Във връзка с оценяването степента на откритост и прозрачност в местното самоуправление, в Община Девня бе сформирана работна група в състав: кмет, заместник кмет, секретар на общината, председател на общинския съвет, двама общински съветници. След попълване на изпратения от ФРМС въпросник за състоянието на прозрачност в работата на общините, работната група определи силните и слаби страни в работата на Община Девня. След обстоен анализ на слабите страни, а именно:
Липса на допитвания до гражданите по въпроси от обществена значимост
Липса на интернет страница и информационен център
Липса на публичен регистър на заповедите на кмета
Не е осигурен публичен достъп до анализа за изпълнението на жалбите на граждани към общината както и до анализа за изпълнението на услугите за гражданите
се стигна до извода, че е необходимо да се създадат условия общинската администрация да действа ефективно като институция чрез предоставяне на гражданите на качествено административно обслужване и достъп до информация.
За да създаде благоприятни условия за ефективно обслужване и достъп до информация на гражданите екипът на Община Девня предприема стъпки за създаване на Информационен център, чиято основна цел е оптимизиране на процеса на предоставяне на услуги чрез подобряване на тяхното качество и съкращаване на времето за предоставянето им. В него ще има представители на следните отдели и служители: ТСУ, ЕСГРАОН, Общинска собственост и приватизация, Екология, АПИО.
Вторият момент в решението на работната група е да се създаде Архив, където да се съхраняват копия от актовете на общинския съвет от последните 10 години на хартиен носител и да се осигури достъп до тях на желаещите граждани в рамките на осемчасово работно време във всеки работен ден /според ЗМСМА, гл.1, чл.22, ал.2/.
Основната идея, а в този смисъл и иновационният аспект на практиката при създаването на Информационния център и Архива, е те да се разположат в една сграда, което ще улесни гражданите при използането на предлаганите им услуги и ще им осигури достъп до нужната информация.
Община Девня осигурява сграда с необходимите за целта помещения.Създават се условия за реконструкцията им и пригодяването им за целта на практиката. Предприема се тяхното оборудване и назначаването на служители.
Очакваните резултати след въвеждането на практиката са свързани с:
Подобряване на административното обслужване на гражданите
Осъществяване на обратна връзка т.е. получаване на обратна информация от гражданите относно качеството на предоставените услуги
Постигане на откритост и прозрачност в отношенията граждани общинска администрация; граждани общински съвет
Тъй като до момента практиката се оказва напълно приложима за Община Девня, то следователно е възможно тя да бъде използвана и в други общини и региони на страната.
[Номинирай]
назад