Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Община Ихтиман успешно реализира европейския проект „Подобряване на качеството на административното обслужване чрез развитие на електронното управление в община Ихтиман”. Проектът имаше за цел да улесни работата на администрацията в града и околността, а оттам – да я направи и по-ефективна за гражданите. Проектът е на стойност 394 502 лева и се финансира по Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от ЕС чрез Европейския социален фонд.

Практика

Жителите на Ихтиман вече могат да следят работата на общинската администрация от домовете и от работноите си места. Всеки гражданин вече може да проверява на какъв етап се намират подадените от него документи, кой общински служител работи върху тях и откъде идва забавянето на документите, ако има такова. Така на нито един гражданин няма да се налага да идва лично в общината, само за да разбере какво се случва с документите му. Ако пък даден служител просрочи указаното време, той трябва да напише писмо до гражданина с молба за отсрочка и с обяснение защо неговият случай изисква повече време.

 

Цифровизираният архив на дирекция „Архитектура и строителство”, свързан с електронната система, облекчава работата на самата администрация и служителите на Община Ихтиман и я прави по-прозрачна за гражданите. Това създава по-голяма мотивация в общинските служители, което пък ги прави по-работоспособни и увеличава доверието на гражданите в тях.

 

Част от постигнатите резултати е и оптимизираната Интернет страница на Община Ихтиман. След реализацията на проекта тя притежава редица нови компоненти като:

 

  • възможност за онлайн проследяване на заявените документи
  • динамика - служителите могат да актуализират съдържанието
  • връзка с деловодната система на общината
  • обновена визия

 

Благодарение на проекта бяха създадени и „изнесени работни места”. Представители на Община Ихтиман ежеседмично посещават големите населени места на територията на общината. По този начин хората могат да използват общинските услуги, без да пътуват до Ихтиман. Така се спестява не само време и средства на хората, но и се създават нормални условия за възрастните и хората в неравностойно положение, на които вече няма да се налага да пътуват. В село Вакарел бе създаден постоянен център за обслужване на потребителите, където вече могат да се използват всички общински услуги „на едно гише”.

 

За гражданите продължават да функционират старите гишета в общината. Там жителите също ще могат да получават информация за документите си. Пред гишетата за обслужване са инсталирани устройства, които отчитат мнението на гражданите непосредствено след получаване на услугата. Така хората могат да оценяват пряко работата на администрацията само чрез натискането на един бутон. По този начин жителите на Ихтиман сами ще могат да определят кого от общинските служители да поощрят.

Резултати

„Когато работим спокойно и използваме модерна система, с която да обслужваме гражданите, виждаме как и резултатите от ежедневната ни работа се подобряват, а хората ни имат по-голямо доверие”, коментираха служители на общината на заключителната кръгла маса за дискутиране на резултатите по проекта в Ихтиман.

Иноватор: ros
Дата на публикация: 22 октомври 2010
Номинации: 1
ros

-

Tel:
Fax:

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]