В периода 2001-2002 година Община Добрич имаше разработена Интернет-страница, включена в популярен общ сайт на общините в България. Страницата съдържа богата, предимно статична информация в много направления, на български и английски език.
Всяка съвместна дейност има положителни и отрицателни страни, но натрупаният опит, нормативните промени и съвременните тенденции, изискванията в процеса на присъединяване към ЕС, отчитането на потребностите на нашите клиенти и партньори ни насочиха към промяна на досегашната концепция за страница на общината. Предприетата стъпка е в духа на последователните усилия на общинското ръководство за усъвършенстване административното обслужване на гражданите и бизнеса.
Интернет-страницата на всяка институция би следвало да направи институцията по-достъпна, а работата на служителите й по-прозрачна, като самата страница същевременно е още един канал за достъп до актуална информация и до услуги. Съвременната актуална страница е един от факторите за намаляване предпоставките и реално противодействие на корупцията.
Министерски съвет с Решение 866 от 28.12.2002 г. прие Стратегия за електронно правителство, в чието Приложение 3 са посочени Индикативни административни услуги за гражданите и бизнеса, приети от Европейската комисия като индикатори за оценка на развитието на електронното правителство. Прогресът на предоставяне на услугите се оценява в 4 степени:
Предоставяне on - line на информация за услугата;
Еднопосочно взаимодействие;
Двупосочно взаимодействие;
Цялостно обслужване on - line , включително доставка и разплащане.
Следвайки тези критерии, при изготвяне на заданието за новата страница се постарахме да включим всички услуги, чието изпълнение през Интернет е възможно за нас на този етап и не противоречи на действащата нормативна уредба, както и възможната обратна връзка и актуална информация.
Рубриката On - line услуги включва подрубрики:
- Деловодна справка;
- Записване за приемен ден на ръководството;
- Пощенска кутия за сигнали, молби, жалби и предложения;
- Заявление за достъп до информация;
- Теглене на образец на заявление за услуга.
За да направи деловодна справка през Интернет, клиентът трябва да въведе регистрационния номер на преписката си, както и генерирания код за достъп ( записани на информационната визитка при подаване на документи в Центъра за услуги и информация в общината). Записването за приемните дни, пощенската кутия, достъпът до обществена информация стават с попълване на приложен формуляр и се изпращат на съответните зададени e - mail адреси в общината. Образците на заявления за услуги са свързани с конкретна информация за услугите по направления и със съответни формуляри.
Рубриката Център за услуги и информация включва подрубрики:
- Гише на предприемача;
- Видове услуги:
- Устройство на територията;
- Общинска собственост и приватизация;
- Икономическо развитие;
- Гражданска регистрация;
- Други административни услуги;
- Нормативни и административни промени;
- Потърсете услуга в кварталите Балик , Рилци и Русия 1 .
Информацията за всяка услуга във всяко направление включва изисквани документи, срок и цена за изпълнение, формуляр (който може да бъде изтеглен, разпечатан, а също и изпратен подписан с универсален електронен подпис).
Рубриката Обратна връзка включва подрубрики:
- Участвайте в анкетата;
- Пощенска кутия за сигнали, молби, жалби, предложения;
- Форум.
По два начина се стига до няколко възможности за услуги или покани за обратна връзка да се достигне по два начина, в зависимост от индивидуалния подход и интереси.
Рубриките, на чиято актуалност ще държим особено много и на чиято полезност разчитаме, са:
Рубрика Икономическо развитие , включващам:
- Маркетингов профил на общината; Свободни терени и сгради; Общински гаранционен фонд; Инвестиционни проекти; Проекти, за които се търси финансиране; Бюлетин Партньори ; Гише на предприемача;
Рубрика Предстоящи търгове и конкурси , включваща:
- За отдаване под наем; За отстъпено право на строеж; За продажба; За отдаване на концесия; За възлагане на обществени поръчки;
Рубрика Общински съвет , включваща
- Структура, състав, председател; Решения; Наредби, правилници.
За запознаване с Добрич и общината има бутони За Добрич , Забележителности , Администрация , Програми, проекти, планове , Контакти , Полезна информация , Връзки и, разбира се, Новини .
Интернет-страницата на Община град Добрич дава възможност за получаване на многостранна информация, насочване за контакти, изпълнение на конкретни услуги он-лайн, обратна връзка за конкретни мнения и препоръки.
Пускането на страницата в публичното пространство; обратната информация и предложенията на потребителите ще ни насочат за доработване и усъвършенстване на съдържанието. Избраният от нас подход администрирането да се извършва от специалисти от общинските дирекции, дава възможност за динамика и гъвкавост в отговор на потребностите на Интернет-посетителите на общината. Предстоящо е разработването на технология за цялостно изпълнение на услуги он-лайн с използване на универсален електронен подпис и извършване на плащания. Това ще бъде следваща стъпка от страна на Община Добрич към електронното управление.Дата на публикация: 24 март 2005
Номинации: 2
Боряна Андреева
директор Дирекция " Административно-правно, информационно и техническо обслужване"
Добрич - 9300
Община Добрич
Tel:(058)600 702
Fax:(058)600 166
http://www.dobrich.org
[Номинирай]
назад