молба, жалба или друг документ в администрацията се завежда в деловодната система и съобразно законовите срокове се изпраща отговор. Много често подателят е от друго населено място и за да провери какво е движението на преписката му, се налага да пътува до общината или да търси телефонна връзка. С цел опростяване на тази процедура бе въведена възможност за справка по интернет. Достатъчно е само да се въведе входящия номер на подадения документ, както и специален индивидуален код, за да се види при кой служител е преписката и какво е нейното движение, както и дали тя е приключена. Подателят може да получи отговора в Центъра за информация и обслужване на гражданите.
- Пести се време на гражданите.
- Служителите на администрацията са освободени от регулярните въпроси за състоянието на документите.
- Движението на документооборотът не се нарушава, като в същото време се създава прозрачност в работата на общинска администрация.
- Подобри се самоконтролът на служителите, които знаят, че във всеки момент гражданите индиректно контролират процеса на тяхната работа.
[Номинирай]
назад