Идеята възниква вследствие на ефекта от издаването и разпространението на каталога Троян/Априлци бизнес и туризъм 2001 , създаден по идея на рекламна агенция РеМарк 96 ЕООД. Собствениците на туристическите обекти от общините Троян и Априлци сами стигат до извода, че рекламирането на региона като цяло с всички негови природни и културно-исторически забележителности е много по-ползотворно от рекламата на парче на отделни хотели и ресторанти.
Година по-късно към Турклуб Ремарк започват да се присъединяват и представители на туристическия бранш от Община Тетевен. През 2003 г. на пазара се появява и каталогът "Тетевен/Рибарица бизнес и туризъм".
Постепенно се създават тесни професионални контакти между собствениците на туристически обекти от трите общини. Сдружението организира срещи, дискусии, кани специалисти от бранша за обмяна на опит, държавни експерти за разясняване на новия Закон за туризма и последвалите го наредби, промени и т.н.
При възникване на проблемни ситуации като снегопочистване и сметосъбиране, категоризация на обекти и др. Сдружението организира срещи с общинските ръководства по места за изясняване и разрешаване на създалите се конфликти.
Същевременно Турклуб Ре марк представя региона на различни туристически борси, на които участва както с индивидуални, така и с общи рекламни материали (дипляни, календари, картички), представящи всички негови членове.
Организират се различни събития карнавали, състезания, концерти с цел привличане на интерес към региона.
Поражда се идеята курортните селища от общините Тетевен, Троян и Априлци да се рекламират като цялостен регион с едно общо име регион Балкания. В Балкания влизат селищата Троян, Скандало, Априлци, Тетевен, Рибарица, Шипково, Чифлик, Беклемето, Черни Осъм, Орешак.
Идеята е подкрепена първо от членовете на Сдружението, след това на общинско и областно ниво. Подписва се и тристранно споразумение за сътрудничество между УС на Турклуб Ремарк, кметовете на трите общини ( Троян, Априлци и Тетевен ) и областния управител на Ловеч.
През следващите месеци и години в регион Балкания се провеждат два журналистически тура за представители на националните медии с финансовата и организационна подкрепа на Агенцията по туризъм. Най-добрите журналистически материали, популяризиращи Балкания, получават ежегодно награди в конкурса, организиран от Сдружението.
По идея на Турклуб РеМарк се снимат различни телевизионни предавания напр. "Споко от Балкания" - няколко предавания с младежи от Априлци, Троян, Черни Осъм, Рибарица, Тетевен, с които регионът се рекламира сред младежката аудитория. За популяризирането на местната кухня се заснемат и излъчват над 20 предавания Вкусно от Балкания с Ути Бъчваров.
Всяка година през юни се прави откриване на летния туристически сезон с концерти в трите общини на известни български музиканти (група "Сигнал", Д 2, Вили Кавалджиев).
Същевременно Сдружението подпомага организационно провеждането на различни частни събития по инициатива на отделни свои членове откриване на нови туристически обекти, провеждане на модни форуми, пленери и т.н., а също и организираните от общините празници като напр. Празника на сливата в Троян, Конните състезания на Тодоровден в Априлци и т.н.
Друга насока, в която с обединени усилия работят и членове на Сдружението, и общински представители, е разработването на туристически атракции и включването им в цялостен туристически продукт, който да се предлага в рамките на регион Балкания. С общи усилия е разработен "Манастирски тур в Балкания", който включва посещение на най-известните манастири и църкви в Балкания, запознаване с местните художествени занаяти, дегустиране на местни специалитети, посещение на атрактивни места като минералните басейни в Чифлик, пистата за ски на трева в Рибарица, участие в джип-сафари, планинска езда и др.
Особено ползотворно е сътрудничеството с общинските и държавните структури като Агенция по туризъм, чрез която Сдружението и неговите членове получават възможност безплатно или на преференциални цени да представят обектите си на българския и международния пазар.
Ползотворна за региона е дейността и на рекламна агенция РеМарк, която освен изготвянето на повечето рекламни материали в областта на туризма в Балкания спонсорира различни инициативи като разработване и поддържане на Интернет-страница на Балкания www.balkania.org.
[Номинирай]
назад