Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
Маркетингов профил на Община Сливен
Община Сливен <br>Общински център за европейска интеграция
Предистория
С включването си в Третата фаза на Програмата за техническо побратимяване между български и американски общини. на ФРМС и МАГУ Община Сливен, в сътрудничество с експерти от Обърн, Алабама, САЩ и Община Благоевград има възможност да избира между няколко теми за участие. Спира се на предложение за изработване на маркетингов профил на общината, отчитайки потребността от представяне на възможностите на Сливен. В контекста на започналото събиране на информация за профила, използването на успешни практики в тази област осигурява добър старт на екипа.
С включването си в Третата фаза на Програмата за техническо побратимяване между български и американски общини. на ФРМС и МАГУ Община Сливен, в сътрудничество с експерти от Обърн, Алабама, САЩ и Община Благоевград има възможност да избира между няколко теми за участие. Спира се на предложение за изработване на маркетингов профил на общината, отчитайки потребността от представяне на възможностите на Сливен. В контекста на започналото събиране на информация за профила, използването на успешни практики в тази област осигурява добър старт на екипа.
Практика
Провеждането на маркетинг на общината е изведено като един от приоритетите на Община Сливен. Във връзка с това, през 2001 година екип от общински специалисти започва систематизирането на информация, подходяща за представяне на общината пред потенциални инвеститори. За създаване на профила Общината работи със своите компетентни и всеотдайни партньори от Обърн, Алабама и Благоевград и от Фондацията за реформа в местното самоуправление, което не само прави по-лека конкретната задача, но допринася за създаването на едно интересно и полезно партньорство.
На първо място като изключително ценно се възприема предложението на Филип Дънлъп, директор икономическо развитие, Община Обърн, да се подготви електронен маркетингов профил, за да имаме възможност за непрекъснато актуализиране на информацията и подготвяне на печатни варианти според конкретните потребности на потенциалните инвеститори или други заинтересовани лица.
Полезен е опитът на колегите от Община Благоевград, които запознават екипа със стъпките при подготвянето на маркетинговия профил на своята община и с трудностите, които са срещнали в работата си.
Всичко това позволява на екипа да оформи по-лесно и бързо визията си за профила на Община Сливен, да прецени обема и съдържанието, да потърси подходящите хора и да създаде работната група.
Съдействието на ФРМС за реализирането на партньорството по този проект, провеждане на работните срещи, консултациите, превода на маркетинговия профил на английски език е много полезно за работата на екипа.
Освен конкретно за изработване на маркетинговия профил, участието на Община Сливен в Програмата има важно значение и от гледна точка на създаденото партньорство и възможността за обмен на идеи и опит с колеги от други общини. Благодарение на това първоначалната идея за подготовка на електронен маркетингов профил на Община Сливен се превръща в стъпка към разработването на маркетингова стратегия на общината и създаването на други маркетингови материали. Заедно с колегите от Обърн и Благоевград се обсъждат и други идеи, като особено внимание е отделено на изграждането на индустриален парк.
Новаторството в практиката на Община Сливен е свързано с подхода на партньорство. Това, което е най-интересно в тази практика е плод именно на сътрудничеството, осъществено в рамките на Програмата за техническо побратимяване. Изработването на маркетингов профил в електронен вид е практика на малко български общини в момента и за Община Сливен тя е факт благодарение на партньорството с Обърн и Благоевград. Идеята да се мултиплицира опитът на успешните партньорства сама по себе си е новаторска за българските общини и екипът е убеден, че нейното развитие ще доведе до създаване на множество добри практики в различни области.
Провеждането на маркетинг на общината е изведено като един от приоритетите на Община Сливен. Във връзка с това, през 2001 година екип от общински специалисти започва систематизирането на информация, подходяща за представяне на общината пред потенциални инвеститори. За създаване на профила Общината работи със своите компетентни и всеотдайни партньори от Обърн, Алабама и Благоевград и от Фондацията за реформа в местното самоуправление, което не само прави по-лека конкретната задача, но допринася за създаването на едно интересно и полезно партньорство.
На първо място като изключително ценно се възприема предложението на Филип Дънлъп, директор икономическо развитие, Община Обърн, да се подготви електронен маркетингов профил, за да имаме възможност за непрекъснато актуализиране на информацията и подготвяне на печатни варианти според конкретните потребности на потенциалните инвеститори или други заинтересовани лица.
Полезен е опитът на колегите от Община Благоевград, които запознават екипа със стъпките при подготвянето на маркетинговия профил на своята община и с трудностите, които са срещнали в работата си.
Всичко това позволява на екипа да оформи по-лесно и бързо визията си за профила на Община Сливен, да прецени обема и съдържанието, да потърси подходящите хора и да създаде работната група.
Съдействието на ФРМС за реализирането на партньорството по този проект, провеждане на работните срещи, консултациите, превода на маркетинговия профил на английски език е много полезно за работата на екипа.
Освен конкретно за изработване на маркетинговия профил, участието на Община Сливен в Програмата има важно значение и от гледна точка на създаденото партньорство и възможността за обмен на идеи и опит с колеги от други общини. Благодарение на това първоначалната идея за подготовка на електронен маркетингов профил на Община Сливен се превръща в стъпка към разработването на маркетингова стратегия на общината и създаването на други маркетингови материали. Заедно с колегите от Обърн и Благоевград се обсъждат и други идеи, като особено внимание е отделено на изграждането на индустриален парк.
Новаторството в практиката на Община Сливен е свързано с подхода на партньорство. Това, което е най-интересно в тази практика е плод именно на сътрудничеството, осъществено в рамките на Програмата за техническо побратимяване. Изработването на маркетингов профил в електронен вид е практика на малко български общини в момента и за Община Сливен тя е факт благодарение на партньорството с Обърн и Благоевград. Идеята да се мултиплицира опитът на успешните партньорства сама по себе си е новаторска за българските общини и екипът е убеден, че нейното развитие ще доведе до създаване на множество добри практики в различни области.
Резултати
- Създаден е електронен маркетингов профил на Община Сливен. Профилът е публикуван в Интернет на български език. Предстои публикуването му на английски език. Поради скорошното завършване и публикуване на профила все още не могат да се посочат конкретни ефекти от него.
- Работата по маркетинговия профил на Община Сливен води до създаването на едно добро тристранно партньорство между Обърн, Благоевград и Сливен, което излиза извън рамките на конкретната тема. За Сливен е полезен опитът на партньорите и при реализиране на други функции на общината, а Надяваме се ние също да сме им помогнали с наши добри практики.
- Благодарение на работните срещи, организирани от ФРМС, Община Сливен има възможност да се запознае с много интересни идеи и практики на българските участници в Програмата за техническо побратимяване, а чрез тях и на американските им партньори. В резултат на това възникват нови идеи във връзка с маркетинга на община Сливен и в други области на дейност.
- Създаден е електронен маркетингов профил на Община Сливен. Профилът е публикуван в Интернет на български език. Предстои публикуването му на английски език. Поради скорошното завършване и публикуване на профила все още не могат да се посочат конкретни ефекти от него.
- Работата по маркетинговия профил на Община Сливен води до създаването на едно добро тристранно партньорство между Обърн, Благоевград и Сливен, което излиза извън рамките на конкретната тема. За Сливен е полезен опитът на партньорите и при реализиране на други функции на общината, а Надяваме се ние също да сме им помогнали с наши добри практики.
- Благодарение на работните срещи, организирани от ФРМС, Община Сливен има възможност да се запознае с много интересни идеи и практики на българските участници в Програмата за техническо побратимяване, а чрез тях и на американските им партньори. В резултат на това възникват нови идеи във връзка с маркетинга на община Сливен и в други области на дейност.
Иноватор: Нина Маринова
Дата на публикация: 13 март 2002
Номинации: 3
Нина Маринова
Ст. експерт Международни програми и евроинтеграция
Сливен - 8800
бул. Цар Освободител 1
Tel:044 66 30 78
Fax:044 66 30 78
http://www.ocei-sliven.com
Дата на публикация: 13 март 2002
Номинации: 3
Нина Маринова
Ст. експерт Международни програми и евроинтеграция
Сливен - 8800
бул. Цар Освободител 1
Tel:044 66 30 78
Fax:044 66 30 78
http://www.ocei-sliven.com
[Номинирай]
назад