"Защо с барабани? Защото са лесно достъпни, не е нужно да имаме музикално образование или талант и всеки може да се включи. В училище ни учат да четем, но не и активно да слушаме, което ни учат барабаните.
Ако можем да слушаме, ще овладеем и комуникацията, оттук ще знаем как да работим в екип, какво означава да сме отбор, ще се посветим на изкуството на баланса чрез ритъм и дисциплина.
Ако успеем чрез ритъма на барабана да го закодираме в тийнейджърите, те ще разберат как да живеят в система, в общност", коментира Мартин Иванов, основен експерт по проекта.
"Основната ни цел е да покажем, че извънкласната форма подобрява дисциплината и намалява агресията при децата, да направим училището привлекателно място. Не е тайна, че основем проблем в ромската общност е отпадането на децата от училище. Ако докажем ефективността на модела можем да го направим като част от учебната програма и да увеличим броя на училищата", заяви Сашо Ковачев, председател на сдружение "Ларго".
Проектът е необходим, за да подобри чрез ритъм терапията и изразните средства на ударните инструменти ситуацията с агресията и насилието в 5 ромски и смесени училища: две - в гр. Кюстендил и по едно в гр. Дупница, с. Ръждавица и с. Невестино.
В продължение на 10 месеца проведохме общо 50 сесии с класовете (някои от тях пред външна публика).
В началото бе направен входящ психологически тест за измерване на нивата на агресивност на участниците, който в края на проекта бе повторен, за да се документира позитивната промяна и да се докаже и разпространи ефектът на метода.
Ползите от проекта са както за децата и младежите - директни участници в инициативата, така и за техните родители, учители, училищния климат и общностния живот по места.
https://youtu.be/fNg0akmatt0
http://www.libera-institute.com/
[Номинирай]
назад