Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Идеята за предоставяне на някои социални услуги в Центъра за услуги и информация на гражданите в Мездра е обсъждана от общинското ръковдство още с кандидатстването по Програмата "Подобряване обслужването на гражданите в края на 2001 година, с предложение към Общинска служба за социално подпомагане - Мездра за разкриване на работно място в ЦУИГ, където да се приемат и обработват документите на кандидатстващите за социални помощи граждани.
Практика

Реализирането на идеята започва експериментално през ноември и декември 2002 г. с разкриването на две временни работни места на ОССП-Мездра в Центъра за услуги и информация на гражданите. Специалисти от службата приемат и обработват документите във връзка с целевите помощи за отопление и всички видове помощи. На ден между 40 и 50 граждани - повечето възрастни хора и хора с увреждания - посещават социалните работници в Центъра.

На гражданите е спестено изкачването до първия етаж, където се намира ОССП, обикалянето по стаите и опашките в коридора. Обслужването протича в приятна обстановка. При необходимост от ксерокопие на документите им, това се извършва в центъра.

Промените в нормативната уредба (ДВ бр.120/2002 г. ЗСП) и в организацията на социалното подпомагане водят и до създаването на Общински център за социални услуги и дейности - град Мездра (ОЦСУД), който ще реализира социалната политика на общината. Една от неговите структури "Бюро за социални услуги" ще предоставя правни и социални консултации по проблеми, свързани със социалното подпомагане. Тези консултации ще се предлагат в ЦУИГ. За разгласяване на информация в социалната сфера за гражданите ще се използват информационните табла на ЦУИГ и ще бъдат изготвени рекламни брошури. Ще има възможност за получаване и на информация от Интернет. В Интернет-страницата на Община Мездра ще бъде включена и актуализирана цялата информация за социалните услуги и дейности, предоставяни от различните институции на територията на Община Мездра, както и на различни НСО, занимаващи се с благотворителност и социални дейности.

На клиентите (възрастни хора, хора с увреждания, неграмотни), които имат затруднения при попълването на необходимите документи във връзка със социалното подпомагане ще бъде оказвано съдействие. Ще бъдат осигурени възможности за разпечатване на необходимата информация за тях и ксерокопиране на документите им. На безработните ще бъде предоставена информация за свободните работни места, обявени от Дирекция "Бюро по труда".

С предимство ще бъдат обслужвани хората с увреждания. Самото местоположение на Центъра във фоайето на сградата на Общинската администрация - и наличието на рампа улесняват достъпа до него. Целта е създаване на консултанско-посредническо бюро за социални дейности и услуги за тях: информация, предоставяна в ЦУИГ, консултации от социални работници от ОЦСУД и Дирекция "Социално подпомагане" при поискване и в домовете на клиентите и в Клуба на инвалида в Мездра, разширяване на услугите, предоставяни от домашния социален патронаж.

Всички клиенти, които ще ползват информация за социални услуги и дейности в Центъра, ще имат възможност да попълват анкетна карта с мнения, въпроси и предложения към социалните работници, към директорите на ОЦСУД и Дирекция "Социално подпомагане" и общинското ръководство.
Резултати

С предоставянето на пакета от социални услуги на гражданите в Центъра за услуги и информация на Община Мездра се очакват следните резултати: - значително по-голяма информираност за гражданите по въпросите, свързани със социалните дейности и услуги и онагледяване на тази информация;
- обслужване на гражданите в приятна обстановка от любезни и компетентни служители;
- приоритетно обслужване на хората с увреждания, за да се почувстват пълноценно приети в обществото;
- значително по-голямо внимание към възрастните хора и тяхното подпомагане при попълването на необходимите документи за отпускане на социални помощи;
- при заявка извършване на консултации от социален работник в ЦУИГ;
- възможности за ксерокопиране на документите на гражданите и съответно пестене на тяхното време за получаване на тази услуга на друго място;
- възможности за проучване мнението на хората по социалните проблеми чрез анализ на анкетни карти.
Иноватор: Нина Данколова, Секретар<br>Наталия Христова-Горанова, Директор ОЦСУД
Дата на публикация: 28 февруари 2003
Номинации: 23
Нина Данколова, Секретар<br>Наталия Христова-Горанова, Директор ОЦСУД

Мездра - 3100
ул."Христо Ботев" 27
Tel:(0910) 25 21, (0910) 21-01, в.118
Fax:(0910) 25 23
http://www.mezdra.dir.bg

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]