Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Един от основните проблеми, стоящи пред Местната власт в град Добрич вече в продължение на над 10 години, е влошеното състояние на техническата инфраструктура и най-вече уличната мрежа. Всички градски магистрали, районни артерии и главни улици са изградени преди повече от 20 години и експлоатационният срок на носещия пласт асфалтобетон отдавна е изтекъл. Непрекъснати са и авариите, предизвикани от амортизиралата В и К мрежа.

Средствата от общинския бюджет са крайно недостатъчни и досега са стигали само за частична поддръжка на настилката на главната улична мрежа, носител на масовия градски транспорт. Тази поддръжка се изразяваше главно в изкърпване на силно ерозирали участъци от уличната мрежа. На практика тези дейности не решават проблема, но са неизбежни. Същевременно те са и скъпо струващи за Общината и това допълнително заостря общественото внимание върху тяхната реализация.

Общински съвет град Добрич със свое решение 11-3/16.03.2004 г., т. 5, задължи Общинска администрация да упражнява контрол и представя ежемесечен доклад за извършените дейности по 10-30 от Програмата за капиталовите разходи за 2004 година, а именно рехабилитацията на уличната мрежа и ремонтните работи.

Практика

В състава на временната комисия са включени както служители на Общинска администрация и общински съветници, така и представители на средствата за масова информация, на Работната група по прозрачно местно самоуправление, граждани с опит и стаж в дейностите по рехабилитация и реконструкция на уличната мрежа.

Комисията пряко наблюдава целия технологичен процес, като съставя ежеседмични констативни протоколи, в които описва местата, по които са извършвани дейностите, съобщава за нередности, свързани с технологичния процес, както и прави препоръки, като преустановяване на дейностите от страна на фирмите-изпълнителки, поради нецелесъобразност, например: неотстранени или възникнали скоро В и К аварии, липса на отводняване на участъците и др.

Чрез представителите на средствата за масова информация се осигурява актуална информация за това къде, как и при какви условия се ремонтира уличната мрежа.

Навременното сигнализиране за проблеми в дейностите по рехабилитацията позволява своевременна реакция и от страна на администрацията.

На практика по този начин Общината осигури възможност за контрол от страна на гражданите в цялостния процес на формиране, планиране, финансово и ресурсно обезпечаване и реализиране на конкретното решение на Общинския съвет.

Резултати

- По-голяма ангажираност и обществена подкрепа от страна на обществеността при изпълнението на дейностите по подобряване състоянието на техническата инфраструктура;

- Повишава се доверието в Общината и по този начин се дава възможност за по-свободно реализиране на делегираните правомощия на органите на управление.

- Подходът е конкретна стъпка към повече прозрачност в местното самоуправление.

Иноватор: Сотир Попчев
Дата на публикация: 08 януари 2005
Номинации: 3
Сотир Попчев
Директор на Дирекция Програми, инфраструктура и околна среда
Добрич - 9300
ул. България 12
Tel:058/600 055
Fax:058/600 166

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]