Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Туристическата индустрия е миналото, настоящето и бъдещето на града музей Копривщица. Местните традиции и новата икономическа политика на България са здрава основа за по-нататъшното развитие на туризма и създаването на нов имидж и конкурентно-способни продукти. В съгласие с тези виждания за бъдещето частните собственици в града учредяват Местен съвет по туризма (МСТ), в който членува и Община Копривщица. МСТ е сдружение с нестопанска цел, регистрирано със съдебно решение на 15.04.1998 г. в гр. София, в който членуват 24 представители на туристическия бизнес в града. Партньорството им се основава на желанието Копривщица да стане един от водещите туристически обекти в България.
Практика

Местният Съвет по Туризма разработва единна програма за устойчиво развитие на туризма в гр. Копривщица, като първата стъпка е откриването на Туристически информационен център (ТИЦ) на МСТ на 27.09.1998 г. По този начин се създава и първата нова туристическа услуга, запълваща пазарната ниша с толкова необходимото за туристите информационно обслужване. Сградата на ТИЦ се намира в центъра на града и е оборудвана със съвременна техника, получена със съдействието на Министерството на търговията и туризма по Програма ФАР. Принос на Община Копривщица е безвъзмездното отдаване на помещението в услуга на МСТ и на целия град. Открит е пътят към качествено и отговарящо на съвременните изисквания туристическо предлагане.

МСТ се издържа от членския внос на членовете си, от дарения и от участие в проекти на нестопански организации. Ежегодно разработва програми за своята дейност, които се приемат от Общинския съвет, пред който в края на периода се извършва и отчитането на постигнатите резултати.

Конкретно дейността на МСТ се изразява в:
- описване на туристическото място;
- очертаване на стратегия за действие;
- реклама (вкл. изработка на печатни материали);
- участие в туристически борси;
- защита на проекти за финансиране на туризма в Копривщица;
- консултантски услуги;
- координирана дейност с други местни НПО, с Министерство на икономиката и с останалата информационна мрежа в страната;
- предоставяне на информация за цялостния туристически продукт на територията на града.

За периода на своята досегашна дейност МСТ е издал туристическа карта на гр. Копривщица в тираж 5000 екземпляра. Реализирането на тази дългогодишна идея става възможно благодарение на участието в проект Развитие на туризма в Копривщица , чрез който МСТ получава необходимото финансиране и успява да превърне идеята в реален факт. Доброволката от Корпуса на мира Марша Хърман, назначена като преподавател по английски език в СОУ Любен Каравелов , две години работи в помощ на МСТ и помага изключително много за разработването на този проект.

МСТ работи и в сътрудничество с немската консултантска фирма Dr. Gugg & Dr. Hank-Haase . В рамките на този българо-немски проект в Копривщица са проведени редица семинари за успешен туристически бизнес, включително и индивидуални консултации на всички собственици на туристически обекти.

Работата на ТИЦ също е разностранна: проведено е анкетно проучване, разработена е база данни за състоянието на туризма в града, въведени са допълнителни услуги за туристите, издаден е каталог на гр. Копривщица на български, английски и немски език в тираж 5000 екземпляра. Луксозното печатно издание отговаря на най-новите изисквания за съвременна реклама.

През м. март 1999 г. МСТ взима участие в Международната туристическа борса в Берлин. През 2000 г. предстои повторно участие в това значимо за световния туризъм събитие. МСТ е разработил проект Възобновяване на старите копривщенски занаяти , който ще бъде финансиран от Програма ФАР, като дейността по този проект е свързана с изграждане на Улица на занаятите. Предстои и съвместна работа със швейцарски консултанти от Трансалпийски Европейски Съюз с цел разработване на зимния туристически продукт.
Резултати

- Действащ Туристически информационен център;
- Разрастване на организацията и установяване на партньорски отношения с местни НПО;
- Активна рекламна дейност, издаване на значителни по брой и качество рекламни материали;
- Ежегодно участие в туристическите борси в София и Варна;
- Участие в Международната туристическа борса в Берлин;
- Връзки с обществеността и медиите;
- Ясно очертана стратегия за развитието на туризма в град Копривщица;
- Награда, връчена от Министерство на икономиката (МИ) за цялостна дейност в областта на туризма.
Иноватор: Драга Сапунджиева
Дата на публикация: 12 май 2000
Номинации: 15
Драга Сапунджиева
сътрудник
Копривщица - 2077
ул. Любен Каравелов 1
Tel:(07184) 2191
Fax:

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]