В съответствие с управленската програма "Хората са богатството на България", плана за изпълнение на Стратегията за модернизиране на държавната администрация "От присъединяване към интегриране" и Стратегия за развитие на Община Средец за период 2002 г. - 2006 г., работата на кмета и неговия екип е насочена изцяло към гражданите, като една от стратегическите цели в управлението за 2004 г. е усъвършенстване на административното обслужване и създаване на подобрена институционална среда..
По инициатива на Фондация за реформа в местното самоуправление (ФРМС) и Инициатива Mестно самоуправление (ИМС) стартира кампания за прозрачност на дейността на общините. Община Средец е определена за пилотна и е включена в демонстрационния екип.
Обществото има право да очаква висококачествени административни услуги. Създаването на Харта за правата на потребителя е стъпка в посока на удовлетворяване на високите изисквания на обществото към администрацията, защото тя отразява ключови за подобряване качеството на обслужване въпроси.
Основната цел на Хартата за правата на потребителя е да подобрява достъпа до административни услуги и да насърчава повишаване на качеството. Това се постига чрез насърчаване участието на клиентите и служителите при обсъждане на услугите, начина им на предоставяне, необходимото качество и стандартите за изпълнение. Хартата сама по себе си не е юридически документ и не създава юридически права. Но тя помага на клиентите да разбират и защитават правата си по-добре, както и да изискват по-добро обслужване, например чрез подаване на предложение или оплакване. Хартата подпомага също и работата на служителите от администрацията чрез по-ясното дефиниране на предоставяните от нея услуги.
Хартата за правата на потребителя е средство за изграждане на партньорство между администрацията като доставчик на услуги и гражданите и бизнеса, които ползват тези услуги, като всяка от страните има определени права, така и задължения.
Хартата за правата на потребителя на административни услуги е:
- Ясен и леснодостъпен документ, който ни информира за предоставяните от Община Средец услуги, стандартите на обслужване, които, от една страна, клиентите могат да очакват, а, от друга - служителите добре познават и спазват;
- С ясни и точни указания какво може да предприеме клиентът, ако декларираните стандарти не се изпълняват и/или той/тя не е удовлетворен/а от обслужването;
- Широко публикуван документ, така че Община Средец да бъде публично отговорна пред клиентите за спазване на декларираните стандарти.
Глава I и глава II дават информация за кмета. Кметът организира провеждането на политиката на общината на основа Конституцията, законите и актовете на Общинския съвет, осъществява изпълнителната власт, оглавява общинската администрация и е важен фактор в осъществяването на самоуправлението.
Глава III регламентира правото на гражданите да отправят искания, молби или жалби до Община Средец, а в Глава IV е представена процедурата по обжалване на административните актове.
Глава V дава информация за достъпа до обществена информация предоставяне или отказ за достъп, а Глава VI е посветена на Закона за защита на личните данни.
В Глава VII са представени принципи и стандарти на административното обслужване. Стандартите на обслужване не са постоянни във времето те могат да се преразглеждат, актуализират или променят ако това е необходимо.
Една част от бъдещите подобрения на административното обслужване, свързани с разширяване на комуникационните канали за достъп до информация и услуги са представени в Глава VIII.
Приемането и разпространяването на Хартата за правата на потребителя е доказателство, че общинска администрация - гр. Средец се стреми:
- да осигури на всички свои клиенти справедливо, безпристрастно, прозрачно и достъпно обслужване;
- да повиши качеството на предлаганите от общината услуги;
- да подобри публичния образ на Община Средец като институция;
- да утвърждава сътрудничеството между гражданския сектор и местната власт.
За повече информация:
инж. Т. Пройков кмет
тел. 05551/2110
Община Средец
пл. "Г. Димитров" 3
гр. Средец 8300
Ирина Тодорова - секретар
тел. 05551/2118
[Номинирай]
назад