Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Привличането на инвестиции е приоритет на национално ниво, но постепенно то започва да се превръща и в основна задача на общинските стратегически програми. Всяка инвестиция, направена от вече установена в страната компания или инвестиция на зелено води до повече данъчни постъпления и такси, разкриване на нови работни места, развитие на малкия и среден бизнес, инфраструктурно развитие на местно ниво, развитие и усъвършенстване на фирмената култура и квалификация на заетите лица.

Веднага след встъпването си в длъжност Детелина Николова кмет на Община град Добрич, инициира редица срещи с най-големите работодатели в града, с представители на дребния и среден бизнес, с Търговско промишлена палата /ТПП/ - Добрич, Агенцията за регионално икономическо развитие и инвестиции /АРИРИ/, Бизнес център Добрич и Индустриална стопанска асоциация /ИСА/.

Каква беше целта на тези срещи?

- Да се представи новата проактивна политика за икономическо развитие на Общината град Добрич;

- Общината, в лицето на кмета, да заяви готовността си, да управлява като достоен партньор на бизнеса;

- Да се постави началото на ново сътрудничество между местната власт и представителните структури на работодателите за подобряване инвестиционния климат в града и подпомагане и насърчаване на съществуващите в общината фирми, които крепят и движат икономиката в града.

- Да се очертаят основните приоритети в икономическото развитие на града;

Какъв беше основният апел към Общината?

Да се разработи нов механизъм за провеждане на диалог между Общината и местния бизнес, както и преразглеждане ролята на местната власт в процеса на привличане на нови инвестиции.

Практика

Една от основните дейности за привличане на инвеститорски интерес е провеждане на маркетинг кампания за представяне възможностите на общината, нейните сравнителни преимущества и възможности. Провеждането на маркетинг кампания включва редица маркетингови инструменти и необходимо условие е те да бъдат съобразени с потребностите на целевата група.

В една от срещите ни с ТПП, АРИРИ, БЦ и ИСА възникна идеята да обединим ресурсите си човешки и финансов за разработването на механизъм, чрез който от една страна местния бизнес да бъде информиран относно всички събития и новости, които са в тяхна полза и услуга, а от друга да се рекламират постиженията и успехите на фирмите в града ни. Ние видяхме реализирането на тази идея чрез издаването на месечния информационен бюлетин Партньори , като целта ни е да създадем добавена стойност за нашата общност, защото информираността и новите контакти неминуемо ще доведат до развитие.Определен беше по един представител от ТПП, АРИРИ, БЦ и ИСА, които регулярно да подават по електронен път информация за предоставяните от тях услуги, както и за организираните от тях бизнес инициативи на територията на Добрич семинари, обучения, кръгли маси, конференции. При всяка наша среща бизнесът изказваше своето желание Общината да предоставя регулярно информация относно възможностите за участие на предприемачите в различни финансиращи международни и правителствени програми. Друг интересен факт, който привлече вниманието на бизнеса е, че във всеки брой от бюлетина представяме по една местна фирма, като ще акцентираме на нейната уникалност и престиж.

Ето и механизма, по който реализираме Партньори : Екипа от Общината, който получава цялата информация извършва предпечатната подготовка на изданието, а Бизнес център Добрич се ангажира с финансиране издаването на печатния вариант на бюлетина. PDF формат на изданието се публикува и на интернет страницата на Община град Добрич, където е осигурена възможност за обратна връзка. Така всеки брой на Партньори е безплатно доставян на своите читатели, а ние които го реализираме се чувстваме удовлетворени, че сме в полза на бизнеса в града ни. Желанието ни е обединявайки усилията си да не бъдем повече пасивни наблюдатели, а активни участници в процеса на местното икономическо развитие. С тази наша инициатива се надяваме чрез непрекъснат диалог с бизнеса в Добрич да успеем да разберем по-добре техните нужди и проблеми и чрез установяване на партньорство между институциите и организациите в града адекватно да отговорим на потребностите на бизнеса.
Резултати

- Първи брой на месечния бюлетин Партньори достигна до 50 фирми, всички медии и партньорите ни в други общини.

- Диалогът между бизнеса и Общината придоби реални измерения;

- Проучване на съществуващия бизнес на територията на Добрич и идентифицирането на неговите нужди стартира успешно.

Иноватор: Албена Бонева
Дата на публикация: 09 януари 2005
Номинации: 2
Албена Бонева
Старши експерт Бизнес развитие
Добрич - 9300
ул. "България" 12
Tel:058/600-162
Fax:058/600-166
http://www.dobrich.org

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]