Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория

Преди две години със съдействието на ФРМС по програма Дунавска инициатива в Силистра бе изграден и заработи един от първите в страната общински центрове за информация и услуги на гражданите. Центърът е разположен на достъпно и удобно за хората място в сградата на общинската администрация. Той предоставя услуги от сферите на стопанската дейност, общинската собственост, приватизацията и устройството на територията.

Заради специфичността на услугите по гражданска регистрация и административно обслужване на населението, 50 на сто от които налагат задълбочени проучвания в архивни документи, съхраняващи се 130 години, съгласно Закона за гражданската регистрация и заради продължителността при извършването на този вид услуги и натовареността на служителите възникна идеята за изграждане на разширен и модернизиран вариант на отдел Информация, административно обслужване и технологии - сектор ГРАО.
Практика

Дългогодишният опит е доказал, че старият модел за услуги ГРАО на гражданите е неефективен с ходенето от врата на врата и продължителното чакане на опашки. Ръчното писане на документи в подобна обстановка води нерядко до допускане на грешки. Това създава проблеми на хората при представянето на документите пред други институции.

След коментиране на проблемите, екипът на кмета инж. Иво Андонов реши да надгради идеята Общински център за информация и услуги , като обособи самостоятелна зала за всички услуги по ГРАО. С решение на Общинския съвет в Силистра в бюджет 2002 бяха заложени 60 000 лв. за нейното изграждане.

В рамките на три месеца се извършиха ремонтните работи, окабеляването, техническото оборудване и обзавеждането на голямо информационно обслужващо гише с пет работни места. В непосредствена близост до гишето е разположено архивно помещение. То е просторно, изолирано от пряка дневна светлина, обезопасено е по всички противопожарни изисквания. Достъп до него имат единствено служителите на отдела. В помещението ще се съхраняват регистрите по гражданско състояние и картотечният регистър . Бързина и ефективност в работата на служителите ще се постига и чрез разпределението на личните регистрационни картони по месеци и години, разположени във висящи папки. За да бъде запазена целостта на архивните документи през годините, са осигурени специално изработени метални шкафове.

Въпреки устройствените промени, структурата на отдел Информация, административно обслужване и технологии - сектор ГРАО се запазва. Четирима специалисти ще обработват информацията в архива, която ще се предоставя на петимата служители от голямото информационно гише за обслужване на гражданите. Тази информация на магнитен носител ще се изпраща и в Националната база данни чрез Териториалното звено ГРАО.
Резултати

Преди всичко обслужването на хората ще бъде улеснено от изрядната обстановка, която с високата си функционалност ще дава възможност за непосредствен контакт между служители и граждани. Многократно се намалява времето за извършване на услугите по гражданска регистрация. Голямото информационно обслужващо гише ще осигурява и прозрачност в дейността на отдела. Откритостта в работата на силистренската общинска администрация е основен момент в политиката на екипа на кмета Иво Андонов. Центърът за услуги ГРАО в община Силистра е уникален модел за страната и е по идея на гл. секретар в общинската администрация инж. Людмил Стоянов. Официалното откриване на центъра е предвидено до края на месец октомври 2002 г.
Иноватор: Людмил Стоянов
Дата на публикация: 04 октомври 2002
Номинации: 30
Людмил Стоянов
Секретар
Силистра - 7500
ул. Симеон Велики 33
Tel:(086) 816 222
Fax:(086) 2 21 12
http://www.bulgaria.domino.bg/silistra

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]