Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Промоционни материали Добрич
Община град Добрич
Предистория
Община град Добрич винаги се е стремяла да предлага актуална, интересна и полезна информация на всички, проявили интерес към града - инвеститори, туристи и др. За съжаление печатните материали бързо остаряват и са с ограничен обем. Това дава основание за разработка на концепция за промоционни материали, които да са винаги актуални, без ограничение в обема и теглото.
Община град Добрич винаги се е стремяла да предлага актуална, интересна и полезна информация на всички, проявили интерес към града - инвеститори, туристи и др. За съжаление печатните материали бързо остаряват и са с ограничен обем. Това дава основание за разработка на концепция за промоционни материали, които да са винаги актуални, без ограничение в обема и теглото.
Практика
Никога няма да имате втори шанс да направите добро първо впечатление е водещата идея при изграждане на концепцията за налагане на продукта Добрич . Всеки продукт на пазара, който търси своите потребители, трябва да ги привлече от пръв поглед. Разработката на комплекта е насочена към налагането на продукта Добрич и успешното му продаване на български и външни потенциални инвеститори.
Експертите на Община Добрич разработват комплект информационни материали за града, включващ:
Уеб-страница на общината www.dobrich.org;
Диск с информация, насочена към бизнес-средите;
Визитка на кмета в електронен вид;
План за развитие на Добрич Добрич 2020 ;
Презентация на общината и града на MS Power Point.
Първият вариант на страница на общината е разработен още през 1999 г. от студенти. Тя е начален успешен опит на общината да излезе в световното Интернет-пространство. Оценявайки възможностите за промоциране и осигуряване на полезна информация за общинските дейности, екипът пристъпва към разработване на нова версия на страницата съвместно с Домино , Стара Загора. И въпреки че е възприета стандартната структура на предлаганата информация за общината, експертите на Община град Добрич се стараят това да дава подробна картина на града. Освен традиционните данни за географско положение, климат и природни ресурси, страницата предоставя данни в текст и снимки за икономиката, културата, спорта, здравеопазването и други обществени сфери.
На новия адрес http://www.dobrich.org може да се получи информация, която е от потенциален интерес за бизнес-средите:
Връзка към План за развитие Добрич 2020 на български и английски език, в чиято разработка участваха над 1500 жители на Добрич и който представя идеите за развитие на града до 2020 г.;
инвестиционната програма за текущата година;
предлаганите за продажба обекти;
конкурси, търгове и концесии, актуални в момента;
каталог на всички административни услуги, предлагани от общината;
информация от Гише на предприемача ;
координати и връзки към фирми от Добрич;
цени, срокове и формуляри за услугите и др.
Освен конкретната бизнес-информация за Добрич, страницата предлага:
формуляри за участие в международните фестивали, провеждани в Добрич, както и връзки към техните страници;
връзки към страниците на културни и образователни институции, бизнес-сдружения, неправителствени организации и други структури в Добрич.
Обратната връзка - съобщенията, които идват към експертите на общината, показват, че страницата е търсена и посещавана. Намеренията на специалистите, които я актуализират, е тя да става все по-ценен източник на информация за Добрич.
За тези, които заявят своя интерес и посетят Община град Добрич, е подготвеният диск с информация за града на български и английски език, обновяван всеки месец. За посещенията и срещите, които кметът провежда извън общината, е подходяща употребата на визитна картичка в електронен вид на мини-диск.
Следваща стъпка в използването на съвременни информационни материали за Добрич е създадената мултимедийна презентация на града на четири езика български, английски, руски и немски. Основните характеристики на Добрич са представени в текст и снимки. Презентацията включва всички аспекти на Добрич и общината, като в зависимост от конкретния гост и сферата му на дейност се подбират съответните раздели, получавани от него и на хартиен носител. Ценна възможност за утвърждаване имиджа на Добрич е разработваният Информационен портал на област Добрич и общините, с активно участие на общинските ИТ-експерти.
Разработеният комплект промоционни материали за Община град Добрич допринася за създаването на реален и привлекателен образ на общината сред български и външни потенциални инвеститори, пред всички, които се интересуват от Добрич.
Никога няма да имате втори шанс да направите добро първо впечатление е водещата идея при изграждане на концепцията за налагане на продукта Добрич . Всеки продукт на пазара, който търси своите потребители, трябва да ги привлече от пръв поглед. Разработката на комплекта е насочена към налагането на продукта Добрич и успешното му продаване на български и външни потенциални инвеститори.
Експертите на Община Добрич разработват комплект информационни материали за града, включващ:
Уеб-страница на общината www.dobrich.org;
Диск с информация, насочена към бизнес-средите;
Визитка на кмета в електронен вид;
План за развитие на Добрич Добрич 2020 ;
Презентация на общината и града на MS Power Point.
Първият вариант на страница на общината е разработен още през 1999 г. от студенти. Тя е начален успешен опит на общината да излезе в световното Интернет-пространство. Оценявайки възможностите за промоциране и осигуряване на полезна информация за общинските дейности, екипът пристъпва към разработване на нова версия на страницата съвместно с Домино , Стара Загора. И въпреки че е възприета стандартната структура на предлаганата информация за общината, експертите на Община град Добрич се стараят това да дава подробна картина на града. Освен традиционните данни за географско положение, климат и природни ресурси, страницата предоставя данни в текст и снимки за икономиката, културата, спорта, здравеопазването и други обществени сфери.
На новия адрес http://www.dobrich.org може да се получи информация, която е от потенциален интерес за бизнес-средите:
Връзка към План за развитие Добрич 2020 на български и английски език, в чиято разработка участваха над 1500 жители на Добрич и който представя идеите за развитие на града до 2020 г.;
инвестиционната програма за текущата година;
предлаганите за продажба обекти;
конкурси, търгове и концесии, актуални в момента;
каталог на всички административни услуги, предлагани от общината;
информация от Гише на предприемача ;
координати и връзки към фирми от Добрич;
цени, срокове и формуляри за услугите и др.
Освен конкретната бизнес-информация за Добрич, страницата предлага:
формуляри за участие в международните фестивали, провеждани в Добрич, както и връзки към техните страници;
връзки към страниците на културни и образователни институции, бизнес-сдружения, неправителствени организации и други структури в Добрич.
Обратната връзка - съобщенията, които идват към експертите на общината, показват, че страницата е търсена и посещавана. Намеренията на специалистите, които я актуализират, е тя да става все по-ценен източник на информация за Добрич.
За тези, които заявят своя интерес и посетят Община град Добрич, е подготвеният диск с информация за града на български и английски език, обновяван всеки месец. За посещенията и срещите, които кметът провежда извън общината, е подходяща употребата на визитна картичка в електронен вид на мини-диск.
Следваща стъпка в използването на съвременни информационни материали за Добрич е създадената мултимедийна презентация на града на четири езика български, английски, руски и немски. Основните характеристики на Добрич са представени в текст и снимки. Презентацията включва всички аспекти на Добрич и общината, като в зависимост от конкретния гост и сферата му на дейност се подбират съответните раздели, получавани от него и на хартиен носител. Ценна възможност за утвърждаване имиджа на Добрич е разработваният Информационен портал на област Добрич и общините, с активно участие на общинските ИТ-експерти.
Разработеният комплект промоционни материали за Община град Добрич допринася за създаването на реален и привлекателен образ на общината сред български и външни потенциални инвеститори, пред всички, които се интересуват от Добрич.
Резултати
1. Представяне възможностите на града и общината в достъпен вид.
2. Създаване на условия за привличане на донорски и инвеститорски интерес към Добрич.
3. Налагане на продукта Добрич и позициониране сред българските общини, които работят за привличане на инвеститорски и донорски интерес.
1. Представяне възможностите на града и общината в достъпен вид.
2. Създаване на условия за привличане на донорски и инвеститорски интерес към Добрич.
3. Налагане на продукта Добрич и позициониране сред българските общини, които работят за привличане на инвеститорски и донорски интерес.
Иноватор: Правда Димова
Дата на публикация: 01 декември 2002
Номинации: 3
Правда Димова
Началник Кабинет на Кмета
Добрич - 9300
ул. България 12
Tel:(58) 600 316
Fax:(58) 600 166
http://www.dobrich.org
Дата на публикация: 01 декември 2002
Номинации: 3
Правда Димова
Началник Кабинет на Кмета
Добрич - 9300
ул. България 12
Tel:(58) 600 316
Fax:(58) 600 166
http://www.dobrich.org
[Номинирай]
назад