Foundation for Local Government Reform
Иновационни практики в България
Обмен на иновации за развитие на местното самоуправление
назад

Номинирай
Verification Code
Въведете кода от картинката тук:
Ако не виждате кода добре, натиснете върху картинката, за да видите нов
Предистория
Идеята за издаване на бюлетина възниква във връзка с необходимостта от подобряване на взаимната информираност на ръководството на общината за процесите и явленията в отделните кметства и на населението за решенията, становищата, намеренията и дейността на ръководството. Първите два броя излизат през 1992 г., след което по ред причини издаването се прекратява. В края на 1998 г. като отговор на усъвършенстване на информационната система, която използва общинското кметство, изданието е възстановено.
Практика
Общинският информационен бюлетин е с насоченост както към гражданите на Община Долна Митрополия, така и към общинските служители. Тиражът е 7000 броя. Интересен момент е, че бюлетинът се носи до пощенските кутии на домакинствата в общината от социално-слаби граждани на общината, които получават социални помощи срещу тази услуга. Т.е. бюлетинът достига директно до всяко едно семейство. Форматът на бюлетина е А4, обемът е 8 страници, като седма и осма представляват анкетен лист, съдържащ 11 въпроса. Идеята е постигане на по-добра обратна връзка между ръководство и граждани, както и постигане на по-добър начин да се отговори на конкретни граждански нужди.
Анкетният лист съдържа три вида въпроси: относно услугите, предоставяни от общината, относно услугите, предоставяни от кметствата на територията на общината, както и постоянен въпрос "Какво желаете да прочете на страниците на следващия ни брой?" 7-8 на сто от анкетните листа се връщат в общината, попълнени от най-активните граждани. Макар теоретично процентът на възвръщаемост следва да бъде 17-20 на сто, общинското ръководство все още не може да достигне тази цифра. Това отчасти се дължи на преобладаващата неграмотност сред ромското население. Община Долна Митрополия прави опити за подобрение на това неравностойно положение чрез идентифициране на грамотни роми, които да помогнат на своите съграждани да попълнят анкетата. Резултатите, обаче, показват, че работата в тази насока трябва да продължи.
Информационният бюлетин цели цялостно и обективно информиране на обществеността. Съдържанието, чисто информационно, включва всичко значимо от живота на общината, като дейността на общинския съвет, важни решения, правилници, наредби, промени в законодателството, необходими документи, срокове и изисквания за улеснение на населението при административното обслужване, както и материали за културния и просветния живот на общината. Информационният бюлетин също така дава отговор на някои от въпросите и критиките, които са получени чрез попълнените анкетни листи.
Резултати
Първите отзиви за новата форма на общинския информационен бюлетин са положителни. С представената информация общинската управа улеснява населението, ориентира го относно целите и намеренията на общинското ръководство. А обратната информация, която се получава чрез анкетния лист, е добра основа за формулирането и вземането на управленски решения. В този смисъл общинското ръководство намира анкетния лист за стъпка напред в подобряването на двустранната връзка община-граждани.
Иноватор: Валентин Николов
Дата на публикация: 22 юни 1999
Номинации: 3
Валентин Николов
н-к отдел "Организационно и административно обслужване"
Долна Митрополия - 5855
Област Плевенска
Tel:06552/24-90
Fax:064/6-41-04

[Номинирай]

назад

Valid XHTML 1.0 Transitional


Разпечатано от сайта на ФРМС - Printed from the FLGR Website.
Сайт, разработен от Нимасистъмс. Developed by Nimasystems.
www.nimasystems.com, +359 896 610 876, [email protected]