Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Проект Подобряване на училищната среда 2000 2002
Български женски съюз Силистра<br>Община Силистра
Предистория
Проектът е израз на необходимостта от конкретни действия за подобряване на средата, продиктувани от реализирането на предния проект Общинска програма Образование за околна среда , а от друга страна за ангажиране на цялата училищна общност за преодоляване на така наречения двоен стандарт в училищната система (преподаваме за чиста и безопасна околна среда, а се намираме в разбити и мръсни класни стаи). Реализира се в четири общински училища на територията на Силистра.
Проектът е израз на необходимостта от конкретни действия за подобряване на средата, продиктувани от реализирането на предния проект Общинска програма Образование за околна среда , а от друга страна за ангажиране на цялата училищна общност за преодоляване на така наречения двоен стандарт в училищната система (преподаваме за чиста и безопасна околна среда, а се намираме в разбити и мръсни класни стаи). Реализира се в четири общински училища на територията на Силистра.
Практика
Проектът цели след поредица от три обучителни семинара и работни срещи да изгради капацитет у учители, ученици и родители за разработване на училищна политика по отношение на околната среда, включваща и физически подобрения на училищната среда.
Подобряването на училищните дворове е само един елемент от цялостната училищна политика, но елемент, който е най-осезателен и показва видима промяна. Подобрените училищни дворове, ако са правилно проектирани могат да бъдат мощно възпитателно средство. Възможно е да бъдат използвани и като нагледно средство за учебните програми по природознание, математика, география, биология и др.
Силистра може да се окаже идеално място за реализирането на пилотен проект за управление на процес, целящ подобряване на училищните дворове чрез включване на цялата училищна общност. При успех опитът от дейностите може да се приложи и в други градове.
Проектът предвижда запознаване и използване на британски опит, представен от двете консултантки по проекта Сюзън Леки, преподавател в Университета в Шефийлд и Лиз Расел от британската организация Учене чрез подобряване на училищната среда .
Проектът цели след поредица от три обучителни семинара и работни срещи да изгради капацитет у учители, ученици и родители за разработване на училищна политика по отношение на околната среда, включваща и физически подобрения на училищната среда.
Подобряването на училищните дворове е само един елемент от цялостната училищна политика, но елемент, който е най-осезателен и показва видима промяна. Подобрените училищни дворове, ако са правилно проектирани могат да бъдат мощно възпитателно средство. Възможно е да бъдат използвани и като нагледно средство за учебните програми по природознание, математика, география, биология и др.
Силистра може да се окаже идеално място за реализирането на пилотен проект за управление на процес, целящ подобряване на училищните дворове чрез включване на цялата училищна общност. При успех опитът от дейностите може да се приложи и в други градове.
Проектът предвижда запознаване и използване на британски опит, представен от двете консултантки по проекта Сюзън Леки, преподавател в Университета в Шефийлд и Лиз Расел от британската организация Учене чрез подобряване на училищната среда .
Резултати
- Повишаване преподавателските умения за представяне и прилагане на цялостна училищна програма за околна среда на учители от четири училища в града.
- Осъзнаване и прилагане на възможностите за разработване на цялостна училищна политика от страна на учители, ученици и родители.
- Проектиране и стартиране разработката на най-малко два училищни двора като пилотен проект и осигуряване на устойчивото им поддържане чрез реализиране на цялостен училищен подход.
- Насърчаване партньорството между училищни власти, местно самоуправление, родители и неправителствен сектор.
- Повишаване преподавателските умения за представяне и прилагане на цялостна училищна програма за околна среда на учители от четири училища в града.
- Осъзнаване и прилагане на възможностите за разработване на цялостна училищна политика от страна на учители, ученици и родители.
- Проектиране и стартиране разработката на най-малко два училищни двора като пилотен проект и осигуряване на устойчивото им поддържане чрез реализиране на цялостен училищен подход.
- Насърчаване партньорството между училищни власти, местно самоуправление, родители и неправителствен сектор.
Иноватор: Диана Бебенова
Дата на публикация: 15 януари 2001
Номинации: 1
Диана Бебенова
Гл. експерт Международни програми и сътрудничество
Силистра - 7500
ул. Бояджи Яни 1
Tel:(086) 6 39 09, 2 52 86
Fax:
http://www.ccpro.com/home/bvganev
Дата на публикация: 15 януари 2001
Номинации: 1
Диана Бебенова
Гл. експерт Международни програми и сътрудничество
Силистра - 7500
ул. Бояджи Яни 1
Tel:(086) 6 39 09, 2 52 86
Fax:
http://www.ccpro.com/home/bvganev
[Номинирай]
назад