Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Във връзка с оценяването степента на откритост и прозрачност в местното самоуправление, в Община Девня бе сформирана работна група в състав: кмет, заместник кмет, секретар на общината, председател на общинския съвет, двама общински съветници. След попълване на изпратения от ФРМС въпросник за състоянието на прозрачност в работата на общините, работната група определи силните и слаби страни в работата на Община Девня. След обстоен анализ на слабите страни, а именно:

Липса на допитвания до гражданите по въпроси от обществена значимост

Липса на интернет страница и информационен център

Липса на публичен регистър на заповедите на кмета

Не е осигурен публичен достъп до анализа за изпълнението на жалбите на граждани към общината както и до анализа за изпълнението на услугите за гражданите

се стигна до извода, че е необходимо да се създадат условия общинската администрация да действа ефективно като институция чрез предоставяне на гражданите на качествено административно обслужване и достъп до информация.

Практика

За да създаде благоприятни условия за ефективно обслужване и достъп до информация на гражданите екипът на Община Девня предприема стъпки за създаване на Информационен център, чиято основна цел е оптимизиране на процеса на предоставяне на услуги чрез подобряване на тяхното качество и съкращаване на времето за предоставянето им. В него ще има представители на следните отдели и служители: ТСУ, ЕСГРАОН, Общинска собственост и приватизация, Екология, АПИО.

Вторият момент в решението на работната група е да се създаде Архив, където да се съхраняват копия от актовете на общинския съвет от последните 10 години на хартиен носител и да се осигури достъп до тях на желаещите граждани в рамките на осемчасово работно време във всеки работен ден /според ЗМСМА, гл.1, чл.22, ал.2/.

Основната идея, а в този смисъл и иновационният аспект на практиката при създаването на Информационния център и Архива, е те да се разположат в една сграда, което ще улесни гражданите при използането на предлаганите им услуги и ще им осигури достъп до нужната информация.

Община Девня осигурява сграда с необходимите за целта помещения.Създават се условия за реконструкцията им и пригодяването им за целта на практиката. Предприема се тяхното оборудване и назначаването на служители.

Резултати

Очакваните резултати след въвеждането на практиката са свързани с:

Подобряване на административното обслужване на гражданите

Осъществяване на обратна връзка т.е. получаване на обратна информация от гражданите относно качеството на предоставените услуги

Постигане на откритост и прозрачност в отношенията граждани общинска администрация; граждани общински съвет

Тъй като до момента практиката се оказва напълно приложима за Община Девня, то следователно е възможно тя да бъде използвана и в други общини и региони на страната.

Иноватор: Община Девня
Дата на публикация: 08 януари 2005
Номинации: 2
Община Девня

Девня -

Tel:0519/25 28
Fax:0519/25 17

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]