Предприетите действия целят да удовлетворят заявената потребност от гражданите в предизборна кампания Местни избори - Тетевен-2003 от прозрачност на управлението и необходимостта от създаване на условия за реално гражданско участие в процеса на формиране на местната управленска политика и при вземане на решения.
Системата от нови форми за работа с гражданите на община Тетевен визира навременно информиране, обогатяване на комуникационния процес, стимулиране на гражданската инициативност и поемането на отговорности, участие във вземането на решения. Тя е базирана върху актуална местна законодателна рамка, изграждането на неформални структури и диалогичност. Енергия, въображение, интелект, воля, прагматичност, отговорност и време това са ресурсите, с които се реализира.
. От м. януари 2004г. Общинска администрация паралелно с утвърдените форми за общуване с гражданите предложи и реализира и нови. Въведоха се 4 приемни дни в седмицата на Кмета на общината, Цецка Димитрова, на Председателя на Общинския съвет, Силва Христова, и двамата зам. кметове инж. Нако Наков и инж. Стайко Петров. Това даде възможност на гражданите в пряк диалог и за по-кратко време да получат решение по вълнуващите ги въпроси и проблеми, въз основа на компетентното становище на експертите от администрацията, присъстващи в приемния ден.
. През януари, февруари и март Кметът на общината и Председателят на Общинския съвет проведоха изнесени приемни в кметствата от общината с Обществените съвети и граждани.
. През м. март управленският екип на Общината проведе приемна с кметската администрация на с. Рибарица, Обществения съвет, представители на дребния и среден туристически бизнес и заинтересовани граждани. Обсъдиха се възможностите за реализацията на бизнес-проект Магията на планината / ски-комплекс, съпътстван от ваканционно селище и хотелски комплекс/, заявен от желаеща фирма да инвестира в района на селото.
. Утвърди се практиката Ден на кмета всеки последен понеделник от месеца кметовете и кметските наместници от 12 населени места в общината се срещат с Кмета на общината и институционални представители, към които имат конкретни въпроси за решаване. Например през м. март в срещата участваха управителите на Енергоснабдяване и ВиК. В пряк диалог с кметовете на населени места те отговориха на поставените въпроси и предложиха алтернативни решения с фиксиран срок.
. Позитивни са и срещите на Кмета на общината и Председателя на Общинския съвет с политическите лидери от региона. Ние набелязваме проблемите и предлагаме съвместни решения е тяхното послание. Те заседават всеки последен четвъртък на всеки втори месец. През м. март един от най-дискутираните въпроси беше състоянието на полуразрушения хотелски комплекс в центъра на гр. Тетевен. Обсъжданията финализираха с пакет от предложения, адресирани до Областния управител, Зафир Зарков, тъй като хотелът е държавна собственост.
. Нова е и практиката всеки служител от Общинска администрацията целогодишно да наблюдава и съдейства на гражданите за поддържането на квартал или улица в града. Стартът бе даден с кампанията на традиционното пролетно почистване.
.Създадоха се нови неформални структури:
- Обществени съвети за подпомагане духовните дейности и бизнес средите към Общинска администрация.
. Група за информиране на администрацията за настроенията и предложенията на гражданите; тя е образувана от граждани с различна политическа принадлежност и професионални компетенции и заседава ежемесечно.
. Клуб на деловите жени.
. Младежки център - след идентифициране на младежките формации в общината се проведоха срещи с техните лидери; в предоставената им общинска собственост се създадоха условия за младежки контакти и дейности.
. Информационно обслужване:
- От м. януари Общинска администрация започна провеждането на прес-конференции с местните медии. Гражданите бяха информирани за състава на управленския екип и приоритетните дейности в работата за 2004 г., както и за увеличаване промила на такса Битови отпадъци . Медиите получават седмична актуална информация за работата на администрацията и Общинския съвет; Администрацията и Общинския съвет правят отчет за дейността на тримесечие и го огласява пред гражданите чрез местните медии; Кметът на общината периодично отговоря на поставени въпроси от гражданите.
. В началото на м. март администрацията разположи в кварталите на града специални информационни кутии за мнения, предложения и сигнали на гражданите. Получената информация се събира от граждани-доброволци, членове на неформалната инфо група.
Предстоящи практики на Община Тетевен:
. проект Референдум и гражданска инициатива , организиран от Сдружение за партньорство и подкрепа на гражданска активност Болкан Асист ;
. проект Обществен форум - Среден и дребен бизнес в туризма.
С прилагането на новите практики се постигна:
. интерес и оживяване на диалога между местната власт и гражданите на община Тетевен;
. Общината скъси дистанцията с гражданите, периодично се запознава с техните проблемите на място; консултира се с гражданството по значими за общността проблеми и обсъжда перспективите;
. внимание към младежките формации; заинтригуване на младите хора и активизиране на комуникацията им с местната власт;
. прозрачност в управлението;
. доверие в управленския екип;
. мултиплициране опита на Общинската администрация в кметствата от общината, например: в кметство Черни Вит се проведоха изнесени приемни; кметство Голям извор разработи Стратегия за устойчиво развитие за управленския мандат;
. толерантни взаимоотношения между представителите на политическите сили.
. провеждане на пресконференции.
[Номинирай]
назад