Община Враца става част от проект “Местно икономическо развитие и маркетинг на български общини” през 2004 година. С включването си в проекта Община Враца определя местното икономическо развитие за свой дългосрочен приоритет. Основната цел е създаване на жизнена икономика и повишаване качеството на живот в общината чрез изпълнение на дългосрочна програма за икономическо развитие и укрепване на своя капацитет и капацитета на специалистите по бизнес развитие. След назначаване на експерт по икономическото развитие към Общинска администрация, общината се ангажира да спазва принципите на прозрачност и публичност при осъществяване дейностите за икономическо развитие и се придържа към спазването на етичните норми на отворено местно самоуправление.
Кметът на Община Враца инж. Войслав Бубев сключва Обществен договор с БТПП, БСК и СРБ като най-големи организации на българския бизнес, обединяващи всички икономически оператори в страната. С този Обществен договор страните изразяват желанието си да работят заедно за: подобряване на икономическия климат в региона; създаване на Консултативен бизнес съвет (КБС), в който да бъдат поканени представителите на регионалните клонове на БСК, БТПП и СРБ; изготвяне на Стратегия за развитие на Общината съвместно с КБС; преглед на местните регулативни режими, с цел тяхното намаляване и облекчаване на процедурите; разглеждане възможностите за оптимизиране на общинските такси; прозрачност в процедурите по възлагане на обществени поръчки и при отдаване под наем и продажба на общински терени и сгради.
КБС е създаден през януари 2004 г., приета е Програма за работа и Правилник на КБС.
КБС разработва Стратегическа програма за икономическо развитието на Община Враца в периода 2004 – 2007 г., която е приета на заседание на Общинския съвет през юли 2004 г.
Предприетите от общинското ръководство действия кореспондират с приоритетите и целите на проект “Местно икономическо развитие и маркетинг на българските общини”. Общините, които работят по проекта, покриват критериите за сертификат “Община, готова за бизнес развитие”. За техните успехи се говори на различни международни и национални форуми. Те показват нов подход в местното самоуправление, партньорство с бизнеса и НПО-сектора, което се възприема положително след годините на разделение и работа „един срещу друг”, вместо „един с друг”. Група експерти от общинската администрация поемат инициативата да покажат възможностите на проекта пред кмета и Общинския съвет. След изпълнение на всички необходими стъпки, общината е одобрена и включена в проекта.
Извършен е анализ и оценка на ресурсите на общината, разработен е цялостен профил, който периодично се актуализира.
Специално обучените специалисти по икономическо развитие разработват и поддържат актуални маркетингови материали на общината (общината получава сертификат за най-добър маркетингов профил – 2005 г.). Новият (2007 г.) е на www.vratza.bg .
Служителите разработват брошури “Инвестициите на МТСП и Община Враца”(по проект “Красива България”), “Чуждестранните инвестиции в Община Враца”, “Инвестиционен профил – Община Враца”.
Част от про-активните, целенасочени действия на експертите са: Програма за задържане на съществуващите фирми и програма за посещения на местни фирми, периодично поддържани профили на основни фирми и техните продукти на територията на общината.
Разработена е и постоянно се актуализира страницата на общината на общия маркетингов сайт на БПМИР ( www.invest.bg ) и има връзка с www.vratza.bg (за инвеститори).
Отделът се превръща в организатор, координатор и основен двигател на дейностите по подготовката на Плана за развитие на Община Враца – 2006 – 2013 г. и годишните програми за реализация на ОПР към него, в резултат на което са разработени качествени документи с вътрешни усилия.
За контакти:
Воислав Бубев, кмет на Община Враца, тел.: (092) 62 72 68, [email protected]
инж. Виолета Божинова, началник отдел ”Маркетинг и инвестиционни проекти”, тел.: (092) 62 72 68, [email protected]
Адрес: 3000, Враца, “Стефанаки Савов" 6
тел.: (092) 62 45 81, 62 45 82 (централа)
E-mail: [email protected]
[Номинирай]
назад