Проектът създава електронен портал http://www.gradinaria-bg.com/, чрез който производители на плодове и зеленчуци да осъществяват продажбата на своите продукти, а търговци да разполагат с богат избор при покупката на свежи плодове и зеленчуци.
Първият у нас електронен пазар за плодове и зеленчуци става възможен благодарение на успешния старт на проект „Модерна търговия”, създаден и разработен от Сдружение „Национален съюз на градинарите в България” (НСГБ) и финансиран от Фондация „Америка за България”.
Проектът има амбицията да потърси и предложи модерни решения за сега съществуващи проблеми в пазара на плодове и зеленчуци. Ето само част от тях:
- Липсват достатъчно „къси вериги” за доставка на свежа продукция
- Удължаването на веригата до купувача отнема добавена стойност от производителя
- Намаляват производството и пазарът на български плодове и зеленчуци
- Затруднен е достъпът до този вид пресни и здравословни храни
- Намаляват производителите на плодове и зеленчуци у нас
- Обезлюдяват села и малки градове, расте безработицата
Проект „Модерна търговия” си поставя за цел да допринесе за промяна на тенденциитена специализирания пазар за плодове и зеленчуци. Той очертава като свои цели:
- Увеличаване на директните сделки и доставки между производители и търговци на едро, супермаркетни вериги, износители и преработватели
- Значително съкращаване на времето за търговски контакт и реализация на продукцията
- По-голяма реализация на свежи плодове и зеленчуци, откъснати днес или вчера
- Получаване на цена, справедлива за производителите и достъпна за потребителите чрез намаляване на посредниците
- Нарастване на консумацията на български плодове и зеленчуци
- Увеличаване на износа на български пресни плодове и зеленчуци
- Сайтът да стане платформа за бърза, директна и ефективна среща на производители, търговци и потребители
Неписаната цел на проекта е производителите на плодове и зеленчуци да го припознаят като своя вътрешна потребност и като ценен резултат от дейността на Националния съюз на градинарите в България. Да намерят в него опора за своя труд, за да бъдат полезни и на себе си, и на потребителите на своята продукция.
Чрез опциите си „Оферти продава” и „Оферти купува” порталът „Градинария” на www.gradinaria-bg.com създава платформа, с помощта на която и производители, и търговци могат да се възползват от преимуществата на реалната свободна конкуренция при осъществяването на сделки. Порталът не въвежда никакви ограничения за броя на офертите и на заявките за покупка.
Преки бенефициенти на проект „Модерна търговия” са членовете на Националния съюз на граднарите в България и производителите на плодове и зеленчуци у нас, които ще използват опциите за електронна търговия на портала „Градинария”.
Бенефициенти на проекта са и търговците на едро и на дребно, преработвателните предприятия, представителите на супермаркетни вериги, ресторанти, хотели от България и от чужбина.
Крайни бенефициенти на проекта са потребителите на пресни плодове и зеленчуци в България и извън страната. Важна потребителска аудитория са децата и младежите, сред които се създават трайни навици за здравословно хранене.
Първи етап
01.03.2015 – 31.08.2015:
- Подготовка и старт на проект „Модерна търговия” и на електронния портал „Градинария” на www.gradinaria-bg.com
- Организиране на срещи с производители, търговци, износители и медии за представяне на проекта
- Издаване и разпространение на промоционални материали
Втори етап
01.09.2015 – 29.02.2016:
- Поддържане и по-нататъшно развитие на електронния портал „Градинария” на www.gradinaria-bg.com
- Популяризиране на професията на градинаря-производител на плодове и зеленчуци чрез информация на сайта, в медиите и в социалните мрежи
- Междинен отчет на резултатите и анализ на дейността
Трети етап
01.03.2016 – 31.10.2017:
- Актуализиране и усъвършенстване на електронния портал „Градинария” на www.gradinaria-bg.com
- Организиране на среща с производители, търговци, износители и медии за ползите от действието на портала „Градинария” и проекта „Модерна търговия”
- Финален отчет на резултатите и анализ на тяхната устойчивост
Дългосрочно въздействие и устойчиви резултати:
- Трайно повишение на преките продажби на свежи плодове и зеленчуци
- Увеличаване на сключените договори за продажба на плодове и зеленчуци
- Повишаване на взаимното доверие между потребители и производители
- Издигане на престижа на професията на градинаря
- Увеличаване на броя на стопанствата у нас, произвеждащи плодове и зеленчуци
- Откриване на нови работни места в селските райони
- Намаляване на вноса и увеличаване на износа на плодове и зеленчуци
- Развитие на сектора за производство и търговия с плодове и зеленчуци
Електронен пазар за плодове и зеленчуци „Градинария”
гр. Банкя, Софийска община, 1320
ул. „Гергина” 5
02 988-02-59
[Номинирай]
назад