Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Предистория
Цели: Смислени извънкласни дейности за учениците. Прилагане на наученото на практика. Изграждане на общност в класа/ между класовете. Изграждане на отговорност у учениците, както и организационни умения и работа в екип.
Цели: Смислени извънкласни дейности за учениците. Прилагане на наученото на практика. Изграждане на общност в класа/ между класовете. Изграждане на отговорност у учениците, както и организационни умения и работа в екип.
Практика
Пиеса на английски език „Магиосникът от Оз“, изцяло организирана и поставена от учениците от два шести класа.
Дейностите включваха:
- намиране на подходящата пиеса за възрастта и нивото на учениците
- разписване и разпределяне на роли
- поставяне на срокове за изпълнение на задачите и отговорници
- определяне дните и часовете за репетиции/ подготвяне на декор/ подготвяне на покани и каненето на гости
- разпространяване на информация до всички родители и ученици от училището, както и до всички училища от региона
- запазване на дата за представлението с местното читалище
Репетициите се изпълняваха след учебно време в училище, а самата пиеса беше поставена в голямата зала на читалището в града.
Целта на инициативата беше да се обхванат сто процента от учениците в два шести класа (около 35-40 ученици) именно защото във всички останали инициативи и представления само малка част от учениците, най-мотивираните и с най-високи резултати, взимат участие. Ролите бяха така разпределени, че всеки да може да даде своя принос. Реално обаче активно участие и роли взеха по- малко от предвиденото, поради не достатъчно стриктна организация и правила по време на подготовката. По този начин не всички ученици от малцинства и от най- маргинализираните групи успяха да вземат участие. Въпреки това в деня на представлението почти всички ученици се качиха на сцената. Учениците ми бяха с изявени таланти (музикални, певчески, рисувални) и всички приеха радушно идеята без да се е налагало да влагам много узилия за рекламирането или мотивация. Децата в тази възраст обичат да се изявяват, имат богато въображение, често участват в учлищни концерти и са свикнали да са пред публика. Важното за мен беше освен прилагането на талантите им, те да взимат решенията за цялостната подготовка и да участват в целия процес.
Пиеса на английски език „Магиосникът от Оз“, изцяло организирана и поставена от учениците от два шести класа.
Дейностите включваха:
- намиране на подходящата пиеса за възрастта и нивото на учениците
- разписване и разпределяне на роли
- поставяне на срокове за изпълнение на задачите и отговорници
- определяне дните и часовете за репетиции/ подготвяне на декор/ подготвяне на покани и каненето на гости
- разпространяване на информация до всички родители и ученици от училището, както и до всички училища от региона
- запазване на дата за представлението с местното читалище
Репетициите се изпълняваха след учебно време в училище, а самата пиеса беше поставена в голямата зала на читалището в града.
Целта на инициативата беше да се обхванат сто процента от учениците в два шести класа (около 35-40 ученици) именно защото във всички останали инициативи и представления само малка част от учениците, най-мотивираните и с най-високи резултати, взимат участие. Ролите бяха така разпределени, че всеки да може да даде своя принос. Реално обаче активно участие и роли взеха по- малко от предвиденото, поради не достатъчно стриктна организация и правила по време на подготовката. По този начин не всички ученици от малцинства и от най- маргинализираните групи успяха да вземат участие. Въпреки това в деня на представлението почти всички ученици се качиха на сцената. Учениците ми бяха с изявени таланти (музикални, певчески, рисувални) и всички приеха радушно идеята без да се е налагало да влагам много узилия за рекламирането или мотивация. Децата в тази възраст обичат да се изявяват, имат богато въображение, често участват в учлищни концерти и са свикнали да са пред публика. Важното за мен беше освен прилагането на талантите им, те да взимат решенията за цялостната подготовка и да участват в целия процес.
Резултати
Най- добре се получи фактът, че всичко беше изготвено от учениците - красиви покани и плакати, интересни декори, креативни костюми. Смятам, че най- ценното тук беше и е (за всеки който прилага тази дейност) фактът, че учениците успяват да изразят таланта и креативността си, чувстват се отговорни за случващото се, само взимат решения и по този начин разгръщат таланта, креативността си.
Лице за контакт
Борислава Данева
[email protected]
Най- добре се получи фактът, че всичко беше изготвено от учениците - красиви покани и плакати, интересни декори, креативни костюми. Смятам, че най- ценното тук беше и е (за всеки който прилага тази дейност) фактът, че учениците успяват да изразят таланта и креативността си, чувстват се отговорни за случващото се, само взимат решения и по този начин разгръщат таланта, креативността си.
Лице за контакт
Борислава Данева
[email protected]
[Номинирай]
назад