Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Подготовка и издаване на Наръчник по протоколно обслужване на дейностите на общините
Национална асоциация
на секретарите на общини в Република България
Предистория
Проектът е разработен и изпълнен от Националната aсоциация на секретарите на общини в Република България (НАСО РБ) по програмата Подкрепа на реформата в местното самоуправление на ФРМС с финансовата подкрепа на AAMP. Координатор на проекта е изпълнителният директор на НАСО РБ Васил Панчаров. Идеята за издаване на наръчника е породена от необходимостта да бъде удовлетворена потребността на секретарите на общини (особено малки и средни общини) от подобно помагало. Поради липса на систематизирана информация и опит секретарите и техните екипи инцидентно се налага да импровизират, често пъти не особено успешно.
Проектът е разработен и изпълнен от Националната aсоциация на секретарите на общини в Република България (НАСО РБ) по програмата Подкрепа на реформата в местното самоуправление на ФРМС с финансовата подкрепа на AAMP. Координатор на проекта е изпълнителният директор на НАСО РБ Васил Панчаров. Идеята за издаване на наръчника е породена от необходимостта да бъде удовлетворена потребността на секретарите на общини (особено малки и средни общини) от подобно помагало. Поради липса на систематизирана информация и опит секретарите и техните екипи инцидентно се налага да импровизират, често пъти не особено успешно.
Практика
Целевата група, към която е насочен проектът са общинските специалисти по протоколно обслужване, тези от отделите Канцелария на кмета , Култура и др., секретарите на общини, както и други общински ръководители и специалисти, на които се налага да решават подобни казуси в ежедневната си работа.
За постигане на целите на проекта работата е организирана около няколко вида дейности:
1. Организационни:
- формиране на екип и създаване на оптимални условия за работа;
- организиране на консултации и дискусии с професионалисти от различни ведомства и институции;
- набиране на хора за обработка на талоните за обратна връзка и отзивите по повод на изданието.
2. Технически:
- търсене и подбор на материали;
- съставяне на тематично съдържание и систематизиране на всички текстове по глави;
- внасяне на корекции, изменения, допълнения и предпечатна подготовка;
- разпространение на наръчника с талон за обратна връзка.
3. Финансови и други спомагателни дейности по обслужване на работата по проекта.
Всички тези дейности, подредени в логична последователност, очертават работния план, приет от екипа. Особен интерес предизвиква нетрадиционният начин на работа в отделни фази, с използване възможностите на компютърната мрежа. Например участниците в разширената среща за обсъждане на първия вариант на наръчника внасят корекциите и допълненията си едновременно, като използват такава мрежа, ситуирана в специализирана компютърна зала.
В процеса на работа се осъществява ползотворно сътрудничество с местната власт в лицето на общините партньори Габрово, Варна, Казанлък, Пловдив и Русе и с неправителствените организации, партньори по проекта Клуб Икономика 2000 и РСО Централна Стара планина .
След излизане от печат на Наръчник по протоколно обслужване на дейностите на общините е направена промоция на помагалото по регионалния кабелен телевизионен оператор Габрово кабел .
Целевата група, към която е насочен проектът са общинските специалисти по протоколно обслужване, тези от отделите Канцелария на кмета , Култура и др., секретарите на общини, както и други общински ръководители и специалисти, на които се налага да решават подобни казуси в ежедневната си работа.
За постигане на целите на проекта работата е организирана около няколко вида дейности:
1. Организационни:
- формиране на екип и създаване на оптимални условия за работа;
- организиране на консултации и дискусии с професионалисти от различни ведомства и институции;
- набиране на хора за обработка на талоните за обратна връзка и отзивите по повод на изданието.
2. Технически:
- търсене и подбор на материали;
- съставяне на тематично съдържание и систематизиране на всички текстове по глави;
- внасяне на корекции, изменения, допълнения и предпечатна подготовка;
- разпространение на наръчника с талон за обратна връзка.
3. Финансови и други спомагателни дейности по обслужване на работата по проекта.
Всички тези дейности, подредени в логична последователност, очертават работния план, приет от екипа. Особен интерес предизвиква нетрадиционният начин на работа в отделни фази, с използване възможностите на компютърната мрежа. Например участниците в разширената среща за обсъждане на първия вариант на наръчника внасят корекциите и допълненията си едновременно, като използват такава мрежа, ситуирана в специализирана компютърна зала.
В процеса на работа се осъществява ползотворно сътрудничество с местната власт в лицето на общините партньори Габрово, Варна, Казанлък, Пловдив и Русе и с неправителствените организации, партньори по проекта Клуб Икономика 2000 и РСО Централна Стара планина .
След излизане от печат на Наръчник по протоколно обслужване на дейностите на общините е направена промоция на помагалото по регионалния кабелен телевизионен оператор Габрово кабел .
Резултати
Благодарение на добрата организация и синхронизирането на работата на членовете на екипа целите на проекта са постигнати. За това говорят първите отзиви от общините и заявките за получаване на екземпляри от наръчника от различни ведомства и НПО. Големият интерес към изданието, което е с тираж едва 500 екземпляра, поставя въпроса за следващо, а може би и разширено издание.
В работния план на НАСО РБ за 2000 г. е предвидено провеждане на двудневни практически семинари за решаване на казуси по протоколно обслужване, базирани на материали от наръчника и други източници.
Благодарение на добрата организация и синхронизирането на работата на членовете на екипа целите на проекта са постигнати. За това говорят първите отзиви от общините и заявките за получаване на екземпляри от наръчника от различни ведомства и НПО. Големият интерес към изданието, което е с тираж едва 500 екземпляра, поставя въпроса за следващо, а може би и разширено издание.
В работния план на НАСО РБ за 2000 г. е предвидено провеждане на двудневни практически семинари за решаване на казуси по протоколно обслужване, базирани на материали от наръчника и други източници.
[Номинирай]
назад