Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

В съответствие с управленската програма "Хората са богатството на България", плана за изпълнение на Стратегията за модернизиране на държавната администрация "От присъединяване към интегриране" и Стратегия за развитие на Община Средец за период 2002 г. - 2006 г., работата на кмета и неговия екип е насочена изцяло към гражданите, като една от стратегическите цели в управлението за 2004 г. е усъвършенстване на административното обслужване и създаване на подобрена институционална среда..

По инициатива на Фондация за реформа в местното самоуправление (ФРМС) и Инициатива Mестно самоуправление (ИМС) стартира кампания за прозрачност на дейността на общините. Община Средец е определена за пилотна и е включена в демонстрационния екип.

Практика

Обществото има право да очаква висококачествени административни услуги. Създаването на Харта за правата на потребителя е стъпка в посока на удовлетворяване на високите изисквания на обществото към администрацията, защото тя отразява ключови за подобряване качеството на обслужване въпроси.

Основната цел на Хартата за правата на потребителя е да подобрява достъпа до административни услуги и да насърчава повишаване на качеството. Това се постига чрез насърчаване участието на клиентите и служителите при обсъждане на услугите, начина им на предоставяне, необходимото качество и стандартите за изпълнение. Хартата сама по себе си не е юридически документ и не създава юридически права. Но тя помага на клиентите да разбират и защитават правата си по-добре, както и да изискват по-добро обслужване, например чрез подаване на предложение или оплакване. Хартата подпомага също и работата на служителите от администрацията чрез по-ясното дефиниране на предоставяните от нея услуги.

Хартата за правата на потребителя е средство за изграждане на партньорство между администрацията като доставчик на услуги и гражданите и бизнеса, които ползват тези услуги, като всяка от страните има определени права, така и задължения.

Хартата за правата на потребителя на административни услуги е:

- Ясен и леснодостъпен документ, който ни информира за предоставяните от Община Средец услуги, стандартите на обслужване, които, от една страна, клиентите могат да очакват, а, от друга - служителите добре познават и спазват;

- С ясни и точни указания какво може да предприеме клиентът, ако декларираните стандарти не се изпълняват и/или той/тя не е удовлетворен/а от обслужването;

- Широко публикуван документ, така че Община Средец да бъде публично отговорна пред клиентите за спазване на декларираните стандарти.

Глава I и глава II дават информация за кмета. Кметът организира провеждането на политиката на общината на основа Конституцията, законите и актовете на Общинския съвет, осъществява изпълнителната власт, оглавява общинската администрация и е важен фактор в осъществяването на самоуправлението.

Глава III регламентира правото на гражданите да отправят искания, молби или жалби до Община Средец, а в Глава IV е представена процедурата по обжалване на административните актове.

Глава V дава информация за достъпа до обществена информация предоставяне или отказ за достъп, а Глава VI е посветена на Закона за защита на личните данни.

В Глава VII са представени принципи и стандарти на административното обслужване. Стандартите на обслужване не са постоянни във времето те могат да се преразглеждат, актуализират или променят ако това е необходимо.

Една част от бъдещите подобрения на административното обслужване, свързани с разширяване на комуникационните канали за достъп до информация и услуги са представени в Глава VIII.

Резултати

Приемането и разпространяването на Хартата за правата на потребителя е доказателство, че общинска администрация - гр. Средец се стреми:

- да осигури на всички свои клиенти справедливо, безпристрастно, прозрачно и достъпно обслужване;

- да повиши качеството на предлаганите от общината услуги;

- да подобри публичния образ на Община Средец като институция;

- да утвърждава сътрудничеството между гражданския сектор и местната власт.

За повече информация:

инж. Т. Пройков кмет

тел. 05551/2110

Община Средец

пл. "Г. Димитров" 3

гр. Средец 8300

Ирина Тодорова - секретар

тел. 05551/2118

mami _ sredec @ abv . bg

Иноватор: Т. Пройков
Дата на публикация: 05 септември 2004
Номинации: 6
Т. Пройков
кмет
Средец - 8300
пл. Г. Димитров 3
Tel:05551/2110
Fax:

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]