Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Предистория
Основната цел е повишаване на качеството на предоставяните социални услуги в домашна среда “Личен асистент” и “Домашен помощник”. Разработването и прилагането на стандарти за качество е задължително условие за постигане на максимална ефективност на услугите, които представляват директно подпомагане на лица с увреждания и самотно живеещи възрастни хора.
Практика
Предвидените проектни дейности включват проучване на опита в предоставянето на двете услуги, разработване на стандарти за тяхното качество, повишаване на капацитета на страните, ангажирани с доставката им.
Целевите групи са: потребители на социалните услуги “Личен асистент” и “Домашен помощник”, доставчици на социални услуги в общността, ангажирани държавни институции на национално и местно ниво.
Проектът включва дейности с участието на представители на изброените групи от шестте региона за планиране.
Целевите групи са: потребители на социалните услуги “Личен асистент” и “Домашен помощник”, доставчици на социални услуги в общността, ангажирани държавни институции на национално и местно ниво.
Проектът включва дейности с участието на представители на изброените групи от шестте региона за планиране.
Финансирането е в размер на 49 347, 50 лв., осигурено от Министерството на финансите.
Очаквани резултати:
- Проведено задълбочено проучване на установените практики при предоставяне на услугите „Личен асистент” и „Домашен помощник” и нагласите към качеството на услугите сред 240 души – потребители, доставчици на услуги, ангажирани институции;
- Проведено дълбинно проучване на експертното мнение на доставчици и институции за необходимите стандарти за качество на двете услуги чрез 5 фокус групи;
- Разработени и разпространени две методики със стандарти за качеството на услугата ЛА и услугата ДП, гарантиращи равен достъп и ефективност в предоставянето на услугите на територията на цялата страна;
- Повишена чувствителност към потребността от професионализиране на социалните услуги сред доставчици, институции и потребители
- Повишен капацитет на доставчиците на услугите за прилагане на стандартите за качество в тяхната работа с потребителите чрез проведените обучения;
- Повишени знания и подобрени умения на доставчиците за предоставяне и управление на двете социални услуги;
- Създадени условия за повишено качество на предоставяните социални услуги в домашна среда и подобрена социална интеграция на нуждаещите се хора с увреждания и самотни стари хора;
- Повишена информираност на заинтересованите потребители и техните семейства, доставчици и ангажирани страни за спецификата на социалните услуги в домашна среда чрез разпространените продукти на проекта (резултати на проучването, методики, др.).
Резултати
Резултатите ще повлияят върху качеството на услугите ЛА и ДП, предоставяни на над 5000 потребители на територията на цялата страна, и в резултат на това, върху качеството на живот на самите потребители и възможностите за тяхната социална интеграция.
Ефектът от проекта ще обхване и дейността на над 100 доставчика на социални услуги (за 2008 г.) и на нарастващ брой доставчици през следващите години, работещи по националните и оперативни програми, планирани към настоящия момент до 2013 г.
За повече информация:
Ефектът от проекта ще обхване и дейността на над 100 доставчика на социални услуги (за 2008 г.) и на нарастващ брой доставчици през следващите години, работещи по националните и оперативни програми, планирани към настоящия момент до 2013 г.
За повече информация:
Наталия Димитрова Костадинова
0886 856 800; (02) 8554157, (02) 8554157
София, ж.к. “Овча купел”, ул. “Боряна” 59, бл.215, ап.1
[Номинирай]
назад